- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jako laik bych řekl, že to stáří leteckého parku je trochu zavádějící - za covidu sice klesla výroba nových letadel, ale zase se méně létalo, takže ty stroje nemají asi tolik cyklů. Kde to může být víc znát je nákladní doprava, kde přepravci asi létali stejně a teď jim mohou chybět letadla na konverze, protože ta dál létají s cestujícími.
To vše se v následujících letech změní, neboť Putin podepsal dekret na vývoj a výrobu ruských letadel, které zcela jistě zamíchají trhem v prodeji letadel.
Ale vždyť i prezident Biden řekl, že 90% z prostředků podpory USA Ukrajině končí v amerických firmách a že to znamená podporu americké ekonomiky, výroby a zaměstnanosti.
A senátor Graham se na to konto nechal slyšet, že zabíjení Rusů americkými zbraněmi je nejlepší investicí.
Všechno je důsledkem přehnané, celosvětové hysterie kvůli covidu.
Mě by jen zajímalo, jak je možné, že Boeing má poslední roky neustálé problémy s bezpečností? Proč se to samé neděje u jiných výrobců dopravních letadel? Že by Boeing něco zanedbával a to třeba i záměrně? To už nemůže být náhoda?
Ano zanedbával. Škrtali náklady na vývoj. Hojně využívali outsourcing a při atestaci 737MAX letadlo prohnali národními testy zrychleně protože ho v honbě za dostihnutí Airbusu vydávali za pouhou modernizaci předchozícho.
To vypadá, že kromě autoparku nás čeká havanizace letadel.
Ta už masivně probíhá v Rusku. Nejenže stovky letadel ukradli, ale ještě je kanibalizují, aby aspoň něco mohlo létat.
Není důležité vyrábět, ale vyrábět správně. Doufám, že si to firmy uvědomí a ještě více tak upraví skladbu svých týmů! Brzy na to poptávka výrobu dorovná a my vstoupíme do éry spravedlivého a bezemisniho světa