ČSA koupí od Airbusu 7 nových letadel, první vzlétnou už příští rok

  10:39aktualizováno  10:39
České aerolinie (ČSA) v příštích letech zařadí do své flotily sedm nových letadel od Airbusu. Dopravce koupí čtyři stroje A220-300 a tři letouny A321XLR. Dva nové přírůstky vzlétnou už koncem příštího roku. ČSA mají v současnosti 14 letadel, většina jejich linek je provozována ve spolupráci s mateřskou společností Smartwings.

Airbus A330 Českých aerolinií. | foto: ČSA

Jednání o pořízení nových letadel trvalo podle představitelů ČSA několik měsíců. Kromě dohody o dodání čtyř strojů Airbus A220-300 aerolinky s francouzským výrobcem uzavřely smluvní ujednání, podle nějž bude původní dodávka letadel A320neo nahrazena třemi letouny A321XLR s delším doletem.

Fotogalerie

Dva letouny A220 zařadí ČSA do flotily koncem příštího roku, další dva obdrží v roce 2021. Nahradí tak nyní používané stroje typu ATR, u kterých dopravci vyprší leasingové smlouvy. Podle ČSA je u nových letadel ve srovnání s jejich předchůdci výrazně nižší spotřeba paliva a hluková stopa. Dodání tří letadel A321XLR je pak naplánováno na rok 2025. 

„Airbus A321XLR má nejdelší dolet z řady A320 Family, přičemž v rámci rozšiřování sítě linek budou ČSA zároveň těžit z výrazně nižší spotřeby paliva,“ řekl obchodní ředitel Airbusu Christian Scherer. A321XLR dokáže bez mezipřistání překonat až 8700 kilometrů. Nyní tvoří flotilu ČSA 14 letadel, pro dálkové lety je určen jeden velkokapacitní Airbus A330-300.

„Zařazení nových letadel přinese ČSA konkurenční výhodu, zatraktivní nabídku a navýší kapacitu na stávajících linkách,“ uvedl předseda představenstva ČSA Petr Kudela.

Většina linek ČSA je v současnosti provozována ve spolupráci s mateřskou společností Smartwings. Létají na nich stroje z flotily Smartwings Group, jejíž součástí je i ČSA. Letecká spojení nabízejí do desítek destinací v Evropě, na Blízkém východě a v Asii.

Autor:
  • Nejčtenější

Kanál smrti jako brána k prosperitě. Z Rumunska je opět obilná velmoc

Tisíce politických vězňů zahynuly v 50. letech na stavbě kanálu Dunaj–Černé moře. Monumentální projekt dokončený jen...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry projíždějící začátkem prosince na...

Češi mají páté nejlevnější jídlo v Evropě. Utratí za něj více než Britové

Potraviny jsou v Česku páté nejlevnější ze všech zemí EU. I přesto je u nás jídlo hned po bydlení druhou největší...

Premium

Sny mladých o bydlení narážejí na mizivé úspory, většina na hypotéku nedosáhne

Ceny bytů dál rostou a dostupnost bydlení pro mladé rodiny se stále zhoršuje. Jak ukazuje průzkum Hypoteční banky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

KOMENTÁŘ: Euro je časovaná bomba, držme se od něj dál, říká ekonom Kovanda

Česká ekonomika se sice na úrovni jednotlivých firem eurizuje, ale přesvědčivých argumentů pro plošné přijetí jednotné...

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

  • Další z rubriky

Boeing 737 MAX se vrátí do provozu v lednu, předpokládá společnost

Americká společnost Boeing předpokládá, že se její letadla 737 MAX vrátí do komerčního provozu v lednu příštího roku. V...

Konec stratéga dopravní výstavby? Ministr prověřuje jeho efektivitu

Vedení dálnic, rozhodnutí o přesunu brněnského hlavního nádraží nebo vyhodnocení ekonomického smyslu stavby vodního...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry projíždějící začátkem prosince na...

Nekonečný spor o mýto. Kapsch opět narazil, ÚOHS nemusí řešit jeho námitky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) se nemusí zabývat námitkami společnosti Kapsch proti mýtnému tendru....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz