Diskuze

Antimonopolní úřad pokáral České dráhy. Měly by lépe vést účty

Rozhodnutí antimonopolního úřadu o tom, zda České dráhy po vstupu konkurence na železnici nedovoleně zlevnily, se protahuje. Úřad tvrdí, že vyšetřování komplikuje nedostatečná evidence nákladů a výnosů na straně státního dopravce. Vyzval proto ministerstvo, aby hospodaření Českých drah dalo do pořádku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

Tomu nerozumím.Jezdí skoro za stejné ceny a ČD porušuje soutěž a Regiojet ne.A co LEO ten neporušuje nebo porušuje?

0 0
možnosti
Foto

ten kdo v dané oblasti převládá a je dominantní nemůže jít pod cenu. ten kdo vstupuje může po nějakou dobu držet cenu pod náklady. Pak už taky nesmí. To je pravidlo antimonopolu..... pokud se tedy stane, že regio bude mít třeba za rok nad 50%, tak pak už taky nesmí pod cenu, kdyby přišel nový hráč....

0 0
možnosti
LP

Brečínek Jančura ;-D Kdyby raději něco dělal s tím, že bere největší dotace ze všech železničních dopravců a něco začal dělat s tou každoroční ztrátou, co ty jeho 30 let staré vlaky generují.

1 0
možnosti
Foto

Redakcia mohla vybrať aj aktuálnejšie ilustračné foto.Sprievodkyňu na foto poznám / región Břeclavsko / ale už 8 r. s EC vlakmi nejazdí.:-)

0 0
možnosti
RK

To asi nikoho nezajímá. Je to docela dobrá fotka, jako ilustrační se hodí. U jiných dopravců se fotky mění podle pracovního poměru?

0 0
možnosti
JK

pokud vím,tak Jančura sám nasadil ceny nízko,tak jako o co jde? On může dávat ceny nízko a ostatní ne? Tomu říká podnikání a podniaktelské prostředí? Tak asi nemohl zruinovat dopravce za jeho nízké ceny a teď brečí

1 1
možnosti
MB

když nevíš nic o tom jak tuto problematiku řeší zákon, tak se prosím nevyjadřuj. PROSÍM!

0 4
možnosti
RK

Že jsou některé náklady společné pro více tratí nebo pro celou síť a nelze je přesně rozklíčovat na jednotlivou trať nebo vlak je celkem logické. Ať pan Rafaj požádá třeba dopravní podnik o porovnání nákladů na tramvajovou linku 3 a 17 - se zahrnutím celopodnikových nákladů a vyčíslením tržeb každé z linek. Vždy to bude jen nějaké dodatečné rozklíčování. Změním-li kriterium rozklíčování, dostanu jiné výsledky. "Přesné" vyčíslení nákladů na jednu trasu v siti je fikce.

6 0
možnosti
RJ

Ano, je to složitější než si to redaktoři i pan Rafaj představuje. Nejen síťové jízdenky, ale i ty normální je těžké rozpočítat. Kterým vlakem které linky cestující nakonec jel, když jízdenka platí ve všech vlacích? A co když je tam přestup? Patří tržby při přestupu z lokálky na hlavní trať na tu lokálku (bez lokálky by ten člověk přece nejel vůbec), nebo se rozpočtou na obě (jak? podle kilometrů nebo podle relačního jízdného panujícího toho času na té hlavní trati?).

A nebo náklady na pokladny či eshop. Kam je dáte - na trať, kde pokladně leží? Rozpočtete podle km tratě, vlakokilometru, osobokilolometru? Uplatníte při tom nějakou váhu, vyjadřující, že cestující z velkých měst užívají eshop více, nebo ne?

2 1
možnosti