Dříve než za tři roky žluté expresy nejspíš vyjet nestihnou. "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších dvanáct měsíců se vlaky vyrábějí a téměř rok homologují," uvedl Jančura.
Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 korun. Ziskovost má podobně jako u autobusů zajistit vysoká obsazenost vlaků. České dráhy nabízejí omezený počet jízdenek do Ostravy za 140 korun, běžná cena je ale 424 korun.
Po zahájení provozu vlaků chce Jančura zrušit dosavadní autobusovou linku mezi Prahou a Ostravou. Následovat by pak mohlo vlakové spojení mezi Prahou a Brnem, i zde by poté byla zrušena autobusová linka.
Uvolněné autobusy chce majitel Student Agency využít na dalších trasách, například z Prahy do České Lípy či Hradce Králové, napsal Profit.
Ve hře o zakázku na dodávku souprav zůstaly podle Jančury firmy Siemens a Stadler. Podnikatel tvrdí, že ho vlaky vyjdou mnohem levněji než zaplatily České dráhy za Pendolina.
"Za pět či šest souprav dáme asi 1,5 až dvě miliardy korun. Naše vlaky budou totiž lépe uzpůsobeny na české podmínky a nebudou zbytečně konstruovány na vysoké rychlosti jako Pendolino," řekl Jančura. Vlaky mají mít mimo jiné vlastní kino a konferenční místnost pro šest lidí.
Jako první soukromý dopravce chtěla vyjet na trasu z Prahy do Ostravy už loni v prosinci společnost RailTrans. Nedohodla se však s Českými dráhami na platbě za využívání jejich infrastruktury a navíc měla problémy s homologací lokomotiv.