Nejvíce byla z informací o metodách společnosti Eurofinancial překvapena pojišťovna AXA.

Nejvíce byla z informací o metodách společnosti Eurofinancial překvapena pojišťovna AXA. | foto: Profimedia.cz

Stížnosti na Eurofinancial vyburcovaly pojišťovny k prověrkám praktik partnerů

  • 193
Pojišťovny zareagovaly na včerejší informaci MF DNES o podezřelých praktikách společnosti Eurofinancial při sjednávání pojistek rychle. Čtyři oslovené pojišťovací ústavy, pro které poradenská firma sjednávala pojistky, řekly, že stížnosti prověří, a pokud se potvrdí, budou uvažovat o rozvázání spolupráce s tímto zprostředkovatelem.

Klienti pojišťoven, zejména mladí lidé ve věku 18 až 26 let, si stěžovali na to, že je firma Eurofinancial na speciálních seminářích zmanipulovala natolik, že v podstatě nevěděli, k čemu se zavazují. Přesto do diktafonu na žádost pracovníků z Eurofinancialu říkali, že jsou si plně vědomi, co podepisují, a nejsou pod vlivem drog ani dalších návykových látek.  - čtěte ČNB prošetřuje náhončí pojišťoven

Kvůli jednání finančníků jim tak podle jejich slov například nedošlo, že když vypovědí životní pojištění do tří let od jeho sjednání, tak přijdou o dvě desítky tisíc korun. O agresivních metodách poradenské firmy vyprávělo MF DNES několik studentů. Své jméno však řekli jenom ti, kteří nátlaku odolali.

"Absolvoval jsem jejich umně provedenou prezentaci, po níž máte pocit, že je to bezchybný stroj na peníze. Nicméně mi to bylo podezřelé, tak jsem začal klást nepříjemné otázky. Díky tomu mě po osmi minutách doslova vyhodili," popsal svou zkušenost dvaadvacetiletý student VŠE Luděk Müller.

Podobné zkušenosti má i Aleš Vodák, který si chtěl smlouvu psanou malým písmem prostudovat doma. "Neuspěl jsem. Když jsem tedy řekl, že o smlouvu nemám zájem, začali manažeři zvyšovat hlas a ve finále jsem měl pocit, že mi zabrání odejít snad i za použití násilí," uvedl.

Eurofinancial podle údajů v registru pojišťovacích zprostředkovatelů ČNB spolupracuje s více než desítkou tuzemských pojišťovacích ústavů. Životní pojistky jim podle zklamaných studentů zprostředkovávali hlavně pro pojišťovny AXA, Kooperativa, Generali a ING.

Představitelé těchto finančních institucí byli popsanými praktikami zaraženi. "Od těchto praktik se Kooperativa rezolutně distancuje, neboť jí nejsou vlastní a pouze nás poškozují v očích klientů," řekl ředitel marketingu a vývoje produktů Milan Medek.

"Jestliže by se takové jednání prokázalo, jednali bychom o ukončení spolupráce," dodal.

Podobně reagoval také mluvčí pojišťovny Generali Mario Böhme a šéf ING pro obchod v Česku Dalibor Šajar. Nejvíce však byla z informací o metodách společnosti Eurofinancial překvapena pojišťovna AXA.

"S tímto partnerem máme dobrou spolupráci. Je pro nás čtvrtým nejlepším prodejcem. Co se týče objemu obchodů, tak ty dosahují měsíčně kolem dvou milionů korun a o nespokojených klientech nevíme," řekl mluvčí společnosti Marek Zeman.

Podle něj pojišťovna dokonce volá náhodným klientům, zda jsou spokojeni se způsobem, jakým byla smlouva uzavřena.

"Každopádně věc prověříme, a pokud bychom na problém narazili, tak máme možnost smlouvu s externím partnerem rozvázat," dodal. Odborníci tvrdí, že dokud si lidé na zprostředkovatele hlasitě nestěžují, pojišťovny se o jejich práci příliš nezajímají.

"Důležitý je pro ně obrat a to, aby lidé od smluv neodstupovali. Za jakých okolností je lidé podepisovali, pojišťovny neřeší," říká Petr Šafránek z Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců ČR.