Stavba zastávek zkomplikuje vjezd do centra města (Ilustrační snímek).

Stavba zastávek zkomplikuje vjezd do centra města (Ilustrační snímek). | foto: Martin Polívka, MF DNES

Stavba nových tramvajových zastávek brzy omezí vjezd do centra Ostravy

  • 25
Ostravská radnice hodlá zrušit autobusovou linku spojující centrum města s Novou Karolinou a nahradit ji tramvajovým spojem. Od 1. června začne stavba potřebných zastávek, která drasticky omezí vjezd aut do centra Ostravy. Řidiče tak ve zdejší již tak složité dopravní situaci čekají další komplikace.

Nová autobusová linka číslo 95, která od konce března pendluje mezi Elektrou v centru Ostravy a nedalekým obchodním areálem na Nové Karolině, bude jezdit už jen necelý měsíc a půl. "Malé vytížení. To je důvod toho, proč bude linka jezdit jen do poloviny roku," říká náměstek ostravského primátora Aleš Boháč.

Co přinese uzávěra 1. června

Začne čtyřměsíční uzávěra ulice 28. října - mezi křižovatkami s ulicemi Poděbradova a Nádražní.

Autobusové linky číslo 21, 28 a 81 budou odkloněny z ulice Na Karolině přes ulici Žofinskou a skončí u výstaviště Černá louka - za Domem knihy Librex a Divadlem A. Dvořáka.

Auta se do centra dostanou tak, že za mosty odbočí doprava na Novou Karolinu a využijí propojení v Porážkové a Švabinského ulici.

Od 27. července do 17. srpna Do centra neprojedou ani tramvaje. Náhradní autobusy pojedou z ulice Vítkovické přes mosty k Nové Karolině a dál po ulici Porážkové, Švabinského a Poděbradově k domu umění.

Oddechnou si obyvatelé domů, kteří si na nově zřízenou provizorní zastávku u domu umění za palácem Elektra stěžovali.

"Pro ně ale nemám jen dobré zprávy. Až začne stavba tramvajové zastávky Karolina, budou za Elektrou dočasně končit jiné autobusy. A těch spojů bude mnohem víc," dodal Boháč.

Novou zastávku vybuduje za 82 milionů korun firma Eurovia. Bezbariérové nástupní a výstupní místo blíž Foru Nová Karolina uvítají lidé, kteří nejezdí na nákup autem.

"Od tramvajových zastávek u Elektry nebo na Frýdlantských mostech to sice není zdánlivě daleko, ale když se projdete po obřím nákupním centru, bolí vás nohy. A když uděláte nákup, tak za chvíli i ruce. Nová zastávka pomůže," říká například důchodkyně Jan Černá.

Koleje i vedení se posunou o 3,5 metru

Jenže samotná výstavba zastávek, která se neobejde bez přesunu kolejí i trakčního vedení asi o 3,5 metru, bude technicky náročná a dost dlouhá. A hlavně proto bude mít na obyvatele i návštěvníky centra města mnohem větší dopad než jen dočasné zajíždění některých autobusových linek za Elektru. Výrazně zkomplikuje veškerou dopravu v centru Ostravy.

Po dobu čtyř měsíců totiž znemožní řidičům aut a také autobusů vjíždět i vyjíždět z centra města po hlavní tepně - ulici 28. října. Kromě toho celé tři letní týdny nebudou moci projíždět po své obvyklé trase ani žádné tramvaje.

"Výstavba nové tramvajové zastávky Karolina začne 1. června. Potrvá do 30. září. Záměrně jsme volili letní měsíce, kdy je ve městě méně aut," říká Boháč s tím, že zastávka bude u finančního úřadu v ulici 28. října a stavba si vyžádá úplnou uzávěru této komunikace v úseku mezi křižovatkami s ulicí Poděbradovou a Nádražní.

Do centra už jen po objížďkách

Řidiči aut budou muset k cestě do centra města využívat objízdné trasy. Především Porážkovou ulici, na kterou si postupně zvykají už od března. Od otevření nákupního areálu totiž řidiči přijíždějící do centra města už nemohou odbočit vlevo na Poděbradovu ulici, ale musí odbočit doprava, projet přes Novou Karolinu, podjet ulici 28. října a pak směřovat do centra.

"Díky čtyřměsíčnímu omezení vjezdu do centra města si snad řidiči na objízdné trasy zvyknou a budou je využívat i později," doufá náměstek primátora Aleš Boháč.

Nejtěžší období ale zřejmě nastane pro obyvatele i návštěvníky Ostravy v období od 27. července do 17. srpna, kdy neprojedou do centra ani tramvaje. Nahradí je autobusy, které budou jezdit z Vítkovické ulice přes Frýdlantské mosty, Novou Karolinu a ulice Porážkovou, Švabinského a Poděbradovu až k domu umění za Elektru. Autobusové linky číslo 21, 28 a 81 skončí u Librexu.