- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ale kolik taxikářů ten účet vystaví? Pár.
Taxíkem, tramvají nebo autobusem? Drožky pronikají do vyhledávačů MHD aneb jak dopravní podnik k novým ziskům přišel..
MHD hledá jak snížit náklady a zvýšit zisk, rušení spojů a jejich náhradou za taxík je jen špička ledovce...
Současný problém je spíš nedostatek řidičů... Navíc všechny DP v ČR jsou městské, takže zisk není nutné vytvářet, navíc když podíl cestujících na ceně jízdného je cca 25%... Zbylých 75% platí město... Pokud budu brát Prahu, tak jenom DPP teče přes 11 mld ročně... K tomu musíme přípočítat ostatní dopravce včetně ČD, takže třeba nějakých 15-16 dáme bez problémů... a výdaje jsou 80 mld...
Pokud opět zůstanu v Praze, tak jsou oblasti, kam by se vyplatil jenom "dotovaný" taxík než tam tahat i midibus s řidičem CDCT za násobně vyšší cenu... (jenom pro představu 12m bus stojí cca 50kč/km)...
Proti taxikářům, kteří nestydatě okrádali a dělali naší zemi ostudu po celém světě, úřady po mnoho let nebyly schopny nic udělat. Proti alternativním taxislužbám postupují velice efektivně. Bohužel, nevidím jiné vysvětlení, než že taxikářská mafie na dlouhé prsty na úřady i k politikům.
To že existuje skupina taxikářů co bere na hůl turisty je problém mnoho státu EU, zdaleka na tom nejsme nejhůř, taková Barceloně nesaháme ani po kotníky. Je to samozřejmě problém, na druhou stranu v případě Prahy zcela okrajový - týká se to jednotek procent, a i když máte pravdu že to mají tito jedinci často sichrované tak zůstává podstata že najít těchto pár desítek řidičů v těch 5000 je problém, naopak “alternativní” taxi jsou v podstatě sázka na jistotu - tam legislativní regule splňuje pouze malá část řidičů takže i řešení je značně efektivnější. Toť celé.
Stát ty alternativní dopravce dovolí? Už vidím jak ti olepení tlustokrcí shání normální práci, to bude v Kolbence na kádrovce nával
Nedovolí, ale srovná podmínky s realitou, jelikož už dnes drtivá většina jízd klasických taxislužeb probíhá skrze aplikace a nebo dispečinky s obdobnou funkcionalitou tak se taxametr stal přežitkem pro všechny, proto jakmile se vyřeší jeho náhrada ve smyslu registrační pokladny tak může být bezezbytku zrušen. Na trh to pak prakticky žádný vliv mít nebude.
Samozrejme autem, v nejhorsim normalnim taxikem.
Nejlepší je bydlet jindea občas se zajet podívat na matičku stověžatou
Vzhledem k cenám alternativních dopravců , nedejbože taxi opravdu v tom nejen MHD nemůže vydržet konkurenci.
Vydrží ;-) Ulice tolik vozidel nepojmou... A pokud by to DP začlenil do "sebe", tak by to bylo i řešení pro mnohé oblasti, kam dnes jede 12m autobus s 2 lidma okolo půlnoci...
Jak to správně pochopili, tak se spíš doplnují.
Njn prostě v Ostravě umí... Ať už odbavovací systém na pípnutí platební kartou je prakticky v ČR revoluční... Tak i tohle...
Možná, kdyby měli v DP resp. na městě odvahu, tak by možná stálo za úvahu udělat i divizi "taxi" :-). Když např. v Mostě může DP provozovat převozovou službu pro nemocnice. :)
V Plzni měli placení kartou dříve. Ale máte pravdu, že obě tato města jsou daleko před Prahou.
Klient má v 21. století vyšší nároky a očekává poskytnutí rychlé jednání, kvalitní služby a bezpečnou jízdu za přijatelnou cenu. V Praze by taková služba ve spolupráci s DP měla fungovat. V trase Hlavní nádraží - Letiště Ruzyně by měla být zajišťována přeprava určitě. Myslím si, že by se mělo jezdit také za 68 korun na této trase.
Ono se jezdí za 60 Kč ;-). Říká se tomu, že Airport Expres a dotují ho ČD ;-).
Jinak cena 68 Kč je pod náklady... Pokud budeme brát amortizaci auta 4,5 Kč za km, tak na této trase to vychází na cca 82 Kč...