„Je to pro nás velká komplikace. Do depa na údržbu a čištění se dostaneme pouze omezeně,“ řekla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
V Bohumíně mají České dráhy druhé největší depo v zemi hned po Praze. Kromě technické údržby je tu ale také například myčka nebo zařízení na odsávání vakuových toalet. K němu se teď nedostanou.
Dopravce se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) proto řeší, že by v noci mechanicky přestavoval výhybky a alespoň pět souprav by do depa dostal. Část vlaků proto nově bude umístěna v jiných depech, například v Olomouci a v Praze.
Z nádraží se stane zastávka
Pro železniční dopravu je požár v Bohumíně (více o požáru čtěte zde) velkou komplikací obecně. Vlaky musí stanici zatím objíždět přes Havířov, protahuje se tak cesta a vznikají zpoždění. Naděje na brzké zlepšení situace je přitom malá. SŽDC už připouští, že oprava může trvat i rok.
K částečné obnově provozu dojde nejspíš ve středu. Z nádraží ale bude v podstatě jen zastávka se dvěma nástupišti a zatím jen pro osobní vlaky. Většina vlaků bude končit v Ostravě na hlavním nádraží. Tam se spojují i noční vlaky ve směru do Polska a na Slovensko.
Kvůli mimořádným opatřením se ale bude asi muset změnit i jízdní řád. „Budeme muset prodloužit jízdní doby u osobních vlaků. Rádi bychom projednali změnu jízdního řádu co nejdříve,“ dodala Šubová.