Diskuze
Škoda ztrácí, ale traktorům se daří. Zetor vyváží stroje do Ameriky
Děkujeme za pochopení.
malomerice
Nemá to v budoucnost
stejně to nemá budoucnost...V Brně ai kdekoliv jinde zachvíli nebudou už
vůbec žádní dělníci technického rázu a VŠ technicích to platí také. Dnes
to často tyto výrobky navrhují či vyrábí lide už v pokročilém věku,
kteří tam pracovali už za socíku. Mladí makat nechtějí, nedejbože se špinit, takže to nemá perspektivu a až staří odejdou do důchodu, poslední tam může zhasnout..
rob.9991
to tu už bylo
Jawa a Zetor se v Americe prodávali vždycky. Traktory tam kupovali převážně bez budek a pod obchodním jménem JAWA. Z toho se domnívám, že byli populární jen v jižních státech. Vyjadřovali se o nich jako o jednoduchých a kvalitních strojích a to mají Američané rádi.
Paglia Orba
šampus bych rozhodně neotvíral
Zetor jde do USA jen díky tomu, že stojí jen 50% toho, co stojí traktory od konkurence. Navíc to není žádná sláva. Tachometry z Maďarska, ventilátory z Polska, tlakové ventily z Rumunska atd.
Co se v Evropě vyrobí za nejnižší cenu, z toho se smontuje Zetor.
Rok nám trvalo, než se náš traktor stal traktorem a ne poruchovou kraksnou, ve které nic nefungovalo.
ciryl
Re: šampus bych rozhodně neotvíral
Neni to jedno,ze se vyrabi dily na Zetor v jinych zemich,to je dnes u vyrobcu,cehokoliv.uplne normalni.Snazi se vyrobit produkt,co nejlevneji,aby ho mohli prodat a meli zisk. Jestli jde Zetor do USA jen ,ze je levny,to je take fuk.dulezite je ze firma Zetor prosperuje.
809.KocuR
Dobrý postřeh:
"Zákazník se dívá na celkové provozní náklady." Jinak řečeno: Poruchový šrot by nekoupil. Bodejť, když ho ten stroj má uživit.
Levicovy.Pravnik
Díky bohu, že aspon
traktory táhnou naší ekonomiku a výběr daní
Paglia Orba
Re: Díky bohu, že aspon
Zetor v ČR žádné daně neplatí. Je to Slovenská firma.
Kromě sociálního, zdravotního a dph tady nezůstane ani koruna.
vancev
Pozdě ale přece
Zetor měl kdysi třeba v Irsku, což je země s vyvinutým zemědělstvím naprosto dominantní pozici a Zetor tam byl synonymem pro traktor. Dokonce tam o něm vznikla i písnička.
Pak se to všechno sesypalo a tuto draze budovanou pozici tam nahradili rádi ostatní výrobci a v česku se mezitím přeli komu z té trosky Zetoru něco patří.
Dnes se v Irsku o Zetor nezavadí přestože zemědělství je jediné odvětví v této zemi které v této době vzkvétá a prodej zemědělských strojů tam prochází velikým boomem. Vsadím se, že kdyby to tam vzali za správný konec, tak tam za rok klidně stovku strojů prodají.
Hloupost a hlavně nenažranost se platí velmi draze, - kolik schopných dělníků a odborníků na traktory ztratilo mezitím práci a Zetor je musí draze vzdělávat znovu.
Doufám, že se poučili a držím Zetoru palce.
Hra11
Re: Pozdě ale přece
Zetor měl zastoupení i v tehdejším NSR (Západní Německo). Prodával tam dokonce i Škodovky, protože Auto Škoda tam zastoupení neměla. Když jsem tam byl v r. 1988, tak tam zástupce měl vystavené a prodával Favority.
Topol
Jen pro připomenutí
V odkazech tohoto článku je jeden poměrně nedávný. Krátká citace stačí:
"Na západ mířila paradoxně většina exportu už za minulého
režimu. V dobách největšího rozmachu se vyrábělo v Zetoru kolem třiceti
tisíc traktorů, z toho osmdesát procent šlo na vývoz. Většina šla do
západní Evropy."To jen aby se vypatlaným agitátorům trochu rozsvítilo v hlavě, než zase budou obhajovat zločinnou Klausovu privatizaci a následný mafiánský režim.
radim36
Re: Jen pro připomenutí
jenže jejich cena se nestanovovala podle výrobních nákladů a zisku, ale podle toho, aby se plánovaný počet prodal. Tudíž velice často to byla cena pod úrovní výrobních nákladů.
Motivem prodeje byly hlavně speciální stroje a materiály, které socialistické RVHP nedokázalo vyrobit a kvůli nesměnitelnosti socialistických peněz států RVHP na západě šly nakoupit pouze za západní valuty, marky nebo dolary atd. A ty se získávaly právě vývozem těchto výrobků na západ. Klidně i za dumpingovou cenu.
jrozec
COže?
"Zetor se postupně vrací k rekordním číslům z roku 2007. Firma počítá s tím, že se z loňských čtyř tisíc traktorů letos dostane zhruba na pět tisíc" Jakým rekordním číslum za rok 2007?? Když jsem tam na konci 80tých let brigádničil, tak se jelo na dvě směny a linka produkovala 50 traktorů na směnu. To je 25000 ročně...... A každej zhruba desátej byl bez kabinky do USA. Btw. nevím teda proč nechtěli kabinu. A vyváželo se do celého světa.
garíček
Zpráva z rusko-čínského konfliktu:
Pokojně orající raktor se vznesl do vzduchu a střelbu opětoval .....
poznamka
Tak se snad nepodařilo našim politikům
a ekonomům zničit Zetor Brno totálně. John Deer stojí za prd.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Blackout? Máme na to podpůrné služby, vysvětluje šéf přenosové soustavy
Premium „Blackout se sice nedá úplně vyloučit, ale pravděpodobnost, že k němu může dojít, je velice nízká,“...
Není práce, chybějí turisté. Na válku ekonomicky doplácí Izrael i Palestinci
Důsledky více než šestiměsíční války na izraelskou a palestinskou ekonomiku jsou nedozírné. V Gaze...
Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky
Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...
V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí
Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...