Dalších 200 milionů firma zaplatí postupně za desetiletý zpětný leasing těchto strojů.
"Jsou to v podstatě nejlepší lokomotivy, které ČD Cargo v tuto chvíli má," potvrdil člen dozorčí rady Radek Nekola.
ČD Cargo k výsledkům soutěže není příliš sdílné. "Vůči smluvnímu partnerovi by nebylo z obchodního hlediska správné sdělovat detailní informace. Soutěž a výběr smluvního partnera proběhly v souladu se všemi zákonnými normami a její výsledek je pro naši společnost za současných podmínek finančního trhu ekonomicky velmi výhodný," uvedlo tiskové oddělení firmy.
Soutěž vyhlásilo ČD Cargo jen krátce po odvolání tehdejšího předsedy představenstva Gustava Slamečky. Do tendru se nakonec přihlásily společně jen firmy ČSOB Leasing a SG Equipment Finance.
Zpětný leasing se často používá pro lepení problémů s hotovostí, v minulosti ho použily například České aerolinie.
ČD Cargo má postupně získat 30 lokomotiv 363.5. Jde o stroje, které vznikly přestavbou řady 163 ve společnosti Pars nova. Lokomotivy jsou dvousystémové, umožňují tak například zajíždět i na Slovensko nebo do Maďarska.
ČD Cargo se dostalo do vážných ekonomických problémů, loňské hospodaření skončí nakonec více než dvoumiliardovou ztrátou. Z velké části jde o účetní operaci, i přesto však provozní ztráta dosáhne zhruba čtvrt miliardy korun. Firma bojuje především se ztrátovostí jednotlivých vozových zásilek, ucelené vlaky je už nestačí dotovat.