Diskuze

Dráhy prodají nádraží správci kolejí SŽDC. Získají tak miliardy

Na české železnici se schyluje k obří realitní transakci, která má po deseti letech narovnat její nepovedenou transformaci. Všechny staniční budovy a první nástupiště na nádražích mají přejít z majetku Českých drah na státní Správu železniční dopravní cesty. Dráhy prodejem budov získají řádově miliardy korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R70o91m45a23n 88H41a28n91u49s

10. 4. 2013 13:59

Trochu Kocourkov, SŽDC  nemá peníze, ale dráhy dostanou několik miliard ha. ha. ha. Leda že si od nějaké společnosti propojené s příslušnými politiky půjčí na mastný úrok, vše naúčtují drahám, Jančurovi a dalším provozovatelům, protože kde by jinak ty peníze vzali. A nejspokojenější bude PPF J+T, nebo někdo jiný.

0 1
možnosti

to se Jančura po...e až to zjistí

6 0
možnosti

A94l68a72n 63Ř83e74p64k45a

10. 4. 2013 17:23

Už to určitě ví a sepisuje nějakou stížnost ;-D

3 0
možnosti

připomíná mi to moji včerejší soukromou transakci, kdy jsem v pravé kapse objevil stovku...a tak jsem si koupil drink a zbytek dal do levé kapsy, kde normálně mívám peníze...a byl jsem spokojený...levá kapsa plnější než před tím a po drinku veselejší...)

4 0
možnosti

P27e76t34r 41H89l54a85v10í17k

10. 4. 2013 11:28

Hmm a proč tady zatím nikoho nenapadla následující varianta: ČD získalo budovy bezplatně a tvrdí, že do budov investovala - což lze akceptovat. Potom ale ať jsou SŽDC budovy převedeny taky bezplatně + ať zaplatí prokázané investice a náklady vložené do budov ze strany ČD. Tím nebude dopravce skrytě zvýhodněn a je vymalováno. Z principu se mi zdá špatné aby dopravce vydělal dle mého názoru neoprávněně na majetku, který patřil "všem" a vyvolený dopravce jej dostal zadarmo. Další věcí je jak by se ČD zase několik let holedbalo jak suprově nehospodaří...ovšem jen do doby než se tyto peníze prošustrují  např. v astronomických odměnách managementu, který přece tak úžasně hospodaří apod.

6 3
možnosti

1. původně nepatřil všem. Ten majetek má svou historii již od 19. století. Včetně toho, jak se v několika etapách dostal do vlastnictví státu. Stát svým nákladem pořídil jen malou část budov a pozemků býv. ČSD.

2. ČD jsou nejlevnějším železničním dopravcem v Evropě v poměru cena/kvalita. Jak ve vztahu k jízdnému, tak k "dotacím". Kdyby šlo o to, že by chtěl stát a kraje dávat ČD víc peněz, nebyl by problém, platit za objednanou dopravní obslužnost cenu podstatně vyšší, v Evropě obvyklou. Ke skryté podpoře není důvod, víc peněz se dá dát legálně. Prodej majetku je jiná věc.

5 0
možnosti

J63a56n 68P38i49r42k14l

10. 4. 2013 11:23

Ne na dráze, ale v celé republice je neskutečný bordel. Nejdříve se provedla reorganizace a rozbití ČD na několik částí, které si na sebe měli vydělat. Tak třeba za využívání staničních budov několik let SŽDC platí  ČD. Za dopravní kanceláře, prostory pro zabezpečovací a energetické zařízení. Dále jsou zde pokladny, ty patří ČD a ještě WC, které nechce nikdo a někde i byty opět v majetku ČD. A pak při rekonstrukci tratí se veřejnost  diví, že za své peníze SŽDC nechce nádraží opravit, a raději si staví dopravny jen pro své zařízení, aby nemusela platit majiteli budov za pronájem. Tak se stalo, že politici s paní Klasnovou, Besrem a dalšími navštívili i stanici Ústí nad Orlicí a spolu s ochráncem "starožitností" panem Kadrmanem, bojovali za zachování této pohledově sice hezké, ale 60 let neudržované budovy. Přestavba nádraží se oddálila, budova je "zachráněna", ale zůstane zde na pospas zubu času a asi pro bezdomovce, neboť SŽDC si postaví za svoje peníze dopravnu mimo kolejiště. A takto dopadají skoro všechny ostatní budovy na železničních koridorech. A ani pan Jančura, který dle vyjadřování všemu rozumí, na budovy nedá ani korunu. On přece jen dopravuje cestující a o to kde na jeho vlaky počkají a eventuálně použijí WC se má postarat někdo jiný, a jemu zajistit zisky z podnikání. Tak mě napadá kolik že bude ještě na ČD reorganizací, než se přijde na to, že se lítá ode zdi ke zdi a že to k dobrému nespěje?

6 0
možnosti

Psát že na něčem dráhy "vydělaly" 12 miliard je ukázka zkratkovitého myšlení. To, že ČSSD reformu drah zpackaly je pravda. Taky je pravda, že se jedná o historicky drážní majetek, který si stát nekoupil a nedaroval dráze. Silnice se od c.k. mocnářství vždy stavěly z daní, tratě a drážní budovy budovali obvykle provozovatelé za své. Stát to historicky akorát několikrát znárodnil. Takže by měl znárodnit znovu co nevybudoval ani si nekoupil? ČD jsou právním nástupcem ČSD, které majetek vlastnilo od roku 1918. A toho nového majetku zas tolik není.

Historická zajímavost č. 1:

ČSD byly největším provozovatelem autobusové dopravy za první republiky. Delimitací jejich majetku a vozidel vznikl základ ČSAD. Bezplatně. Stejně tak bylo bez náhrady zrekvírováno autobusové nádraží ČSD včetně pozemků - dnes Praha Florenc. To není návrh na železniční restituce, jen připomínka osobám zploštělého myšlení:-). Podobných příkladů státní zvůle najdeme mnoho.

Historická zajímavost č. 2:

Za první republiky byla z drážních peněz postavena budova na nábřeží, od 50.let ÚV KSČ. V roce 1990 byla ČSD vrácena a Ministerstvo dopravy se tam nastěhovalo jako spoluuživatel za symbolický nájem. Při "reorganizaci" ČSSD byla budova beplatně předána MD, pro ČD byl stanoven nájem o stovky procent vyšší a bylo jim znemožněno se přestěhovat, aby MD nepřišlo o zdroj vylepšení rozpočtu.

To jenom jak je to s tím hodným státem a zlou dráhou. Odkoupení budov státem za tržní cenu je spravedlivé. Pan Jančura, pan Okamura a pan Sůra mají na svůj odlišný názor právo. Je to právo na omyl.

11 0
možnosti
Foto

Ne není spravedlivé, dráhy nakládají s majetkem který jim nepatří resp. neměl patřit viz rozhodnutí US, který některé body v zákonu řešící rozdělení drah zrušil. To že to MD a další ignorovali je bohužel fakt. Kompenzace za investice by asi dostat měli ale tržní cena nepřipadá v úvahu. Budovi si dráhy při dělení do svého majetku prolobovaly jen aby bránili soukromníkům v činnosti, to že jím to bylo prd platné jak je vidět dnes je jejich smůla. To jenom jak je to s tím zlým soukromníkem a hodnou dráhou. 

Tím nerozporuji váš exkurz do minulosti, to vůbec ne. Také je na zamyšlení jaktože MD prochází porušování rozhodnutí US.

0 2
možnosti

R48a69d17e94k 91M57i49t97a38s

10. 4. 2013 10:31

Kde bude SZDC brat penize??

No preci za pronajem prostor v budoucich jejich halach.

Tedka se aspon narovna to, ze ostatni dopravci budou platit za vyuzivani nadrazi stejne jako za koleje a vsichni budou mit uplne stejnou startovaci caru pro cenu dopravy.

6 0
možnosti

P43e22t55r 97D21v70o34r71a18k

10. 4. 2013 10:41

Nechápu, kdyžtak dovysvětlete. Většina nádraží na sebe nevydělá, musíte se starat o technický provoz a o budovy ale z prodájmu nedostanete téměř nic.

1 1
možnosti

A ono to funguje dál- zlaté české hlavičky.

    Člověk musí  s úlevou vydechnout, po všech těch "pesimistických zprávách" o skoro 600 tisících nezaměstnaných, snižování kupní síly obyvatel a trvalém růstu zadlužování státu. Hlavu vzhůru.Přece se kšefty hýbou a jaké ? Jen mi vrtá hlavou kde ty miliardy SŽDC  vezme? A jak je potom ČD "promastí"!

1 4
možnosti

P22e18t54r 21C48e29j50n56e73k

10. 4. 2013 10:17

Taky se divím, že tam není nic o tom, jak tlučhuba Jančůro protestuje.. Ale jinak se to snad konečně vyřeší a budou peníze na nový vlaky.

11 4
možnosti

Článek od Sůry o železnici a není tam vyjádření páně Jančurovo? No já snad spadnu ze židle... Jinak samozřejmě krok logický, ale obávám se, že mělo jít o bezúplatnýpřevod. Nicméně nevím, zda to legislativa vůbec umožňuje...

7 2
možnosti

Myslím si, že úplatný převod se rovná skrytá podpora dopravce. U leteckých společností to bylo docela stíháno, nevím jak je to u vlaků ale asi stejné.

0 6
možnosti