Investiční půst. Deutsche Bahn si budou muset na některé stavby na železnici...

Investiční půst. Deutsche Bahn si budou muset na některé stavby na železnici delší dobu počkat. Nejsou na ně totiž peníze. | foto: Shutterstock

KOMENTÁŘ: Železnice má v Evropě zelenou, ale Česku ujíždí vlak

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Železnice jako bezemisní alternativa k automobilové přepravě má v Evropě zelenou, ale Česku v jejím rozvoji vlak stále ujíždí. Přitom je jasné, že kdo dnes nezaspí, bude vítězem zítřka, píše ve svém komentáři pro MF DNES Adam Šotek, předseda představenstva skupiny CE Industries.

Železniční doprava je vhodnou bezemisní kapacitní alternativou k té automobilové. I díky tomu má dnes u evropských lídrů podporu. Zásluhou nízkých emisí a snižování závislosti na dovozu fosilních paliv se jedná o jednu ze strategických priorit Evropské unie. Zároveň má doprava a její zelená transformace podle studie McKinsey do roku 2030 potenciál výdělků v přepočtu neuvěřitelných 54 až 64 bilionů korun.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se