- středa 22. prosince 2021
- Premium
- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Vánoce jsou vrchol maloobchodní sezony. Dá se na předvánočním období výstižně ilustrovat skok, který český trh za těch více než 30 let udělal?
Právě velké množství zákazníků v obchodních centrech a nákupních ulicích v předvánočním čase hezky ilustruje, kam se maloobchod v Česku posunul. V roce 1995 obchodní centra čítala okolo 25 tisíc metrů čtvereční prodejní plochy. V roce 2021 představují dva a půl milionů metrů čtverečních, a dalších 1,6 milionů metrů čtverečních retail parků. Z rozlohy jednoho středně velkého chrámu konzumu se tento trh zvětšil více než stonásobně a výrazně vyspěl.
Retaileři se soustředí na zkvalitňování služeb, modernizaci prodejen, změnu konceptů.
Připojte se ještě dnes a získejte: