- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ano v očích těcho zelených trotlů a škůdců jsou broučci a žabičky důležitější než lidské životy!
Přesně tak, navíc Patrik škodí jen do té doby, než dostane zaplaceno, aby přestal. Je to prostě kšeft s lidskými životy skrývající se po "ekologií". A protože takto funguje většina takzvaných ekologických organizací, tak ať se pak nediví, že jich všichni mají plné zuby.
Autorko. Obchvat Otrokovic zcela hotov není (jeho jižní část chybí), naopak úsek mezi Otrokovicemi a Hulínem hotov je. Fascinuje mě, že někdo může napsat článek a ty nejzákladnější informace podá zcela chybně, že píše o dálnici a ani se nepodívá na mapu (která je na netu dostupná během několika vteřin), ani tu minimální snahu si něco ověřit nevyvine ......
Teď si vysloužím všeobecné opovržení a pár mínusů, ale nedá mi to se neozvat. Žasnu nad tím, kolik lidí tady nadává na někoho, kdo si dovolí ukázat na porušení zákona (a soud mu dá za pravdu!) a jak málo lidí nadává na toho, kdo zákon porušil (v tomto případě MD resp. ŘSD). Sice se mi to příčí, ale jsem schopen pochopit, že pro většinu konzumní společnosti je důležitější silnice a auto než chráněné území resp. ohrožený druh. Nicméně civilizovaná demokratická společnost se pozná mj. podle toho, že dá i na menšínové názory a že je schopna ochránit ty slabší, v tomto případě tedy chráněná území a chráněné živočichy. Z titulu té ochrany vyplývá, že by se do těchto biotopů nemělo zasahovat, např. tím, že se tu postaví dálnice. Zákon připouští výjimku, kterou uděluje ministerstvo ŽP, nemůže to udělat jen tak jak se to komu hodí, ale musí splnit zákonné požadavky. Pokud dojde na spor, máme tu soudy, které dají zapravdu jedné nebo druhé straně. V tomto případě tedy dal soud žalující straně, že nebyl dodržen zákon a příprava stavby, která má svoje pravidla, probíhala nezákonně. Kdo za to může? Žalující strana asi ne.
Pokud to zobecním, podobných sporů bylo, je a v budoucnu určitě bude mnoho. Ekologické organizace opravdu nebojují proti každému kilometru dálnice, ale zajímají je jen problematické úseky. Bohužel hlavní problém je na ŘSD, která se stále nenaučila zákon ctít (a to nejen zákony na ochranu ŽP, ale i ty obecné správní, např. včasné vyvěšování řízení,obesílání účastníků apod., na tom se vezla řada sporů nejen ekologických) a stále projektu dálnice obvykle s malým ohledem na ŽP a bez snahy se s aktivisty rozumně dohodnout na kompromisech. Výsledkem jsou spory, průtahy a celková naštvanost lidí, kterým provoz na objízdných trasách nedělá objektivně dobře. Nicméně špatný stav objízdných tras není důvodem k rezignaci na ochranu ŽP nebo k porušování zákonů. A je třeba honit ty, kteří tak nečiní a ne ty, kteří na to upozorní.
Bylo by to krásné, ale je v tom jeden zásadní háček. Pořád slyšíme, jak ekologická hnutí nebo jiní aktivisti protestují proti navrhovaným trasám komunikací, ale nikdy nepadlo ani slovo o tom, že by sami navrhli nějakou smysluplnou variantu nebo řešení. Pak je těžké hledat nějaký kompromis a v očích veřejnosti toto nutně vyvolává pocit, že jde jen o pouhé zdržování (což je v konečném důsledku pravda).
A ze nikdo nedela migracni studie tykajici se lidi, kterym vede vysoce frekventovana silnice stredem obce?
Tyhlety strosti můžete klidně pustit z hlavy Kefalín, lidí je na světě jako sr....
Kdepak že onen aktivista Miroslav Patrik bydlí, asi někde u Brna, že bychom mu tam poslali pár hlukových a vibračních stavebních strojů aby se mu zatřásl barák a párkrát mu tam zatůrovali, aby poznal život lidí třeba ze Spytihněvi na úseku odkud má odvést provoz budoucí rychlostní silnice. Nebo by stačilo této organizaci přestat platit dotace ze státního rozpočtu a přestat jim platit výpalné za razítko v územním řízení.
ono by stačilo při plánování trochu myslet a ne projektovat stylem já jsem projektant/investor, kdo je víc ? Silnice půjde kudy chci já... (a to se nezastávám ekologů, jen narážím, jak se často připravují trasy)
Z rychlostní silnice je hotový úsek Říkovice - Hulín - Otrokovice, nejen křižovatka u Hulína a severní obchvat Otrokovic.
Tak Říkovice - Hulín je peáž spolu s D1. Navíc je hotový kousek u Olomouce, kde na na R55 navazuje křižovatka s R35.
Nejlepší by bylo osídlit těmi "ekology" domy přiléhající k silnici, kudy projíždějí tisíce aut. Možná po čase by jim ten jejich krahujec zpíval v uších.
Proč novináři všude píší, že "kvůli ekologům" ?
Zákon byl porušen (podle rozhodnutí soudu) úplně někým jiným...
Ukažte mi jednu věc, proti které neprotestují ekologové
Proč silničáři nechtějí hledat vhodnější trasu? Májí fetiš ze stávající namalované trasy? Proč, někdo z papalášů tam má pozemky, na kterých spekuluje? Působí to trapně!
Na každé trase žije nějaký živočich či roste nějaká rostlina a tzv. "ekologové" budou protestovat vždy a začínat jinde od začátku by stejně nikam nevedlo.