Diskuze
D1 express jezdí poloprázdný, dráhy mu uberou jeden vagon
Děkujeme za pochopení.
Bery
Vazeni pratele,
omlouvam se, ze je to mimo tema tohoto clanku, ale prave jsem venoval trochu casu, abych se komplet seznamil s chystanou zmenou pravidel "novych diskusi". Doslova mne zamrazilo. Abych se musel v trafice legitimovat, kdyz jsem si sel pro noviny, natoz abych musel hlasit jake clanky z novin si prectu a co na to rikam, tak to nepamatuji ani z obdobi vlady "jedne strany". Stejny nick mam jiz cca 14 let a menit to nehodlam, protoze s touto "zmenou k lepsimu" uz z principu nemohu souhlasit. Vim, ze zmena od 1.11. ma byt pro blogy a jinde diskuse mozna jeste par dni pojedou, ale kdo vi, zda bude prilezitost se rozloucit. Chci tedy touto cestou podekovat vsem za jejich nazory a to bez rozdilu, protoze nezalezi na tom, zda jsme se vzdy shodli, ci nikoliv. Mozna se tu jeste par dni uvidime, ale kdyby ne, tak verte, ze mi bylo cti. Mejte se fajn a uzivejte zivota.
iruda
Právě s ním jedu z Prahy do Brna
a nemá to chybu. Rychlost 155 km/hod, pohodlí, zásuvky na PC, internet s rychlostí kolem 1Mbit, příjemný průvodčí a obsluha v bistru, roznáška novin atd. Co víc si přát? Příště pojedu zase.
109e
Re: Právě s ním jedu z Prahy do Brna
Tento příspěvek je krajně necitlivý vůči diskutérovi AAA3. Obávám se, že tady hrozí důvodné akutní nebezpečí, že ho trefí šlak. To bych si na triko nevzal.
Lubos237
vlaky podel D1 budou konkurenceschopne az na nove VRT trati
... az bude cesta vlakem z Brna do Prahy trvat neco pres hodinu a to bohuzel nebude tak brzy http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno
Jablkon
Re: vlaky podel D1 budou konkurenceschopne az na nove VRT trati
s českým způsobem myšlení navzdory českým cenám nejspíš ano.
v Rakousku žádná VRT není - i na té nejlepší, z Vídně na Salzburg, měly dosud nejrychlejší vlaky průměrnou rychlost jen 115 km/h (W - Sbg 317km za 2:45), železnice často vedou plus mínus podél dálnice, železniční jízdné relativně vůči platům podobné jako v ČR - relativní náklady na cestu autem přitom poloviční, zákaznické jízdné je zhruba na úrovni nákladů na benzin do auta na stejné trase - a přesto se vlakem houfně jezdí.
kde je chyba?
falda
Aby nebyly prázdné,
když v úseku Praha - Brno jezdí několik minut po sobě. Také se nelze divit prodělku, když lokomotiva dimenzovaná cca na 10 až 15 vozů, veze 4 vozy každých 7 minut. Naše dráhy (jakož i celá země) jsou kocourkov, na kterém nic nezmění ani soukromí dopravci. Vlak se bohatě vyplatí, je-li určitý poměr mezi výkonem vozidla a počtem přepravených osob. České vláčky o pěti až šesti vozech jezdí sice realativně často, ale příliš ekonomické být z principu nemohou, tím spíš, když jich polovina jede skoro prázdných. Bylo by lepší každou hodinu naplnit 12vozovou soupravu, která by spolehlivě a včas odvezla kolem 600 lidí, než aby jezdily každých 10 minut v téže trase poloprázdné vlaky, které navíc mají věčně zpoždění, protože tratě jsou na hranici své kapacity (hlavně úsek Praha - Kolín, který navíc čeká velká rekonstrukce mezi Prahou-Běchovicemi a Úvaly). Po našich tratích, ještě při naší organizaci provozu, se prostě větší počet vlaků vozit nedá, což pánové rozhodující od stolu asi nechápou.
turista-
Re: Aby nebyly prázdné,
To je jen teorie. Mnohavozové soupravy jednou za několik hodin (např. Praha-ČB jely jen 4 rychlíky denně!) jste mohl zaplnit před revolucí, když nebyla auta dostupná jak dnes. Cestující láká častější interval - takže 600 lidí vám na vlak, pokud jede jen jednou za hodinu nepřijde, když c8m nepřijdou ani v součtu ani na vlak jednou za půl hodiny (tj. na atraktivnější službu).
A zpoždění? D1 expres 559 má na příjezdu do Brna průměrné zpoždění MINUS 3 minuty (takže náskok).
Widenak
To se změní
Počkejte do první hromadné nehody. Až lidi zůstanou v autech/autobusech sedět na dálnici 15 hodin, rádi začnou vlaky jezdit
chmod_5777
Z cesky do pardubic se nechytaj ani externi anteny
proc nestavi v cesky trebovy kdyz to nemaj vytizeny
lidi by prelezli jek kvuli tomu netu
tarten
Re: Z cesky do pardubic se nechytaj ani externi anteny
Protože nejsou hloupí aby vyháněli cestující z dlouhé trasy kvůli nějaké šestnáctitisícové díře. Nejhorší co by se tomu vlaku mohlo stát je, že by se v ČT nastupovalo hafo režijkářů a ekonomika by poklesla. Jéje, to by bylo řevu, kdyby se tam režijky přestaly uznávat. Druhé, že by se v ČT nějak podstatně lomila vytíženost, a vlak by půlku trasy musel jeden vagón tahat zbytečně. A třetí, že by díky zastávce v ČT trošku poklesl komfort a rychlost vlaku.
Milhaus1
Mám obavu, že čekání na generální
opravu D1 se začná podobat čekání na Godota... . Bohužel už na plané sliby naletěly i ČD. Už uplynuly minimálně 3 termíny počátku oprav: vloni na pdzim, ltos v dubnu, letos v říujnu - nic z toho se doposud nestalo. momentálně je opět ticho po pěšině. Pouze se nedávno sfrézovaly ty nejhorší schody, takže se podle s opravou hnedtak nezačne, protože už to tak neskáče... .
Milhaus1
Re: Mám obavu, že čekání na generální
Omlouvám se za překlepy
bojimbojim
?!
Kdyz by ten oranzovy D1 express prijel na konecnou o hodinu drive,tak reknu,ze je to velmi pozitivni zprava,ale ze prijede mozna o 10 minut,tak mi to zily netrha!!
Yesname
Re: ?!
Jede zhruba stejně dlouho, jako žluťásek po D1. A je pohodlnej. Teď stojí stejně (200 kaček). Lístek si nemusíš bukovat předem. Je menší pravděpodobnost mimořádné příhody na trati, A tak dále. Mně ohromně vyhovuje. Ale taky mě žíly netrhá, že ho nevyužiješ. Aspoň tam bude víc místa. Jen aby mi ho nezrušili.
Miroslav Zikmund
Než se nový spoj dostane
cestujícím pod kůži, tak to trvá zhruba půl roku ....
109e
Re: Než se nový spoj dostane
Někdy i déle. Pokud se ta doba prodlouží až do nového grafikonu, často spoj končí.
Dagiss
joo
že jsem si v neděli nevšimla,že by byl vlak pooprázdný?Jsem z Ostravy až do Kolína stála...průvodčí ani revozoři se přes uličky nemohli nikam dostat.
pavel91
Re: joo
jste si asi nevšimla že se ve článku píše o D1 Expressu, pochybuju, že jste s tim mohla jet z Ostravy, takže si nejdřiv přečtětě o čem je řeč a až potom kritizujte
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...