Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Škoda ztrácí, ale traktorům se daří. Zetor vyváží stroje do Ameriky

Český autoprůmysl začal rychle klesat. Daří se jenom korejské značce Hyundai, která má továrnu v Nošovicích. Naopak velmi dobře se daří výrobě traktorů Zetor a nákladních aut Avia. Zlepšení pocítil i tradiční výrobce motocyklů Jawa.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

malomerice

27. 10. 2012 17:33
Nemá to v budoucnost

stejně to nemá budoucnost...V Brně ai kdekoliv jinde zachvíli nebudou už

vůbec žádní dělníci technického rázu a VŠ technicích to platí také. Dnes

to často tyto výrobky navrhují či vyrábí lide už v pokročilém věku,

kteří tam pracovali už za socíku. Mladí makat nechtějí, nedejbože se špinit, takže to nemá perspektivu a až staří odejdou do důchodu, poslední tam může zhasnout..

1 0
možnosti
SR

rob.9991

25. 10. 2012 15:16
to tu už bylo

Jawa a Zetor se v Americe prodávali vždycky. Traktory tam kupovali převážně bez budek a pod obchodním jménem JAWA. Z toho se domnívám, že byli populární jen v jižních státech. Vyjadřovali se o nich jako o jednoduchých a kvalitních strojích a to mají Američané rádi. [>-]

0 0
možnosti
PO

Paglia Orba

25. 10. 2012 14:18
šampus bych rozhodně neotvíral

Zetor jde do USA jen díky tomu, že stojí jen 50% toho, co stojí traktory od konkurence. Navíc to není žádná sláva. Tachometry z Maďarska, ventilátory z Polska, tlakové ventily z Rumunska atd.

Co se v Evropě vyrobí za nejnižší cenu, z toho se smontuje Zetor.

Rok nám trvalo, než se náš traktor stal traktorem a ne poruchovou kraksnou, ve které nic nefungovalo.

0 0
možnosti
PJ

ciryl

26. 10. 2012 17:14
Re: šampus bych rozhodně neotvíral

Neni to jedno,ze se vyrabi dily na Zetor v jinych zemich,to je dnes u vyrobcu,cehokoliv.uplne normalni.Snazi se vyrobit produkt,co nejlevneji,aby ho mohli prodat a meli zisk. Jestli jde Zetor do USA jen ,ze je levny,to je take fuk.dulezite je ze firma Zetor prosperuje.;-);-);-)

0 0
možnosti
JK

809.KocuR

25. 10. 2012 13:59
Dobrý postřeh:

"Zákazník se dívá na celkové provozní náklady." Jinak řečeno: Poruchový šrot by nekoupil. Bodejť, když ho ten stroj má uživit. ;-)

0 0
možnosti
L

Levicovy.Pravnik

25. 10. 2012 13:12
Díky bohu, že aspon

traktory táhnou naší ekonomiku a výběr daní

0 0
možnosti
PO

Paglia Orba

25. 10. 2012 13:31
Re: Díky bohu, že aspon

Zetor v ČR žádné daně neplatí. Je to Slovenská firma. ;-)

Kromě sociálního, zdravotního a dph tady nezůstane ani koruna.

0 0
možnosti
VV

vancev

25. 10. 2012 12:19
Pozdě ale přece

Zetor měl kdysi třeba v Irsku, což je země s vyvinutým zemědělstvím naprosto dominantní pozici a Zetor tam byl synonymem pro traktor. Dokonce tam o něm vznikla i písnička.

Pak se to všechno sesypalo a tuto draze budovanou pozici tam nahradili rádi ostatní výrobci a v česku se mezitím přeli komu z té trosky Zetoru něco patří.

Dnes se v Irsku o Zetor nezavadí přestože zemědělství je jediné odvětví v této zemi které v této době vzkvétá a prodej zemědělských strojů tam prochází velikým boomem. Vsadím se, že kdyby to tam vzali za správný konec, tak tam za rok klidně stovku strojů prodají.

Hloupost a hlavně nenažranost se platí velmi draze, - kolik schopných dělníků a odborníků na traktory ztratilo mezitím práci a Zetor je musí draze vzdělávat znovu.

Doufám, že se poučili a držím Zetoru palce.

2 0
možnosti
JB

Hra11

26. 10. 2012 20:27
Re: Pozdě ale přece

Zetor měl zastoupení i v tehdejším NSR (Západní Německo). Prodával tam dokonce i Škodovky, protože Auto Škoda tam zastoupení neměla. Když jsem tam byl v r. 1988, tak tam zástupce měl vystavené a prodával Favority.

0 0
možnosti
JS

Topol

25. 10. 2012 10:54
Jen pro připomenutí

V odkazech tohoto článku je jeden poměrně nedávný. Krátká citace stačí:

"Na západ mířila paradoxně většina exportu už za minulého

režimu. V dobách největšího rozmachu se vyrábělo v Zetoru kolem třiceti

tisíc traktorů, z toho osmdesát procent šlo na vývoz. Většina šla do

západní Evropy."To jen aby se vypatlaným agitátorům trochu rozsvítilo v hlavě, než zase budou obhajovat zločinnou Klausovu privatizaci a následný mafiánský režim.

2 0
možnosti
RP

radim36

25. 10. 2012 11:10
Re: Jen pro připomenutí

jenže jejich cena se nestanovovala podle výrobních nákladů a zisku, ale podle toho, aby se plánovaný počet prodal. Tudíž velice často to byla cena pod úrovní výrobních nákladů.

Motivem prodeje byly hlavně speciální stroje a materiály, které socialistické RVHP nedokázalo vyrobit  a kvůli nesměnitelnosti socialistických peněz států RVHP na západě šly nakoupit  pouze za západní valuty, marky nebo dolary atd. A ty se získávaly právě vývozem těchto výrobků na západ. Klidně i za dumpingovou cenu.

0 0
možnosti
TR

jrozec

25. 10. 2012 10:52
COže?

"Zetor se postupně vrací k rekordním číslům z roku 2007. Firma počítá s tím, že se z loňských čtyř tisíc traktorů letos dostane zhruba na pět tisíc"  Jakým rekordním číslum za rok 2007?? Když jsem tam na konci 80tých let brigádničil, tak se jelo na dvě směny a linka produkovala 50 traktorů na směnu. To je 25000 ročně......  A každej zhruba desátej byl bez kabinky do USA. Btw. nevím teda proč nechtěli kabinu. A vyváželo se do celého světa.

1 0
možnosti
N

nove.kostatko

25. 10. 2012 11:32
Re: COže?

A kolik jich šlo do USA po 89?

0 0
možnosti
G

garíček

25. 10. 2012 10:51
Zpráva z rusko-čínského konfliktu:

Pokojně orající raktor se vznesl do vzduchu a střelbu opětoval .....

0 0
možnosti
P

poznamka

25. 10. 2012 10:49
Tak se snad nepodařilo našim politikům

a ekonomům zničit Zetor Brno totálně. John Deer stojí za prd.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Blackout? Máme na to podpůrné služby, vysvětluje šéf přenosové soustavy

29. dubna 2024

Premium „Blackout se sice nedá úplně vyloučit, ale pravděpodobnost, že k němu může dojít, je velice nízká,“...

Není práce, chybějí turisté. Na válku ekonomicky doplácí Izrael i Palestinci

29. dubna 2024

Důsledky více než šestiměsíční války na izraelskou a palestinskou ekonomiku jsou nedozírné. V Gaze...

Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky

28. dubna 2024

Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...

V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí

28. dubna 2024  17:07

Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!