Diskuze
Dráhy prodají nádraží správci kolejí SŽDC. Získají tak miliardy
Děkujeme za pochopení.
R31o84m13a85n 67H24a88n63u78s
Trochu Kocourkov, SŽDC nemá peníze, ale dráhy dostanou několik miliard ha. ha. ha. Leda že si od nějaké společnosti propojené s příslušnými politiky půjčí na mastný úrok, vše naúčtují drahám, Jančurovi a dalším provozovatelům, protože kde by jinak ty peníze vzali. A nejspokojenější bude PPF J+T, nebo někdo jiný.
J35i49n62d68ř65i82c73h 88Š17k96o68p41e62k
to se Jančura po...e až to zjistí
A15l90a98n 86Ř82e49p95k10a
Už to určitě ví a sepisuje nějakou stížnost
V47i32k39t42o27r 31H49a15n15á95k
připomíná mi to moji včerejší soukromou transakci, kdy jsem v pravé kapse objevil stovku...a tak jsem si koupil drink a zbytek dal do levé kapsy, kde normálně mívám peníze...a byl jsem spokojený...levá kapsa plnější než před tím a po drinku veselejší...)
P64e45t41r 45H36l95a52v38í73k
Hmm a proč tady zatím nikoho nenapadla následující varianta: ČD získalo budovy bezplatně a tvrdí, že do budov investovala - což lze akceptovat. Potom ale ať jsou SŽDC budovy převedeny taky bezplatně + ať zaplatí prokázané investice a náklady vložené do budov ze strany ČD. Tím nebude dopravce skrytě zvýhodněn a je vymalováno. Z principu se mi zdá špatné aby dopravce vydělal dle mého názoru neoprávněně na majetku, který patřil "všem" a vyvolený dopravce jej dostal zadarmo. Další věcí je jak by se ČD zase několik let holedbalo jak suprově nehospodaří...ovšem jen do doby než se tyto peníze prošustrují např. v astronomických odměnách managementu, který přece tak úžasně hospodaří apod.
R38a76d63k37o 31K45ř67i78v21á85n79e40k
1. původně nepatřil všem. Ten majetek má svou historii již od 19. století. Včetně toho, jak se v několika etapách dostal do vlastnictví státu. Stát svým nákladem pořídil jen malou část budov a pozemků býv. ČSD.
2. ČD jsou nejlevnějším železničním dopravcem v Evropě v poměru cena/kvalita. Jak ve vztahu k jízdnému, tak k "dotacím". Kdyby šlo o to, že by chtěl stát a kraje dávat ČD víc peněz, nebyl by problém, platit za objednanou dopravní obslužnost cenu podstatně vyšší, v Evropě obvyklou. Ke skryté podpoře není důvod, víc peněz se dá dát legálně. Prodej majetku je jiná věc.
J49a66n 77P87i27r33k35l
Ne na dráze, ale v celé republice je neskutečný bordel. Nejdříve se provedla reorganizace a rozbití ČD na několik částí, které si na sebe měli vydělat. Tak třeba za využívání staničních budov několik let SŽDC platí ČD. Za dopravní kanceláře, prostory pro zabezpečovací a energetické zařízení. Dále jsou zde pokladny, ty patří ČD a ještě WC, které nechce nikdo a někde i byty opět v majetku ČD. A pak při rekonstrukci tratí se veřejnost diví, že za své peníze SŽDC nechce nádraží opravit, a raději si staví dopravny jen pro své zařízení, aby nemusela platit majiteli budov za pronájem. Tak se stalo, že politici s paní Klasnovou, Besrem a dalšími navštívili i stanici Ústí nad Orlicí a spolu s ochráncem "starožitností" panem Kadrmanem, bojovali za zachování této pohledově sice hezké, ale 60 let neudržované budovy. Přestavba nádraží se oddálila, budova je "zachráněna", ale zůstane zde na pospas zubu času a asi pro bezdomovce, neboť SŽDC si postaví za svoje peníze dopravnu mimo kolejiště. A takto dopadají skoro všechny ostatní budovy na železničních koridorech. A ani pan Jančura, který dle vyjadřování všemu rozumí, na budovy nedá ani korunu. On přece jen dopravuje cestující a o to kde na jeho vlaky počkají a eventuálně použijí WC se má postarat někdo jiný, a jemu zajistit zisky z podnikání. Tak mě napadá kolik že bude ještě na ČD reorganizací, než se přijde na to, že se lítá ode zdi ke zdi a že to k dobrému nespěje?
R47a61d34k82o 11K10ř13i95v31á69n64e13k
Psát že na něčem dráhy "vydělaly" 12 miliard je ukázka zkratkovitého myšlení. To, že ČSSD reformu drah zpackaly je pravda. Taky je pravda, že se jedná o historicky drážní majetek, který si stát nekoupil a nedaroval dráze. Silnice se od c.k. mocnářství vždy stavěly z daní, tratě a drážní budovy budovali obvykle provozovatelé za své. Stát to historicky akorát několikrát znárodnil. Takže by měl znárodnit znovu co nevybudoval ani si nekoupil? ČD jsou právním nástupcem ČSD, které majetek vlastnilo od roku 1918. A toho nového majetku zas tolik není.
Historická zajímavost č. 1:
ČSD byly největším provozovatelem autobusové dopravy za první republiky. Delimitací jejich majetku a vozidel vznikl základ ČSAD. Bezplatně. Stejně tak bylo bez náhrady zrekvírováno autobusové nádraží ČSD včetně pozemků - dnes Praha Florenc. To není návrh na železniční restituce, jen připomínka osobám zploštělého myšlení. Podobných příkladů státní zvůle najdeme mnoho.
Historická zajímavost č. 2:
Za první republiky byla z drážních peněz postavena budova na nábřeží, od 50.let ÚV KSČ. V roce 1990 byla ČSD vrácena a Ministerstvo dopravy se tam nastěhovalo jako spoluuživatel za symbolický nájem. Při "reorganizaci" ČSSD byla budova beplatně předána MD, pro ČD byl stanoven nájem o stovky procent vyšší a bylo jim znemožněno se přestěhovat, aby MD nepřišlo o zdroj vylepšení rozpočtu.
To jenom jak je to s tím hodným státem a zlou dráhou. Odkoupení budov státem za tržní cenu je spravedlivé. Pan Jančura, pan Okamura a pan Sůra mají na svůj odlišný názor právo. Je to právo na omyl.
J44i54n74d66ř33i82c93h 17B95ř59e51z37i29n34a
Ne není spravedlivé, dráhy nakládají s majetkem který jim nepatří resp. neměl patřit viz rozhodnutí US, který některé body v zákonu řešící rozdělení drah zrušil. To že to MD a další ignorovali je bohužel fakt. Kompenzace za investice by asi dostat měli ale tržní cena nepřipadá v úvahu. Budovi si dráhy při dělení do svého majetku prolobovaly jen aby bránili soukromníkům v činnosti, to že jím to bylo prd platné jak je vidět dnes je jejich smůla. To jenom jak je to s tím zlým soukromníkem a hodnou dráhou.
Tím nerozporuji váš exkurz do minulosti, to vůbec ne. Také je na zamyšlení jaktože MD prochází porušování rozhodnutí US.
R25a77d63e56k 18M72i27t89a22s
Kde bude SZDC brat penize??
No preci za pronajem prostor v budoucich jejich halach.
Tedka se aspon narovna to, ze ostatni dopravci budou platit za vyuzivani nadrazi stejne jako za koleje a vsichni budou mit uplne stejnou startovaci caru pro cenu dopravy.
P93e62t36r 27D49v46o19r55a82k
Nechápu, kdyžtak dovysvětlete. Většina nádraží na sebe nevydělá, musíte se starat o technický provoz a o budovy ale z prodájmu nedostanete téměř nic.
V45l85a73d10i54m15í32r 25H38a87n19d96l
A ono to funguje dál- zlaté české hlavičky.
Člověk musí s úlevou vydechnout, po všech těch "pesimistických zprávách" o skoro 600 tisících nezaměstnaných, snižování kupní síly obyvatel a trvalém růstu zadlužování státu. Hlavu vzhůru.Přece se kšefty hýbou a jaké ? Jen mi vrtá hlavou kde ty miliardy SŽDC vezme? A jak je potom ČD "promastí"!
P62e75t44r 87C27e66j22n56e39k
Taky se divím, že tam není nic o tom, jak tlučhuba Jančůro protestuje.. Ale jinak se to snad konečně vyřeší a budou peníze na nový vlaky.
M26a63r61t63i39n 30H67a88n56z22a41l
Článek od Sůry o železnici a není tam vyjádření páně Jančurovo? No já snad spadnu ze židle... Jinak samozřejmě krok logický, ale obávám se, že mělo jít o bezúplatnýpřevod. Nicméně nevím, zda to legislativa vůbec umožňuje...
J80i45ř87í 79J50i77n18d51r84a
Myslím si, že úplatný převod se rovná skrytá podpora dopravce. U leteckých společností to bylo docela stíháno, nevím jak je to u vlaků ale asi stejné.
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím
Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...
Stát zapojí taxíky do veřejné dopravy. Poptávkový systém má ušetřit náklady
Premium Zelená lucerna s nápisem linka by měla do budoucna odlišovat nepravidelnou dopravu ve veřejném...
Omezit zemědělské dotace bude možné i za špatné pracovní podmínky
Ke stávajícím podmínkám, za kterých je možné dosáhnout na zemědělské dotace, se přidá další. Od...
USA tlačí na prodej TikToku, jinak ho zakážou. Nejsme agenti Číny, hájí se firma
Zákonodárci mnoha zemí vyjádřili obavy, že TikTok, který vlastní čínská společnost ByteDance, může...
V Česku nenašla vhodného investora, tak si staví lázně v Emirátech
Česká podnikatelka Helena Neumannová expanduje se svým byznysem založeným na pěstování levandule do...