Za šampaňský jogurt padla pokuta

  • 1
Šampaňské je drahé. A nejen to v láhvi. I pouhé použití samotného jména se může prodražit. Vyprávět by o tom mohla švédsko-dánská potravinářská společnost Arla Foods, která v reklamě na svůj jogurt použila slogan, že "chutná jako šampaňské".

Švédský obchodní soud rozhodl, že se výrobky Arly nesmí nijak dotýkat a využívat reputace šumivého nápoje. Zároveň přikázal Arle uhradit náklady spojené se soudním řízením ve výši 800 tisíc švédských korun, tedy asi 86 060 dolarů.

Dvě vinařské lobbistické skupiny INAO a CIVC, stejně jako francouzští výrobci Veuve Clicquot Ponsardin a Pierre Cheval, žalovali Arlu poté, co v listopadu 1999 představila své výrobky s "chutí šampaňského".

Hlavním argumentem byla obchodní pravidla Evropské unie, která značku odvozenou od regionu Champagne rezervuje výhradně pro sekty pocházející z této oblasti Francie.

Švédská mluvčí Arly Inger Soderlundová řekla, že firma kontroverzní jogurt stáhla z pultů už v lednu 2000. "Zamýšleli jsme to jako dočasný výrobek, specialitu pro nové milénium," řekla s tím, že je nepravděpodobné, že by se Arla proti rozhodnutí soudu odvolala.

,