Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Čtvrtina dálkových vlaků Českých drah jezdí se zpožděním

  • 165
Zhruba čtvrtina dálkových vlaků vypravených Českými drahami přijede do cílové stanice se zpožděním. Podle statistiky ČD vyznívá lépe údaj za všechny spoje, tedy včetně osobních vlaků či pendolin, podle kterého za letošní rok přijelo včas 90,9 % spojů. V případě mezistátních rychlíků a vlaků EuroCity jede ale načas jen 75 procent spojů.

Naproti tomu pendolina podle statistik přijíždějí podle plánu v 93 procentech případů, spěšné a osobní vlaky dodržují jízdní řád v 92 procentech a expresy, tedy vnitrostátní rychlíky či InterCity jsou dochvilné v 84 procentech případů. Informovala o tom Česká televize s odvoláním na statistiku Českých drah.

Podle mluvčího drah Petra Šťáhlavského zhruba čtvrtinu všech zpoždění způsobují závady na infrastruktuře, lomy kolejnic, závady signalizace či poruchy troleje. "Téměř ve 20 procentech vznikají zpoždění kvůli tomu, že čekáme na zpožděné přípoje," uvedl Šťáhlavský.

"Každý čtvrtý dálkový vlak je podle těch čísel zpožděný," potvrdil ředitel odboru řízení provozu ČD Miroslav Jasenčák. "Ty vlivy se pohybují v rozsahu kolem 40 procent, záležitosti, které nemůžeme ovlivnit ani my, ani cizí železniční správy, jsou to nehody, sebevraždy, usmrcení civilních osob střetnutí na přejezdech a podobně," dodal Jasenčák.

V některých měsících letos mezistátní rychlíky přitom spadly na ještě nižší čísla. Například v červenci byla dochvilnost u těchto spojů 62 procent, v lednu to bylo 66 procent a v červnu přijelo včas 68 procent dálkových vlaků.

Celkovou statistiku podle ČT ovlivňuje především 6 tisíc osobních spojů denně, naopak rychlíky nebo soupravy EC jsou na tom hůře. "Osobní vlaky jsou vesměs přesnější protože ta délka trasy je kratší, rychlost není tak vysoká, takže v případě nějakého rychlostního omezení kvůli pomalé jízdě samozřejmě tam nevzniká takové zpoždění," uvedl mluvčí drah Šťáhlavský.

,