Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Kraje trestají za zpoždění i za horší vlaky. Od drah žádají 34 milionů

České dráhy čelí situaci, na kterou dlouho nebyly zvyklé – dostávají pokuty od svých největších chlebodárců. Krajům, které si u státního dopravce objednávají dopravu za osm miliard ročně, došla trpělivost s tím, že dráhy neplní podmínky desetiletých smluv. Jde především o nasazování jiných, horších vozidel nebo zpoždění spojů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Toto se ale obrací i proti cestujícím. ČD pravidelně nečekají na přípoje, aby vlaky nenabraly zpoždění. Stává se tak úplně běžně, že ve stanici dobržďuje opožděné pendolíno a ve stejnou chvíli odjíždí bezvýznamná lokálka, která stejně čeká 5 minut v další stanici na křižování. Důvod je ten, že když ČD počkají, regionální vlak dotovaný krajem bude mít zpoždění a oni dostanou pokutu. Splnila taková pokuta účel?

0 0
možnosti
LS

Ano. Nasekejte pokuty a až zruší i ty poslední spoje, tak si choďte pěšky.;-O Proč ministři nezatlačí na ČD jinak. Kopni do pr.... ředitele, a nový ať se snaží.

0 0
možnosti
JH

J28o47s37e93f 42H36o75n18e19š

30. 3. 2014 13:17

Nevím,jestli trestat pokutami je to pravé.Za spoustu zpoždění dráhy nemohou,protože dopravu a technický stav je v gesci SZDC.Také antimonopolní úřad situaci komplikuje.Někdy to vypadá at koupíme tu či onu soupravu,tak pokuta je jistá-tak se jezdí letitými soupravami-to je také špatně

1 1
možnosti
MZ

Pozoruhodné je, že Středočeský kraj žádné pokuty nechce ...

Dokázal si zřejmě spočítat, že ukládání pokuty je pouhým Pyrrhovým vítězstvím (uložená pokuta působí hezky mediálně a na voliče, jak odpovědně se kraj stará o peníze), protože ČD si smluvní pokutu zakalkulují do provozních nákladů na jeden vlakový kilometr na další rok ... takže ty peníze se ČD dříve či později vrátí ...

Navíc by měl kraj vždycky dokázat, že zpoždění vlaku xxxxx vzniklo z viny dopravce a nikoli proto, že na trati je výluka spojená s NAD, je tam nějaká pomalá jízda, což je věci SŽDC nebo se čeká na přípoj od vlaku vyšší kategorie ...

Nebetyčnou hloupost projevuje ministerstvo dopravy = je vidět, že tam sedí tupí úředníci, protože pokutovat někoho za to, že mu někdo třetí posprejoval vagon nebo ukradl papírové ubrousky vzbuzuje otázku, zda by takový člověk neměl být zbaven způsobilosti k právním úkonům.

2 2
možnosti
JS

J28a51n 40S96ů21r78a

29. 3. 2014 21:30

Nebo to svědčí také o tom, že je to Středočeskému kraji naprosto jedno, co mají ve smlouvě.

5 4
možnosti
JP

J43i39ř62í 53P36r43ů28š88a

29. 3. 2014 15:26

Trestají? Není plnění dle smlouvy a proto nastupují sankce dle stejné smlouvy. Až stejné kontroly a podmínky dají autobusům tak místy budou pokuty ještě vyšší.

2 0
možnosti
TJ

T83o43m 91J79u67r80e49č65k98a

29. 3. 2014 14:31

Proč je na fotce vlak, který nepatří ČD, ale společnosti AŽD? A proč se k článkům o ČD dávají fotky starých vraků, i když se pak v textu píše o problémech vlaků nových?

Ale jinak tento týden úkol splněn - 3x pozitivní reklama na RegioJet včetně nesmyslů, jako že si dětská kupé přestavoval teprve on v rámci modernizace vozů i když ty vozy tak už byly upraveny u rakouských drah a RegioJet na nich žádnou modernizaci neprováděl, jen vše natřel nažluto a 3x negativní reklama na ČD.

2 0
možnosti

A98l25a72n 27Ř30e37p83k29a

29. 3. 2014 18:10

Protože RJ/SA si zde platí reklamu (možná že i ty články si platí :D), ČD ne ;-)

2 0
možnosti
BK

V úvodu článku se dočtu, že prý "krajům došla trpělivost", a o kus dále se dozvím, že jeden ze 14 krajů občas zaplatí jen za ten výkon, který dostane. To už tu mohl být rovnou standardní lupácký titulek "Kraje zuří".

1 0
možnosti
PN

Dráhy tvrdí, že za nenasazení nízkopodlažních vozidel nemohou, protože tato jsou poruchová. - Což ale kraj vůbec nemusí zajímat. Ten nedostal, co si objednal, a nebylo to vinou přírodní nepředvídatelní situace. Jestli mají dráhy problém s dodavatelem nízkopodlažních spojů a jeho nekvalitní prací, musí zase pokutovat ony jeho.

9 1
možnosti
BK

S dodavatelem spojů snad České dráhy problém v tomto případě nemají. Spíš s dodavatelem vozidel.

0 2
možnosti

A48l24a82n 37Ř22e60p18k57a

29. 3. 2014 11:10

Horší vlaky.. Hmm, ale co si kraje objednají, to mají ;-) A těžko lze pokutovat za pozdní dodání nových vlaků výrobcem, dopravce tohleto neovlivní i kdyby se stavěl celý management na hlavu :D

A pokuty za zpoždění jsou doufám jen za ty, které dopravce neovlivní..

3 7
možnosti
LS

ČD se smluvně zavázaly k nějakému standardu. Že jej nejsou schopny dodržet je jen a pouze jejich problém - tedy z pohledu zákazníka (kraje).

2 0
možnosti

R23a47d63i95m 57Š78o55l85c

29. 3. 2014 9:37

Zas mi nadpis přijde jako bulvarizace. Pokuta 34 mega z toho 27 liberecký kraj a navíc ta pokuta skončí u soudu jako ta předchozí a není stále rozhodnuto. Takže na ostatní vlaky nám zbývá 7 mega. Když nebudu troškařit a odečtu vlaky na území LBK, tak dejme tomu denně jede v průměru 5500 vlaků ČD. Takže prostým propočtem vychází na každý spoj pokuta 3,50 Kč, což je celkem zanedbatelná částka...;-)

13 0
možnosti
PO

Ač tomu asi nebudete věřit, přes 95% vlaků totiž jezdí na čas a v kvalitě, jakou si kraje objednaly a zaplatily...

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

Jak se peče uran. Reportáž z hlídané továrny, kde vzniká palivo do elektráren

5. května 2024

Korejská republika vyrobí téměř třicet procent elektrické energie prostřednictvím domácích...

Pár kilometrů, poloviční ceny. Byty na severu Čech jsou dražší než v Německu

5. května 2024

Premium Navzdory zpomalení ekonomiky a vysokým úrokovým sazbám cena nemovitostí na českém trhu za poslední...

Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích

4. května 2024

Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...

Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží

4. května 2024

Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!