Hyundai nabízí ve svém showroomu i českou značku Škoda.Srovnáním chce dokázat,...

Hyundai nabízí ve svém showroomu i českou značku Škoda.Srovnáním chce dokázat, že je její značka lepší. Porovnává však nerovnocenně vybavené modely. Škodovky mají mnohem menší vybavení než vozy Hyundai. | foto: Škoda Auto.

Jsme tak dobří, že nás nabízí i Hyundai, kontruje Škoda na kampaň Korejců

  • 418
Škoda Auto obrací srovnávací reklamu Hyundai ve svůj prospěch. Korejská automobilka začala ve svých autosalonech ukazovat i české modely Škoda Octavia a Škoda Rapid, aby se lidé přesvědčili, že její vozy jsou s to porazit i tyto dva v Česku nejoblíbenější modely. Škodovka tento krok označuje jako svůj vlastní úspěch.

"Je zajímavé sledovat, jak vedení českého zastoupení korejské značky poskytlo k propagaci našich vozů své autosalony. Je to vstřícný krok nejen vůči našim potenciálním zákazníkům, ale také symbolické gesto vůči 26 tisícům Škodovákům pracujícím ve výrobě, vývoji, prodeji a servisu, kteří stojí za úspěchem naší značky," uvedl Vítězslav Pelc, PR manažer prodeje Škody Auto.

Naráží tak na fakt, že Hyundai v Nošovicích své vozy pouze montuje dohromady z jednotlivých dovezených dílů a dodal, že "osobní zkušenost s autem nejen smontovaným, ale i vyvinutým v Česku, je nenahraditelná".

Hyundai ukazuje v autosalonech škodovky. Kvůli srovnání s konkurencí

Škoda Auto se snaží těmito slovy vytěžit propagační akci korejské automobilky ve svůj prospěch. Hyundai se naopak netradiční kampaní, při níž vedle svých vlastních vozů nabízí zákazníkům i české modely, snaží získat sympatie kupujících na svou stranu (více zde).

Že se Hyundai nebojí opřít do konkurence, ukazuje její sebevědomý slogan. "V Hyundai věříme v naší kvalitu natolik, že si troufáme porovnat konkurenční vozy přímo před vámi," uvedla firma na svých stránkách. V jiném sloganu se zároveň ptá: "Mysleli jste si, že velké, kvalitní a reprezentativní auto dělá pouze kufr a škrabka?," čímž se snaží odlehčit silnou stránku škodovek - velký kufr - a pomůcku na odstraňování námrazy ze skla dodávanou nyní v základní výbavě.

Konkurence? Snad jen kvalitní německé vozy

Škodovka se však nenechala vyvést těmito narážkami z míry a naopak si ze snahy zlehčit její silné stránky udělala legraci. "Překvapuje nás nadšení pro věc a rychlost, s jakou české zastoupení korejské automobilky dokázalo najít prostor pro prezentaci našich vozů," říká s předstíraným nadšením Pelc.

Porovnejte Škodu Octavia s Hyundai i40 Combi

Hyundai i40
Hyundai i40
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi

S nadhledem se mladoboleslavská automobilka pouští také do faktu, že Hyundai nevystavila ve svých autosalonech vozy obou konkurenčních značek ve stejné výbavové kategorii. Zatímco vystavené Škodovky mají tu nejnižší výbavu, vozy Hyundai ukazované vedle českých modelů mají doplňkovou sadu lepší.

Podle Škodovky stojí za tímto nedostatkem patrně právě časová tíseň, se kterou se Hyundai snažila co nejrychleji dostat české vozy do svých showroomů a "celkový efekt jinak zajímavé myšlenky" je tak mírně snížen. "Prodejci Hyundai tak neprezentují, jak vypadá skutečně výhodná nabídka vozů Škoda. Návštěvníci autosalonů tak můžou být ochuzeni o nejnovější trendy v oblasti techniky a výbav, které nabízíme. Na druhou stranu mohou  alespoň nerušeně ocenit nabídku místa pro posádku a zavazadla nebo praktické detaily, kterými Octavia a Rapid vynikají," vypichuje silné stránky Škodovek Pelc.

Nakonec mladoboleslavská automobilka dodává, že ona o podobném způsobu kampaně neuvažuje a pokud snad někdy ano, vybrala by si pro srovnání v rámci fair play "lepší" vozy. "Pokud bychom se v budoucnu pro něco takového přeci jen rozhodli, jako jednička na trhu bychom v rámci férovosti šli do porovnání s někým ve stejné 'váhové kategorii', tedy spíš do srovnání s kvalitními německými vozy," dodává Pelc.