Diskuze
Vlaky mezi Ostravou a Prahou zpomalily, Pendolino už ztratilo téměř půl hodiny
Děkujeme za pochopení.
D41r17a84h49o26m89í12r 74S72t43r24o10u98h63a26l
Kdyby se koridory již zpočátku koncipovaly jako tříkolejné, spousta výpadků by neexistovala, o vyšší teoretické propustnosti nemluvě.
R68a88d76o58v48a72n 84B62u73r49k89o53v56i56č
Pčesně tak, alespoň na mnoha úsecích by tříkolejné být mohly, nákladní doprava téměř nemá kudy jezdit.
L76a72d34i51s51l71a48v 95J69o72d54l83o53v61s18k94i
Ty časy uvádíte ze Svinova a ne z Hlavního nádraží proč? Aby nevypadalo tak blbě, že ve skutečnosti je ta cesta z hlavního nádraží na hlavní nádraží ještě delší? Ve skutečnosti trvá cesta z Ostravy do Prahy Pendolinu 3 hodiny 25 minut a Regiu 3 hodiny 45 minut
M69a88r52t16i74n 82S63t66a58c52h
V Ostravě je jedno jestli vystoupíte ve Svinově nebo na hlavním nádraží. Cesta do centra MHD trvá přibližně stejně dlouho.
J10i36ř45í 55S27t94á69r89e58k
Vlaky jsou v ČR dokladem neúspěchu sametu.
A57d91a77m 71P28r14a13ž64á28k
A to srovnáváte se stavem před sametem nebo s nějakou ideou? Jako dalo se to asi udělat trošku líp, ale neexistuje země naší velikosti s cca 10 miliony obyvatel a podobným HDP, která by na tom byla extra lépe s jízdenkami za pár korun. Nemůžeme se reálně srovnávat se zemí, kde nejezdí za pár korun a mají mnohem vyšší HDP a kde za 350 km zaplatíte bez slevy i tisíce Kč za tuto jízdu. Češi chtějí mít Mercedes a platit za Dacii. Dokonce ani to Rakousko nemá železnici odpovídající 21. století. Kolem 200 km/h se tam jezdí jen na jedné ne moc dlouhé trati a do VRT teprve začínají pořádně investovat.
J26i93n84d69ř45i19c38h 35L65n47ě15n21i40č60k38a
Tak českou železnici poskytly vlády morbidních komiků z řad bolševiků (nezrychlovali, údržba vázla, elektrifikovalo se dvěma soustavami, funkci zabezpečovače sloučili s kontrolou bdělosti...), klauna Klause (viz citát, že železnice patří do 19. století, přesto právě jeho vlády "nakoply" koridorizaci), vládu klauna Zemana (v podstatě vykastroval koridorizaci zachováním úrovňových křížení a zabezpečovače) a pak i vlády po nich, kdy se koridorizace různě zdržovala a odkládala.
Osobně na téhle trati budu považovat za úspěch, když Fialova vláda pohne s přípravou stavby Oucmanických tunelů (úsek kolem Bezpráví dost zdržuje a na dané trati je ostudným rychlostním propadem), se zkapacitněním spojení Praha - Hradec Králové - Choceň a s řešením vzniknuvšího "úzkého hrdla" před Českou Třebovou okolo Parníku.
P64a59v63l92a 33K31v10a43p30i35l44o15v45á
Dopravci zohledňují stavební práce na trati a vy z toho uděláte článek, jakoby z toho mělo být pravidlo.
S11t61a33n65i58s74l82a86v 57H67ř93e36b91í66č16e71k
Jel jsem na Ukrajině vlakem podobným našemu Elefantu do Kyjeva. Cesta dlouhá 200 km zabrala 5 hodin. Takže u nás to beru, jako bych cestoval šinkansenem.
P49e22t78r 38D58l12o97u74h94ý
Jsme tak někde uprostřed. Jsou země, kde cesta na danou vzdálenost trvá i víc než dvojnásobnou dobu než u nás a zase země, kde to zvládnou i za méně než polovinu času než u nás
M85a54r25t16i90n 68K66a41r63á93s70e61k
Coz o to rychlovlaky by i byly, jen jezdi vyhradne po standardni trati...
V65i94l91é65m 71B13a30r66á83k
Takto to bude vypadat s tzv. rychlovlaky. Pojedou pomaleji než za první republiky, vše rozkradené, všichni napakovaní a 20 mld. korun ročně dotací. Prostě Česko.
M79i88r45o17s58l29a12v 11T12i29š89e22r
Vlaky zpomalují, protože jsou přeplněné koleje a do toho rozsáhlé rekonstrukce. Nové tratě část vlaků přeberou a staré koridory se uvolní a cesta na nich bude opět rychlejší.
Ale to byste nebyl vy, abyste nenapsal úplný blábol.
J86a63k66u63b 31B66e42z41n42o40s98k79a
Cestování z Prahy na východ je pekelné po dráze i po dálnici V tomto je naše republika těžce pozadu, oproti ostatním státům v Evropě
R87a52d78e40k 33K91r82u60p87i97č15k64a
Zalezi kam az na vychod myslite, predevcirem Pha-Brno po D1 konecne necele 2 hodiny, po letech celkem luxus...
J98o42s49e63f 39Š61o73l80t49e78s
Automobil není konkurencí, ale už brzy bude, až bude stát D35 po Mohelnici. Pak si bude moci Regiojet strčit ty svoje služby za klobouk.
J40i34n12d49ř45i86c35h 50L48n89ě65n29i15č50k71a
Tak vlak má další výhody - člověk se může vyspat, přečíst zprávy, podívat se na film, dát si jídlo... Navíc zrovna na tomto koridoru i s výborným taktem (spoj jede cca co půl hodiny) a za výbornou cenu.
Osobně když někam jedu jen "na otočku", nejradši si autem dojedu do uzlové stanice a dál pohodlně pokračuju vlakem.
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
Chystá se nová plavba naháčů Karibikem. Povinný bude ručník pod zadek
Cestovní kancelář Bare Necessities, která realizuje nudistické plavby, zahájí v příštím roce plavbu...
Přepych na umělých ostrůvcích. V Dubaji ožívá projekt luxusních vil
Uměle vybudované souostroví ve tvaru mapy světa se po léta považovalo za symbol excesů, které Dubaj...
Jak se peče uran. Reportáž z hlídané továrny, kde vzniká palivo do elektráren
Korejská republika vyrobí téměř třicet procent elektrické energie prostřednictvím domácích...
Pár kilometrů, poloviční ceny. Byty na severu Čech jsou dražší než v Německu
Premium Navzdory zpomalení ekonomiky a vysokým úrokovým sazbám cena nemovitostí na českém trhu za poslední...