Diskuze
Pokutovat robota? Koho postihnout, když nabourá umělá inteligence
Děkujeme za pochopení.
J32i70ř45í 95K87a63r39b50a79n
Ještě k těm zcela autonomním vozidlům (bez řidiče): Že by autonomní vozidlo způsobilo nehodu bude zcela ojedinělý úkaz. Autonomní vozidlo bude bezpodmínečně dodržovat pravidla silničního provozu. Navíc bude zcela jistě vybaveno nějakým záznamovým zařízením (obdoba černé skříňky v letadle) kde bude uchováváno minimálně několik posledních minut jízdy před nehodou - kamerové záznamy, data ze všech čidel, data palubního počítače ze kterých bude zřejmé jak a na základě čeho se rozhodoval.
P44e36t67r 28M98a32l93i17š68k41a
Bude záležet co zákazník podepsal a co je uvedeno v návodu k vozidlu. Pokud tam nebude uvedeno, že se řidič může spolehnou na "umělou inteligenci" bude zodpovídat řidič.
Z18d52e93n13ě39k 38W76e21r43n58h44a12r90t
Jenže výrobce ve vlastním zájmu nikdy nenapíše, že plně zodpovídá za všechny případné chyby v software a bere na sebe všechny následky a náklady, které taková případná chyba může způsobit. Konečně, odpovědnosti za chyby se už teď zříká třeba i Microsoft ve Wordu a Excelu. A to je v podstatě jen sranda, nějaké číslíčka a textíky, proti autonomním vozidlům s živými lidmi.
M83a22r13o30s 16M58a19r54u46a93n 39P26o10l91i71a31k
Odpovedny je ridic, potazmo majitel vozu. Je to tak uz davno v zakone dane a jinak to nebude ani kdyz bude ridit auto robot ci cokoliv jineho. Nevim o cem je tu diskuze. Nikdy nebude automobil zcela autonomni a vzdy v nem bude nekdo sedet. (bavim se vyhledove staleti).
V94a70š65e24k 93S20k47a28l40i17c28k75ý
Myslím, že se pletete, v USA už v některých městech povolili taxíky bez řidiče.
J29i79ř16í 76Č52u51m54p25e78l25í45k
Na tomhle planém žvanění vydělává dost lidí peníze. Odpovědnost autonomních aut, zda má zabít důchodce či dítě, ...
Povinnost platit za auto povinné ručení má řidič a toto pojištění je stanovováno pojišťovnami, kde je konkurence. Tudíž, vyřešeno.
Rozhodování, zda autonomní auto má zabít dítě, řidiče či důchodce jsou tak zřídkavé případy, že noviny se budou třást na to, až se to konečně stane. A i tak, stejně auto bude mít problém rozpoznat, zda je na ulici nemluvně či pes, takže to budou stejně jen teoretické kecy. Stačí pár alogaritmů, na kterých se dohodnou odborníci a všichni to časem přijmou.
P97e23t93r 23B23a76r12t47o66š
Pokud vim, tak v CR stale jeste odpovida za rizeni i stav vozidla ridic. Proc by se jinak delal ridicak, kdyz by mohl kazdy jezdit v autonomnim aute. Taky by mne zajimalo jak je to s homologaci takoveho vozu. Tam musi byt jasne uvedeno za jakych podminek lze toto provozovat.
Z55d26e72n92ě29k 18W80e46r92n71h22a87r82t
To je zatím jednoduché. Všechny tyhle věci jsou prozatím brány jako asistenční systémy a auto řídí a odpovídá za jízdu řidič. Ten musí mít řidičák a všechno ostatní. Je jeho vůle a odpovědnost, zda a do jaké míry svěří vůz nějakému asistentovi, stejně jako už dnes, když využívá třeba adaptivní tempomat nebo asistent jízdních pruhů. A to se hned tak nezmění.
J73i39ř26í 85K74a55r75b91a15n
Jinak ten titulek "Pokutovat robota?" je fakt srandovní. Stejné jako "pokutovat prasklou pneumatiku" nebo "pokutovat nefunkční brzdy" :-D
Z72d51e29n80ě95k 69W26e91r49n71h59a56r86t
Za technický stav vozidla odpovídá řidič. Brzdy jsou relativně jednoduchá věc a dá se s určitými výhradami zjistit, zda pracují, to lze na řidiče hodit. Ale těžko pozná nějakou chybu v software. A měl by platit pokutu náhradu škody, nebo jít sedět, když počítač něco spaa
J14i60ř52í 65K37a61r19b48a63n
Když ve vozidle není řidič zodpovídá provozovatel, není co řešit. Když je ve vozidle řidič zodpovídá on, od čeho by jinak ve vozidle byl? ;-)
J65a10r50o10s36l83a76v 76P79i72v25o33ň41k86a
Co s tím má společného nějaká umělá inteligence krom toho, že to je taková módní novinářská berlička?
Právo se neumí řádně popasovat ani s odpovědností za běžnou robotiku, kde se dají aplikovat mechanické zábrany, aby se lidé se strojem nepotkali. Zabvilo ho to? Neměl tam strkat nos.
Let dronu mimo dohled pilota? Let autonomního dronu? A to je nahoře nikde nic široko daleko. Provoz na veřejných komunikacích, kde je husto, je proti tomu vyšší dívčí.
A umělá inteligence? Ta se neřídí ani deterministicky popsatelným algoritmem, za který by "někdo mohl", ale je co kus, to originál, řízený tréningem a nabytýmy zkušenostmi. Proto ostatně u živých systémů prvních 15 let (20% doby jejich existence) není trestní odpovědnost. Hmotné škody za nevychované dítě platí rodič č.1 nebo rodič č.2, jsou-li dohledatelní.
Za sirotky KDO? Nikdo. Dej bezprizornému dítěti do ruky samopal, vysvětli mu, kde se to mačká a pošli ho do boje proti nevěřícím. Ono si bude jen tak hrát.
To platí i bez umělé inteligence.
T69o93m32á36š 76N96o62v12o65t83n69ý
u autonomních strojů je u toho vždycky někdo kdo dohlíží a pak má odpovědnost on, případně provozovatel. Dej bezprizornému dítěti do ruku funkční samopal a půjdeš sedět za porušení zbraňové legislativy. A nedivil bych se, kdyby měl sirotek přiděleného nějakého opatrovníka/zákonného zástupce, který bude mít podobnou odpovědnost jako rodič a bude se řešit, jestli nedošlo k nějakému selhání této odpoěvdné osoby.
M66a68r30t75i31n 92P56r45a85ž42á85k
To jsem zvědav, jak budou policajti pokutovat samořiditelné auto za to, že nevidělo "ceduli" schovanou v křoví.
T37o83m72á92š 21N38o76v61o20t48n21ý
nebudou pokutovat auto, ale provozovatele. Stejně jako dnes když posílají pokuty podle kamerových záznamů a neví kdo řídil a ani je to nezajímá.
R42a62d48o47m72í68r 46H48n43í52z24d20o
Úplně vidím tu scénu - nabourané auto bez řidiče, na sklo klepe policajt a křičí neschovávej se za plechy a vylez ven ať ti můžu dát pokutu ( Pan Svěrák v Obecné škole a scénka s chybějícími blatníky na kole, jak se mladej schovával za maminkou )
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Blackout? Máme na to podpůrné služby, vysvětluje šéf přenosové soustavy
Premium „Blackout se sice nedá úplně vyloučit, ale pravděpodobnost, že k němu může dojít, je velice nízká,“...
Není práce, chybějí turisté. Na válku ekonomicky doplácí Izrael i Palestinci
Důsledky více než šestiměsíční války na izraelskou a palestinskou ekonomiku jsou nedozírné. V Gaze...
Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky
Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...
V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí
Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...