ČD Cargo lepí děravou kasu. Prodává své nejlepší lokomotivy

  9:03aktualizováno  9:03
Ztrátový nákladní dopravce ČD Cargo našel další způsob, jak vylepšit své hospodaření a najít peníze na další měsíce své existence. Za zhruba 600 milionů korun prodá deset lokomotiv řady 363.5, které nedávno prošly velkou modernizací. Dál si je bude pronajímat.

Dvousystémová lokomotiva ČD Cargo 363.5 (přestavba z 163) | foto: ČD Cargo

Dalších 200 milionů firma zaplatí postupně za desetiletý zpětný leasing těchto strojů. 

"Jsou to v podstatě nejlepší lokomotivy, které ČD Cargo v tuto chvíli má," potvrdil člen dozorčí rady Radek Nekola.

ČD Cargo k výsledkům soutěže není příliš sdílné. "Vůči smluvnímu partnerovi by nebylo z obchodního hlediska správné sdělovat detailní informace. Soutěž a výběr smluvního partnera proběhly v souladu se všemi zákonnými normami a její výsledek je pro naši společnost za současných podmínek finančního trhu ekonomicky velmi výhodný," uvedlo tiskové oddělení firmy.

Soutěž vyhlásilo ČD Cargo jen krátce po odvolání tehdejšího předsedy představenstva Gustava Slamečky. Do tendru se nakonec přihlásily společně jen firmy ČSOB Leasing a SG Equipment Finance.

Zpětný leasing se často používá pro lepení problémů s hotovostí, v minulosti ho použily například České aerolinie.

ČD Cargo má postupně získat 30 lokomotiv 363.5. Jde o stroje, které vznikly přestavbou řady 163 ve společnosti Pars nova. Lokomotivy jsou dvousystémové, umožňují tak například zajíždět i na Slovensko nebo do Maďarska.

ČD Cargo se dostalo do vážných ekonomických problémů, loňské hospodaření skončí nakonec více než dvoumiliardovou ztrátou. Z velké části jde o účetní operaci, i přesto však provozní ztráta dosáhne zhruba čtvrt miliardy korun. Firma bojuje především se ztrátovostí jednotlivých vozových zásilek, ucelené vlaky je už nestačí dotovat.

Autor:

Nejčtenější

Za Česko zelenější. Vláda připravuje zdanění uhlí a plynu

Ústecké komíny (ilustrační snímek).

Uhlíková daň se blíží, bude se týkat topení uhlím a zemním plynem. V září má vláda dostat na stůl návrh, jak snížit...

Naše platební karta nesmí do peněženky, varuje Apple. Hrozí poškození

V rámci Apple Card můžete mít i platinovou kreditní kartu.

Společnost Apple uvedla tento týden na trh v USA vlastní platební kartu. Zároveň zveřejnila návod, jak o ni pečovat,...

Německo se chystá na recesi. Ochranný val by je stál 50 miliard eur

Kancléřka Angela Merkelová se spolkovým ministrem financí Olafem Scholzem...

Když v roce 2008 udeřila na Německo ekonomická krize, odpověděli v Berlíně zavedením slev na nové auto, pro které se v...

Balík do ruky nedošel? U České pošty narazíte, reklamovat může jen e-shop

ilustrační snímek

Zákazník si v obchodě objedná doručení zboží domů a zaplatí poštovné a balné. Jenže v situaci, kdy mu „balík do ruky“...

Delší než Eiffelova věž. V Evropě přistála největší nákladní loď na světě

MSC Gülsün

V německém Bremerhavenu přistála v pondělí největší kontejnerová loď na světě a dokončila tak svou první cestu z Číny...

Další z rubriky

Více peněz na silnice, ale pouze na papíře. Resort dopravy kouzlí s čísly

Oprava dálničního přivaděče v Ostravě-Přívoze na D1 potrvá do konce října.

Vyjednávání o navýšení peněz na dopravní stavby před týdnem skončilo úspěchem, tvrdil ministr dopravy Vladimír Kremlík...

Pokuty za obstrukce staveb nebudou, Kremlík stahuje návrh svého předchůdce

Stavba dálnice. Ilustrační foto

Opatření proti zdržování staveb ze strany ekologických a dalších aktivistů vypadne z připravované novely zákona, která...

Do Berouna o dvě minuty dříve. Železničáři spustili dvě velké stavby

Smíchovské nádraží

Správce železnic vybral stavební firmy pro modernizaci opomíjené koridorové trati mezi Prahou a Berounem a pro...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz