D1 express jezdí poloprázdný, dráhy mu uberou jeden vagon

  13:21aktualizováno  13:21
České dráhy zmenší kapacitu svých před necelých měsícem zavedených D1 expressů. Ze soupravy zmizí od 1. listopadu jeden vůz první třídy, namísto pěti vagonů dráhy nasadí jen čtyři vozy.

D1 Express Brno - Praha | foto: ČD

"Větší zájem je o druhou třídu," vysvětlil změnu mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Souprava má tři vozy druhé třídy, od listopadu bude první třída ve voze s bistrem.

D1 express dosud stále nejezdí využitý podle představ drah, kapacita je u většiny spojů naplněna hluboko pod padesát procent. To však z expresu v tuto chvíli současně dělá jeden z nejpohodlnějších vlaků na této trase.

Dráhy na D1 express nasadily modernizované klimatizované vozy se zásuvkami, navíc jsou to zatím jediné klasické soupravy Českých drah, kde mohou lidé během jízdy bez problémů využívat připojení k internetu. Podle Šťáhlavského je však ještě brzy na to hodnotit vytíženost spojů.

Dráhy spustily D1 express na začátku října, větší využití čekají hlavně poté, co začne oprava dálnice D1. Vlak mezi Prahou a Brnem nestaví, přesto kvůli omezené kapacitě na trati zatím jede déle než například spoje EuroCity se zastávkou v Pardubicích. Od prosince bude na trase nejrychlejší. Navíc často je v cílové stanici až o deset minut dříve, než uvádí jízdní řád.

Autor:

Nejčtenější

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Každý sedmý vlak loni přijel pozdě. Nejpřesnější jsou osobáky

Ilustrační snímek

Rozkopané koridory a dlouhá čekání na zpožděný vlak. Jen málo lidí v Česku nemá k fungování železnice výhrady, přitom...

Česko má přijít o svoje vzdušné hranice. Letadlům je v nich těsno

Únorový superúplněk si vedle lidí s dalekohledy možná nejvíce užili cestující v...

Česko v současnosti vypomáhá některým zemím odklonem letové dopravy přes český vzdušný prostor. Ten už však také naráží...

Najdete na iDNES.cz