České dráhy přestěhují sídlo. V Praze hledají náhradní budovu

  11:45aktualizováno  11:45
České dráhy hledají pro své ústředí náhradní budovu. V dosavadním sídle na nábřeží Ludvíka Svobody, o něž se zaměstnanci drah dělí s úředníky ministerstva dopravy, končí nájemní smlouva v polovině roku 2020. Na místo neoklasicistního paláce postaveného v letech 1927–1932 hledá dopravce moderní kancelářské prostory postavené po roce 1990.

Budova ministerstva dopravy na Nábřeží Ludvíka Svobody v Praze | foto: Vít Šimánek, ČTK

Podle informací zveřejněných v zadávací dokumentaci veřejné zakázky požadují České dráhy budovu nacházející se v katastru hlavního města s užitnou plochou kanceláří 8 600 metrů čtverečních a s podzemním parkováním pro 85 vozidel.Nové sídlo si chce společnost pronajmout na patnáct let.

Celkem České dráhy ze svého ústředí přestěhují řádově stovky zaměstnanců. Cílem je podle Joklíka najít budovu, kde by mohla být většina zaměstnanců dopravce pohromadě. Výhodu budou mít uchazeči, kteří nabídnou objekt v blízkosti Masarykova nádraží, kam dopravce plánuje umístit zaměstnance regionálního obchodního centra, řekl MF DNES mluvčí drah Radek Joklík

Postupný odchod zaměstnanců ČD z budovy na nábřeží už nějakou chvíli trvá. Kvůli zvyšujícím se požadavkům ministerstva dopravy na umístění vlastních úředníků už v minulém roce dráhy z budovy přestěhovaly odbor výpočetní techniky nebo redakci železničního periodika Železničář.

V minulosti České dráhy hledaly pro nové sídlo i jiné varianty než komerční pronájem. Podle Joklíka byla ve hře možnost si nové sídlo nechat postavit, v úvahu například přicházela i možnost využít developerský projekt na pražském hlavním nádraží. Zde dopravce ve spolupráci se společností Penta chystá komerční výstavbu bytů, které by měly být umístěné na desce zastřešující kolejiště mezi nádražím a vjezdem do Vinohradských tunelů.

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Jaguar propustí tisíce lidí. Také kvůli slabým prodejům v Číně

Ilustrační snímek

Největší britská automobilka Jaguar Land Rover zruší zhruba 4500 pracovních míst, převážně v Británii, kde má kolem 40...

Problémová dálnice bez tendru. ŘSD zvažuje přímý výběr stavitele D1 u Humpolce

Humpolec, 5. 1. 2019, D1. 92. km, směr Praha, demontáž

Část nedokončených prací na problematickém úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem chtějí silničáři zadat...

Vláda neví, zda použít miliardy od Evropské investiční banky. Dopravě by pomohly

Ilustrační snímek

Resort dopravy zbrzdil čerpání úvěru od Evropské investiční banky (EIB) na výstavbu nových silnic a železnic, chce si...

Najdete na iDNES.cz