Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

D1 express jezdí poloprázdný, dráhy mu uberou jeden vagon

České dráhy zmenší kapacitu svých před necelých měsícem zavedených D1 expressů. Ze soupravy zmizí od 1. listopadu jeden vůz první třídy, namísto pěti vagonů dráhy nasadí jen čtyři vozy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bery

31. 10. 2012 23:36
Vazeni pratele,

omlouvam se, ze je to mimo tema tohoto clanku, ale prave jsem venoval trochu casu, abych se komplet seznamil s chystanou zmenou pravidel "novych diskusi". Doslova mne zamrazilo. Abych se musel v trafice legitimovat, kdyz jsem si sel pro noviny, natoz abych musel hlasit jake clanky z novin si prectu a co na to rikam, tak to nepamatuji ani z obdobi vlady "jedne strany". Stejny nick mam jiz cca 14 let a menit to nehodlam, protoze s touto "zmenou k lepsimu" uz z principu nemohu souhlasit. Vim, ze zmena od 1.11. ma byt pro blogy a jinde diskuse mozna jeste par dni pojedou, ale kdo vi, zda bude prilezitost se rozloucit. Chci tedy touto cestou podekovat vsem za jejich nazory a to bez rozdilu, protoze nezalezi na tom, zda jsme se vzdy shodli, ci nikoliv. Mozna se tu jeste par dni uvidime, ale kdyby ne, tak verte, ze mi bylo cti. Mejte se fajn a uzivejte zivota.

6 0
možnosti
C

chmod_5777

31. 10. 2012 23:49
Re: Vazeni pratele,

R^R^R^R^

R^R^R^R^

2 0
možnosti
RS

iruda

31. 10. 2012 19:06
Právě s ním jedu z Prahy do Brna

a nemá to chybu. Rychlost 155 km/hod, pohodlí, zásuvky na PC, internet s rychlostí kolem 1Mbit, příjemný průvodčí a obsluha v bistru, roznáška novin atd. Co víc si přát? Příště pojedu zase.

1 0
možnosti
1

109e

31. 10. 2012 19:25
Re: Právě s ním jedu z Prahy do Brna

Tento příspěvek je krajně necitlivý vůči diskutérovi AAA3. Obávám se, že tady hrozí důvodné akutní nebezpečí, že ho trefí šlak.;-( To bych si na triko nevzal.

2 0
možnosti
LK

Lubos237

31. 10. 2012 10:53
vlaky podel D1 budou konkurenceschopne az na nove VRT trati

... az bude cesta vlakem z Brna do Prahy trvat neco pres hodinu a to bohuzel nebude tak brzy http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno

0 0
možnosti
OJ

Jablkon

31. 10. 2012 11:36
Re: vlaky podel D1 budou konkurenceschopne az na nove VRT trati

s českým způsobem myšlení navzdory českým cenám nejspíš ano.

v Rakousku žádná VRT není - i na té nejlepší, z Vídně na Salzburg, měly dosud nejrychlejší vlaky průměrnou rychlost jen 115 km/h (W - Sbg 317km za 2:45), železnice často vedou plus mínus podél dálnice, železniční jízdné relativně vůči platům podobné jako v ČR - relativní náklady na cestu autem přitom poloviční, zákaznické jízdné je zhruba na úrovni nákladů na benzin do auta na stejné trase - a přesto se vlakem houfně jezdí.

kde je chyba?

0 0
možnosti
PM

falda

31. 10. 2012 9:05
Aby nebyly prázdné,

když v úseku Praha - Brno jezdí několik minut po sobě. Také se nelze divit prodělku, když lokomotiva dimenzovaná cca na 10 až 15 vozů, veze 4 vozy každých 7 minut. Naše dráhy (jakož i celá země) jsou kocourkov, na kterém nic nezmění ani soukromí dopravci. Vlak se bohatě vyplatí, je-li určitý poměr mezi výkonem vozidla a počtem přepravených osob. České vláčky o pěti až šesti vozech jezdí sice realativně často, ale příliš ekonomické být z principu nemohou, tím spíš, když jich polovina jede skoro prázdných. Bylo by lepší každou hodinu naplnit 12vozovou soupravu, která by spolehlivě a včas odvezla kolem 600 lidí, než aby jezdily každých 10 minut v téže trase poloprázdné vlaky, které navíc mají věčně zpoždění, protože tratě jsou na hranici své kapacity (hlavně úsek Praha - Kolín, který navíc čeká velká rekonstrukce mezi Prahou-Běchovicemi a Úvaly). Po našich tratích, ještě při naší organizaci provozu, se prostě větší počet vlaků vozit nedá, což pánové rozhodující od stolu asi nechápou.

0 0
možnosti
RJ

turista-

31. 10. 2012 9:21
Re: Aby nebyly prázdné,

To je jen teorie. Mnohavozové soupravy jednou za několik hodin (např. Praha-ČB jely jen 4 rychlíky denně!) jste mohl zaplnit před revolucí, když nebyla auta dostupná jak dnes. Cestující láká častější interval - takže 600 lidí vám na vlak, pokud jede jen jednou za hodinu nepřijde, když c8m nepřijdou ani v součtu ani na vlak jednou za půl hodiny (tj. na atraktivnější službu).

A zpoždění? D1 expres 559 má na příjezdu do Brna průměrné zpoždění MINUS 3 minuty (takže náskok).

1 0
možnosti
W

Widenak

31. 10. 2012 8:10
To se změní

Počkejte do první hromadné nehody. Až lidi zůstanou v autech/autobusech sedět na dálnici 15 hodin, rádi začnou vlaky jezdit

0 0
možnosti
C

chmod_5777

31. 10. 2012 0:51
Z cesky do pardubic se nechytaj ani externi anteny

proc nestavi v cesky trebovy kdyz to nemaj vytizeny

lidi by prelezli jek kvuli tomu netu

0 0
možnosti
JD

tarten

31. 10. 2012 21:52
Re: Z cesky do pardubic se nechytaj ani externi anteny

Protože nejsou hloupí aby vyháněli cestující z dlouhé trasy kvůli nějaké šestnáctitisícové díře. Nejhorší co by se tomu vlaku mohlo stát je, že by se v ČT nastupovalo hafo režijkářů a ekonomika by poklesla. Jéje, to by bylo řevu, kdyby se tam režijky přestaly uznávat. Druhé, že by se v ČT nějak podstatně lomila vytíženost, a vlak by půlku trasy musel jeden vagón tahat zbytečně. A třetí, že by díky zastávce v ČT trošku poklesl komfort a rychlost vlaku.

0 0
možnosti
TH

Milhaus1

30. 10. 2012 22:09
Mám obavu, že čekání na generální

opravu D1 se začná podobat čekání na Godota... . Bohužel už na plané sliby naletěly i ČD. Už uplynuly minimálně 3 termíny počátku oprav: vloni na pdzim, ltos v dubnu, letos v říujnu - nic z toho se doposud nestalo. momentálně je opět ticho po pěšině. Pouze se nedávno sfrézovaly ty nejhorší schody, takže se podle s opravou hnedtak nezačne, protože už to tak neskáče... .

1 0
možnosti
TH

Milhaus1

30. 10. 2012 22:10
Re: Mám obavu, že čekání na generální

Omlouvám se za překlepy

0 0
možnosti
B

bojimbojim

30. 10. 2012 21:31
?!

Kdyz by ten oranzovy D1 express prijel na konecnou o hodinu drive,tak reknu,ze je to velmi pozitivni zprava,ale ze prijede mozna o 10 minut,tak mi to zily netrha!!

0 0
možnosti
JN

Yesname

30. 10. 2012 21:46
Re: ?!

Jede zhruba stejně dlouho, jako žluťásek po D1. A je pohodlnej. Teď stojí stejně (200 kaček). Lístek si nemusíš bukovat předem. Je menší pravděpodobnost mimořádné příhody na trati, A tak dále. Mně ohromně vyhovuje. Ale taky mě žíly netrhá, že ho nevyužiješ. Aspoň tam bude víc místa. Jen aby mi ho nezrušili.

4 0
možnosti
MZ

Miroslav Zikmund

30. 10. 2012 19:53
Než se nový spoj dostane

cestujícím pod kůži, tak to trvá zhruba půl roku  ....

1 0
možnosti
1

109e

30. 10. 2012 19:58
Re: Než se nový spoj dostane

Někdy i déle. Pokud se ta doba prodlouží až do nového grafikonu, často spoj končí.

0 0
možnosti
DK

Dagiss

30. 10. 2012 18:52
joo

že jsem si v neděli nevšimla,že by byl vlak pooprázdný?Jsem z Ostravy až do Kolína stála...průvodčí ani revozoři se přes uličky nemohli nikam dostat.

1 0
možnosti
P

pavel91

30. 10. 2012 19:01
Re: joo

jste si asi nevšimla že se ve článku píše o D1 Expressu, pochybuju, že jste s tim mohla jet z Ostravy, takže si nejdřiv přečtětě o čem je řeč a až potom kritizujte

14 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku

26. dubna 2024  15:26

Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...

Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami

26. dubna 2024  13:38

Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...

Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice

26. dubna 2024  12:17

Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!