Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Češi rádi jezdí vlaky a autobusy. V jejich využívání jsou na špici EU

Podíl automobilů na kilometrech ujetých v osobní dopravě je v Česku druhý nejnižší v Evropě. Ve větší míře vlaky a autobusy využívají už jen Maďaři. Podle expertů láká Čechy na veřejné dopravě relativně nízká cena a dostatečná infrastruktura.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Jsem si doteď myslela, že je nemožné napsat článek založený jen na jedné "statistice" o několika číslech. :D

0 0
možnosti

A bylo by to ještě lepší kdyby se nerušily železniční tratě, po ostatních byl kvalitní jízdní řád a autobusy dělaly k vlakům a naopak dobré přípoje.;-)

0 0
možnosti
BG

Ve svetle nekterych prispevku, kde se pise, ze je vlak a verejna doprava vubec draha a ze autem lidi jezdi, aby usetrili i penize, budiz auto nazyvano socialnim dopravnim prostredkem :-). Protoze ja si ten vlak muzu dovolit :-P.

0 0
možnosti
MK

Článek je napsán neobjektivně-plno lidi například v příměstské dopravě využívá auto, kterým jede k nádraží a pak jede vlakem, to se vůbec nezmiňuje, auto má smysl využívat tam, kam se nedá dostat veřejnou dopravou. Bohužel některé kraje jako Ústecký či Plzeňský cíleně likvidoval železniční dopravu- viz tratě Horšovký Týn-Staňkov (částečně), Mladotice-Kralovice (úplně),Svojšín-Bor (částečně), ústecký zlikvidoval osobní vlaky v úseku Žihle-Žatec, pravidelné vlaky na trati Kaštice-vilémov/K.Rohozec-Kadaň předměstí, Račiněves-Libochovice, Lovosice-Třebívlice-Most, Chomutov-Vejprty, Rumburk-Jiříkov (úplně), Děčín-Teplice Lesní Brána-Oldřichov (t,.č.úplně), Rumburk-Mikulášovice (částečně). Kraje dělají cílenou politiku jak zničit nenavazujícími jízdními řády veřejnou dopravu- naštěstí se jim to úplně nezdařilo. Ústecký kraj spolu s Plzeňským a částečně Středočeským rozvázal přípoje vlaků v uzlu Blatnu u Jesenice, Ústecký kraj by rád i zrušil vlaky v úseku Lubenec-Blatno u Jesenice..etc.etc. Částečně likviduje železnici i Jihomoravský kraj.

2 0
možnosti
OJ

V tom článku úplně chybí informace o tom, jak se k číslům dospělo - jestli jde o % z osobokilometrů nebo prostě z počtu cest bez ohledu na vzdálenost, jak se počítají kombinované cesty (auto+vlak), jak to, když jede několik lidí autem společně, jaké cesty se vůbec počítají - všechny, nebo jen 'mimoměstské'? Započítané očividně nejsou cesty pěší a na kole, MHD je otázkou. A to je pak celkem nicneříkající statistika.

0 0
možnosti
TK

Vyprošuji si, aby za mě někdo říkal takovou blbost, čím prý rád jezdím. ;-)

0 0
možnosti
JR

Tak já mám mínusy za to že tu se jí jen smetí a hnůj tak se mrkněte jsem https://www.stream.cz/peklonataliri/769031-veprove-konzervy-teaser

0 0
možnosti
JH

J25i39ř16í 97H73o63r26á65k

27. 7. 2016 11:48

Třeba se zmínit, že ta tendence víc jezdit autem tu byla taky. Na některých trasách ji zvrátil nástup Regiojetu a to tak že podstatně. Najednou vlaky postupně přestaly vypadat tak odpudivě jako tomu bylo předtím.

2 2
možnosti
RJ

To si nemyslím, Regiojet jezdí v podstatě pouze na jedné trase a to té, kde železnice dominovala už předtím.

4 0
možnosti
JS

J81a66n 24S32a91l13o55m10o96n

27. 7. 2016 10:41

Já jezdím do práce vlakem. Je to pro mě výhodné nejen cenově, ale i tím že nemusím na místě práce hledat parkování. Protože se všude rozmohli parkovací zóny, tak pracovník většinou nemá kde normálně zaparkovat. Ještě že to k nádraží nemám jak doma, tak v práci daleko :-).

4 0
možnosti
JV

Není divu, vzhledem k nedokončené dálniční sítě, věčně rozkopaných silnicím atd. Zatímco máme poměrně moderní vlakové soupravy i autobusy a vysokou konkurenci, která sráží ceny. A MHD nám závidí celý svět.

4 0
možnosti
MK

tak z tohoto se vymyká Madarsko, které má velmi kvalitní dálniční sít a přitom podíl jízdy veřejnou dopravou je dost vysoký....

1 0
možnosti
JJ

J96a16n 13J80e66m97e59l25k92a

27. 7. 2016 10:14

To je zajimavé, že zas Leoš tvrdil, že Češi jezdí vlakem v porovnání se západem EU velmi málo. Tak si vyber.. Tam šlo tuším o osobo-km.

Pokud tedy jezdíme hodně, tak je nejvyšší čas to zprivatizovat a omezit dotace co.. A udělat ty západní ceny..

Podle mě vlak, který je dražší než bezín do auta v jedné osobě nemůže být atraktivní pro větší množství lidí. Zejména na regionální pomalé úrovni.

0 3
možnosti
RJ

Leoš tvrdí to, co se hodí pro jeho byznys (kdyby trvdil opak, vypadalo by to, že nevidí potenciál růstu = to investoři a věřitelé neradi slyší).

To nemá s nezávislou informací mnoho společného.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Blackout? Máme na to podpůrné služby, vysvětluje šéf přenosové soustavy

29. dubna 2024

Premium „Blackout se sice nedá úplně vyloučit, ale pravděpodobnost, že k němu může dojít, je velice nízká,“...

Není práce, chybějí turisté. Na válku ekonomicky doplácí Izrael i Palestinci

29. dubna 2024

Důsledky více než šestiměsíční války na izraelskou a palestinskou ekonomiku jsou nedozírné. V Gaze...

Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky

28. dubna 2024

Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...

V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí

28. dubna 2024  17:07

Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!