Diskuze
KOMENTÁŘ: Železnice má v Evropě zelenou, ale Česku ujíždí vlak
Děkujeme za pochopení.
M39i35r83o47s77l81a65v 61S74t93e85i22n44e70r
Hlavně chybí dobré vlakové spojení s velkoměsty za českou hranicí. Hranice je stále ještě fyzicky velmi znatelná. Třeba z Č. Budějovic přes Písek, Strakonice skončíte v Železné Rudě, dál nic. I v Bavorsku je z Bayerisch Eisensteinu mizerné spojení do Mnichova. Do Lince nebo Salzburgu také vlakem ze Strakonic nebo Písku nedojedete.
Nejdew zde o rychlost, ale o možnost nechat stát auto a jet třeba do práce do míst za hranicemi republiky. Autobusy sice na několika trasách jsou, ale to není trvale udržitelný stav.
L48u32k59á57š 53K10ř69í42ž
Copak za hranice, ale zkuste třeba cestovat vlakem z/do Zlína ..... krajské město a vede přes něj jedna jednokolejná trať. .... přímé spojení prakticky nikam.
M63i86l12a81n 16N18o39v93á78k
Když má něco potenciál výdělků v přepočtu neuvěřitelných 54 až 64 bilionů korun, tak proč to potřebuje podporu?
T57o63m71á64š 48T83a63t51í58č47e69k
Nepotřebuje to podporu, ale investici.
T44o68m45a59s 14N95o49v43a67c19e96k
Jsem pro podporu železnice a co největší kapacitu, rychlost apod. Ale zduvodnovat vše emisními nesmysly, které kromě byrokratu a aktivistů nikoho nezajímají je na hlavu.
P36a87v82e89l 79R83o55h65á64č90e43k
Ach jo, zase to primitivní dělení na lokálky a koridory. To je to samé, jako kdyby Lesy přišly na to, že budou pěstovat jenom kmeny stromů bez větví.
Dostupnost a spolehlivost železniční dopravy je daná především vhodným rozložením sítě. Dvě relativně paralelní dvoukolejné tratě jsou vždy lepší, než jedna čtyřkolejná. Jednak umožňují pokrýt železniční dopravou větší oblast, ale hlavně se ty dvě tratě můžou mezi sebou zálohovat. Odborníci v Brně chtějí zrušit jeden ze dvou průtahů uzlem, ale když jim teď Drážní úřad schválil podkopání mostu pod osobním průtahem, tak bezostyšně jezdí s některými OS vlaky přes průtah nákladní . Až tam ale žádný druhý průtah nebude, tak každá banální nehoda rozdělí jižní Moravu na dvě poloviny.
Mimochodem, železnice byly vždycky výdělečný podnik, tratě se stavěly proto, aby se po nich vozilo především zboží, a ne pro to, aby se dopravce přisál na císařský rozpočet. Úvahy o tom, jak posílit koridory a lokálky zlikvidovat, vedou jenom hlupáci. Kdyby na Ministerstvu dopravy seděl alespoň jeden chytrý člověk, tak by se zamyslel nad tím, co vedlo k tomu, že ty tratě přestaly být využívané, a zkusil by se zamyslet nad tím, jak to napravit. Přemýšlet nad tím, zda příslušný konec trati nepřipojit do sítě, stavět na volných plochách sběrná parkoviště P+R (kde jinde než na venkově, ve městech už místo není), podporovat stavbu vleček atd. Všechno je už dávno vymyšleno, stačí se naučit jazyky, zvednout zadky z Prahy a Brna a zajet se podívat do zahraničí.
Slepé sypání peněz do infrastruktury je silně kontraproduktivní bez toho, že by byla stanovena nějaká dlouhodobá koncepce a státní dopravní politika. V civilizovaném zahraničí si to, co funguje, opatrují jako oko v hlavě, a s relativně malými náklady dělají dílčí modernizace, zatímco česká SŽ na koridorech jednou za 20 let všechno srovná buldozerem a staví znovu. Pak se není čemu divit, že je ČR 100 let za opicemi. Mimochodem, nejsou náhodou SBB elektrifikované ze 100%?
J82i23ř83í 60S94l18a69v46í28č82e60k
👍👍👍
Železnice funguje jako síť. Podobně jsou v lidském těle důležité tepny a žíly, ale i drobné vlásečnice. Fungují totiž jako jeden systém, který tvoří celek. Železniční síť v ČR potřebuje navázat na ostatní infrastrukturu. Parkoviště P+R, autobusové přípoje, přestupy na MHD, kontejnerová překladiště, vlečky, mezinárodní spoje, atd.
M34i29r27e65k 32G11a22j89e60r
Pro zajímavost, v zemi, kde mají nejrozvinutější síť rychlovlaků na světě, tedy v Číně, mají celkové emise oxidu uhličitého v dopravě přepočítané na jednoho obyvatele 7x nižší, než ve Spojených státech. Přesto na lidi funguje poukazování na to, že my a celý Západ draze bojujeme s emisemi, zatímco v Číně "na to kašlou." Je to z půlky lež. Pravda je to, že proti emisím CO2 EU i USA bojují, jenže neefektivně a bez hmatatelného výsledku. Například emise oxidů uhlíku u osobní automobilové dopravy i přes téměř zdvojnásobení cen aut v Evropě neustále rostou.
T20o51m60a36s 82N80o58v14a78c94e92k
Auta na emise a kvalitu ovzduší prakticky nemají vliv jak se ukázalo třeba v nizkoemisnich zónách v Německu
P82e78t10r 85S32v74o53b11o40d73a
Diky greendealu si plebs jiz auto nekoupi. 95% lidi auto mit nebude a bude nuceno jezdit sockou. Auto zde bude pro 5% nejbohatsich...
T31o90m23a75s 62N62o71v23a60c54e53k
Akorát to ta socka nemá šanci pobrat kapacitně.
V74l40a32s41t61i57m76i23l 59F65i66a32l89a
Furt ty jejich vlhky sny o VRT.
To už ctu 20 let a furt jsou jenom studie.
P57a56v21e58l 86R87o59h46á59č29e27k
Má to svoji logiku. MD a SŽ se tak snaží daňovým poplatníkům namluvit, že stávající železniční infrastruktura sice padá na hubu, ale když se postaví pár ostrovních VRT, tak se všechno změní.
To je jako kdyby se k aerolinkám hlásil nový pilot, který sice propadl u zkoušek na řízení Trabanta, ale slibuje, že když mu koupí A380, tak bude jako pilot naprosto perfektní.
P85a89v27e50l 48F17r48u76m54e69r26t
To jsou zase čísla, tak když máme nejhustsi síť v Evropě a to právě díky obrovskému množství lokálních trati, tak je jasné, že procento elektrifikace budeme mít nižší v porovnání se zeměmi, kde velkou cast sítě tvoří jen hlavní tratě. Většinu hlavních tahů máme taky elektrifikovanych. A že bychom nějak zaostávali v investicích se mi nezdá, takový boom komplexních rekonstrukci a přestaveb na koridorech ale i mimo koridory, co se v posledních letech odehrává, nikdy dříve po revoluci Česko nezažilo. V porovnání s takovým Slovenskem jsme minimálně o 20 let napřed.
T76o86m80a18s 64N67o33v97a17c43e40k
Jenže se to rekonstruuje na nedostatecne parametry
S79t13e96p42a25n 52R44u80z25i96c56k94a
Kde je tedy problém? Vůle politiků? Čas od času se objeví článek o vysokorychlostních tratích. Já jsem ale zvědavý, jestli se někdy nějaké dožiju, protože to vypadá, že to bude jako s dálnicemi.
Nedávno jsem byl v Polsku a mám pocit, že tam to z nějakého důvodu jde a je to vidět.
R73o74b48e80r50t 68K16a50l86u72s
Problém je v tom, že u nás jsou VRT doslova zázračným byznysem. Nemusíte postavit jediný metr..... Stačí dokola dělat studie proveditelnosti, projekty a Bůh ví co ještě ............ A brát za to - dokola - peníze daňových poplatníků. Kdo by pak měl zájem něco skutečně postavit.
M40a79r33c77e78l33a 91B23í60l22á
coby dojíždějící z vesnice bych spíše uvítala možnost bezpečně zaparkovat u nádraží na pár dní, než zrychlení stávajících rychlíků
P82a55v19e24l 52R16o91h94á42č72e54k
Jako myslíte něco jako ta bezplatná venkovská velkokapacitní parkoviště u železničních zastávek, rozesetá po Dolním Rakousku?
Tak to by u nás rozhodně nešlo! Jednak by se tím závažně narušila demokracie, a hlavně je potřeba stavět placené parkovací domy v Brně a dalších velkých městech, a pak se jen divit, že jsou z nějakých neznámých důvodů pravidelně ucpané výpadovky.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!