"Věřím, že první auta vyjedou na tuto komunikaci v roce 2008, jak jsme slíbili," řekl při slavnostním zahájení stavby dalšího dálničního úseku ministr Šimonovský.
"Věřím také, že dálnice v té době neskončí na hranicích, ale hotový bude už také navazující úsek v Polsku," dodal ministr, jehož prý nedávno ujistil jeho polský protějšek, že polská strana dokončí první úsek své severojižní autostrády, navazující na dálnici D47, zřejmě už v roce 2006.
Dvanáctikilometrová trasa dálnice mezi Bílovcem a Ostravou patří ke stavebně složitějším úsekům. Je na ní deset mostů o celkové délce přes 900 metrů, šest nadjezdů a dvě mimoúrovňové křižovatky, především ale víc jak kilometr dlouhý tunel pod kopcem Hýlov u klimkovických lázní.
"Právě tunel považuji za nejvýznamnější přínos celého tohoto úseku, tunel významně zmírní zátěž životního prostředí a zachová přitažlivost lázeňského města Klimkovice pro návštěvníky," řekl Josef Hájek, ředitel společnosti Skanska, která nový dálniční úsek staví společně s firmami Metrostav, Subterra a Strabag.
Nová část dálnice přijde stát zhruba na sedm miliard korun. Podle ministra Šimonovského je financování celé osmdesátikilometrové dálniční trasy zajištěno, v penězích není problém. Šimonovský však přiznal, že v některých místech stále vázne příprava stavby.
"Nezastírám, že někde máme potíže se stavební dokumentací, ale tyto problémy umíme řešit a řešíme je. Jsem přesvědčen, že se nám podaří zatím malý časový skluz dohnat," ujistil ministr.