Jan Janáček CBRE

Jan Janáček CBRE | foto: Tomáš Krist, MAFRA

E-shopy proměnily nakupování, ale kamenné prodejny nezmizí, říká expert

  • Premium

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Český maloobchod se za více než 30 let proměnil od základů. Pandemické dva roky pak ukázaly, jakým směrem se bude retail ubírat. Od prostého nakupování k zážitkům až po nákupy přes internet se staly fenoménem dnešní doby. „Zákaznické chování se zásadně změnilo, proto se musí měnit i obchod,” říká vedoucí týmu maloobchodních pronájmů v CBRE Jan Janáček.

Vánoce jsou vrchol maloobchodní sezony. Dá se na předvánočním období výstižně ilustrovat skok, který český trh za těch více než 30 let udělal?
Právě velké množství zákazníků v obchodních centrech a nákupních ulicích v předvánočním čase hezky ilustruje, kam se maloobchod v Česku posunul. V roce 1995 obchodní centra čítala okolo 25 tisíc metrů čtvereční prodejní plochy. V roce 2021 představují dva a půl milionů metrů čtverečních, a dalších 1,6 milionů metrů čtverečních retail parků. Z rozlohy jednoho středně velkého chrámu konzumu se tento trh zvětšil více než stonásobně a výrazně vyspěl.

Retaileři se soustředí na zkvalitňování služeb, modernizaci prodejen, změnu konceptů.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se