Firma ministerstvu nabízí, že zajistí provoz tří dálkových linek od prosince 2008 na trasách Praha-Turnov-Tanvald; Nymburk-Česká Lípa-Rumburk a Liberec-Ústí nad Labem.
Návrh jízdného předpokládá o 15 až 20 procent nižší cenu, než za kterou jezdí České dráhy.
Firma slibuje, že by za osm let, co by na těchto linkách přepravovala cestující, ministerstvo dopravy ušetřilo 150 až 160 milionů korun. I přesto, že i ona bude požadovat dotace.
Nejdřív však musí vyhrát výběrové řízení, o jehož vypsání dosud ministerstvo nerozhodlo. Pokud by k tomu došlo a Veolia Transport tendr získala, rychlíky Českých drah by na těchto tratích už nejezdily.
Cesta má lidem ubíhat rychleji
Vlaky Siemens Desiro by prý jezdily zhruba o deset procent rychleji než nyní díky lepší akceleraci a nízkopodlažnosti vozidel, která dovolí lidem rychleji vystupovat a nastupovat.
"Garantujeme, že nejméně 91 procent vlaků pojede načas, na palubě se bude podávat občerstvení, k dispozici bude tištěný vlakový průvodce a v první třídě i wi-fi připojení k internetu," prohlásil projektový manažer Veolia Transport Česká republika Jiří Schmidt.
Cestující budou podle něj také moci využívat rozšířených možností odbavení, například čipové karty přímo ve vlaku, internetový předprodej a rezervaci míst nebo nákup u smluvních prodejců.
Potřebná vozidla by si firma pronajímala od leasingové společnosti. Podle jejích propočtů jich na nové trasy bude potřeba patnáct. V návrhu smlouvy také předpokládá, že by její jízdenky platily i v návazných spojích Českých drah a naopak.
Rychlík do Žitavy nepojede
Společnost také plánovala, že by už koncem letošního roku každou sobotu jezdila soukromým rychlíkem z německé Žitavy do Prahy a zpět a tento spoj by propojila s víkendovým vlakem na trase Praha-Rudná-Beroun.
Tento projekt měl testovat, jak by dálková doprava v praxi fungovala. Nakonec však firma od záměru ustoupila a zamýšlený spoj se neobjeví ani v jízdním řádu.
Podobných plánů, které nakonec nevyjdou, bývají v návrzích jízdních řádů desítky a stejně postupují i ostatní dopravci.
Odlišný byl loňský případ společnosti Railtrans, která ještě pár týdnů před zahájením platnosti jízdního řádu slibovala zavedení nových expresů z Prahy do Ostravy, ačkoliv neměla sehnané potřebné vlaky. Spoje zůstaly i v tištěném řádů, ačkoliv nikdy nevyjely.
Za dva až tři roky chce spustit vlastní spoj také společnost Student Agency, která zatím provozuje dálkové autobusové linky. - více zde
Veolia Transport má v Česku celkem sedm dceřiných společností, které podnikají především v autobusové dopravě. Jejich celkový obrat je přes dvě miliardy korun.