Diskuze
Zvlněné dálnici D47 prý chybí jedna vrstva, experti mluví o bourání
Děkujeme za pochopení.
P46a42v49e38l 92O14d16r34a59z26i48l
Na to je jednoduchá rada: dodavatel dostane zaplaceno v několika splátkách, první nejdříve po dvou letech provozu. Bohužel se to prodraží o úroky, ale kdo to bude platit tady?
A hlavně, proč firmy jako Eurovia vídám na silničních stavbách dodnes? Ti lidé by si neměli už nikdy ani škrtnout.
D77a72n48i84e71l 80N96o75v14á40k
když nemáš o stavařině ani páru,tak tu ze sebe nedělej blba.
J20o26s23e57f 32P81a48l75a21t42a
takhle to u nás chodí a ti co za to můžou, po té dálnici nejezdí, tak jim je to jedno...všechny co se na tom jakkoliv podíleli zavřít! eurovia by měla zaplatit novou dálnici, ale ať jí postaví někdo jiný
F33r71a90n15t18i50š24e67k 82L20e77s35n95i40a33k
V každém případě velkou vinu na tomto šmejdu nese investor. Dovede si někdo představit soukromníka, který zadá za obrovské peníze výstavbu a nekontroluje její průběh? A protože Eurovia to věděla a byla zvyklá na takovouto práci, tak se s tím jako obvykle moc nepárala. Teď Eurovia tvrdí, že jde o politikum. Ale já jsem po té silnici jel a kromě vln jsem žádné politikum neviděl. Ostatně tatáž firma má na svědomí spadlý most a mrtvé ve Studénce.
D88a73n42i38e36l 71N13o35v26á36k
teoreticky ani prakticky není mežné,v reálu uskutečnitelné aby při stavbě dálnice,rychl. komunikace ba ani u stavby silnice např. 1. třídy chybě tak zásadní kus nosné části podloží komunikace.To Vám přátelé zdělí každý stavař i ten poslední mladý nezkušený mistr na podobné stavě.Jde zajisté jen a pouze o politikum pro neznalé.
D70a32d66a57k 48P83e80t13r
Politikum pro neznalé, ale silnice se vlní a vlní. Nezná politiku, mrcha jedna dálniční.
P49e76t92r 66K72e55l60l46e56r
A co na to projektant...???
.
A co na to placený dozor investora...???
.
A co na to úředníci přebírající za stát stavbu...???
. NIC a VESELE SI DOMA CHROCHTAJÍ A mlaskají...
A61l91e57x58a11n78d14r 40K13o29s45t74k77a
Stavební dozor? Zažil jsem jen menší stavby, ale počítám, že se to tak moc neliší.. Konkrétně: Rodinný domek kousek od Prahy, novostavba.. Měla se natahovat elektrika, druhý den, že přijde s dozorem i majitel. Tak se to zdrželo, dráty se začly tahat až ten druhý den. Hlavně, aby dole v hale byly vidět klubka fungl nových drátů patřičného průřezu. Fyzicky byl ve stěně jeden kabel, další si "rozměřovali". Majitel s dozorem přišli, viděli, odešli.. Za 5 minut se z dodávky vytáhlo klubko kabelu 0.75 a ten se tam opravdu roztatal. Na otázku, co bude, až to shoří jsem dostal dopověď: Je mi to u pr.. Tady mam podepsaný, že to je v pořádku.
P78e90t10e34r 71N92e53š92v89a56r95a
No tak to objevili Ameriku. Struska se používala na Ostravsku jako náhrada za MZK (mechanicky zpevněné kamenivo) a štěrkodrť do konstrukčních vrstev vozovky zcela běžně. Vím o 4pruhové komunikaci v délce několika kilometrů, kde zcela jiná stavební firma (kterou nechci jmenovat neb ještě pořád kamarádíme) udělala přesně to samé a potom chtěli dodatečné schválení od projektanta. Když to projektant odmítl schválit se slovy "nejsem blázen" tak to dozor převzal bez schválení projektantem. A bylo vymalováno. A to je ta jedna komunikace o které vím. Osobně se DOMNÍVÁM, že u VĚTŠINY silnic a rychlostních komunikací stavěných v posledních letech na Ostravsku místo předepsaného (a drahého) kvalitního minerálního kameniva byl do konstrukčních vrstev vozovek ve skutečnosti použit odval nebo struska. Zdůrazňuji do konstrukčních vrstev, protože do vlastního tělesa násypu pod aktivní zónou je struska dobrá dost - teda pokud je objemově stabilní a nebobtná anebo pokud je zajištěno, že nepřijde do styku s vodou. Jenomže se z nějakého důvodu loví Eurovia i když máslo na hlavě tam mají všichni dodavatelé úplně stejné.
A17l69e81x75a34n55d35r 76K48o28s78t73k17a
Jako do náspu je dobré prakticky cokoliv co nemění objem. Proč by měli vozit štěrk a písek přes půl republiky, když je hned vedle halda strusky a 3 haldy hlušiny z dolů. Jenže, jak správně říkáte, musí být zajištěno, že se ten objem opravdu nemění. A pokud dozor podepsal něco, co bylo zcela jinak než v projektu (a projektant to odmítl přepsat) tak by snad měl být zodpovědný za případné problémy. (A tady to je, v ČR za ně prakticky zodpovědný není)
P69e79t50r 10S29k40o27k87a44n
Hlavne ze to prebral nekdo z RSD, ten asi taky dostal pekne namazano. Protoze takova dalnice nevznikne za den cili pokud tam nekdo chodi to kontrolovat, tak to musi videt.....
A76l69e46x32a37n54d43r 67K11o11s62t93k18a
Ono je upřímně vcelku jedno, jestli dostal obálku, nebo byl jen líný a neobtěžoval se. Jednou to má v popisu práce, vznikla škoda patrně v řádu stamilionů, měl by za to jít do tepláků. Dnes dostane maimálně odebrané prémie.
M64i77c72h19a97l 39S19e98d27m91í77k
"Je třeba zkoumat a prokázat, zda jde o příčinu nebo naopak následek zvlnění dálnice".
Tlustá vrstva kameniva zmizela díky zvlnění dálnice? Kam se hrabe David Copperfield, to se nedá srovnat!
V12l23a12d92i70m25í77r 29F34i14b15i86g33e97r
Šutry nikam nezmizí prostě je tam ani nenasypali a nezhutnili. Stavělo se to v době kdy se vše šulilo tak snadno.
S odstupem času si začínám myslet, že kdyby tu dálnici postavili Izraelci a 20 nebo kolik let se jim to splácelo s tím že před předáním bude ta dálnice opravená tak ta suma nevypadá tak hrozně.
M14i59l77a71n 54K61e60s57l
Může za to prý i stát?Proč?Chudák stát.Předpokládá se,že stavební firma může nedodržením norem a projektu vyrobit zmetek.Je povinností autorského dozoru projektanta a stavebního dozoru investora kontrolovat postup a kvalitu prováděných prací.Mohou za to tito tři králové-stavební firma,investor a projektant.Neobvyklý termín "bourat dálnici".Je nekvalitní jedna vrstva nebo celé těleso dálnice?V případě,že se jedná o jednu vrstvu pod vozovkou ,bylo by to zlé,ale ne katastrofální.Bylo by to něco jako GO D1.
M56a30r29e57k 34M76a52r53t53i34n
Žák - opět lež jak vyšitá! Stát do dnešního dne silnici nepřevzal, to že se po ní jezdí, neznamená, že je oficiálně převzatá. A navíc kteří odbornící tvrdí, že se musí zbourat? Není trochu nápadné, že žádného nejmenoval? Nebo má snad na mysli Kočicu, který nemá žádné zkušenosti s dopravními stavbami, ale přesto byl jmenován do čela ŘSD jakožto "odborník"?
Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení
Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...
Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení v nedohlednu
Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění
Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
Cena kakaa konečně klesá. Klíčoví pěstitelé i obchodníci očekávají deště
Futures kontrakty na kakao zaznamenaly největší pokles cen za poslední týden. Při pondělním...
Doosan investuje v Česku další tři miliardy, chce vyrobit turbínu pro Dukovany
Jihokorejská společnost Doosan Enerbility přesouvá do Plzně klíčová know-how v oblasti výroby...
Počet nákupů online se zdvojnásobil, přišli mu na chuť i nejstarší, říkají data
Podíl lidí v Česku, kteří nakupují na internetu, vzrostl mezi lety 2015 a 2023 zhruba 2,5násobně na...
Pietro Filipi se vrací na český trh. Značka se chce prosadit i v zahraničí
Česká oděvní značka Pietro Filipi, za kterou stál zkrachovalý podnikatel Michal Mička, čeká...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!