- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je opravdu nesmysl na několikátou! Já bych už po takové trati vlakem necestoval a myslím, že by nás bylo víc.
Ted je to nová móda . Banda tupych ekologů si postavi hlavu nebo si jeden chronicky stěžovatel pobreci a aby se projekt mohl realizovat omota se 5m protihlukovou zdi, ktera snizije přehled , přístup a vypada naprosto příšerně.
Jine zdroje hluku jim navic ve stejné lokalite nevadí
Česko - jeden velký beton podél tratí. Zajímavé, že v zahraničí to dokáží realizovat i jinak.
A pro ty, co říkají, že si lidé zvyknou na hluk, tak nemáte pravdu. Hluk má poměrně významný vliv na psychiku jednotlivce a často způsobuje únavu, depresi, rozmrzelost, agresivitu, neochotu, zhoršení paměti, ztrátu pozornosti a celkové snížení výkonnosti.
Dlouhodobé vystavování nadměrnému hluku pak způsobuje hypertenzi (vysoký krevní tlak), poškození srdce včetně zvýšení rizika infarktu, snížení imunity organismu, chronickou únavu a nespavost. Výzkumy prokázaly, že výskyt civilizačních chorob přímo vzrůstá s hlučností daného prostředí.
co se týká nízkých clon, ty jsou účinné jen pokud jsou umístěny co nejblíže ke koleji. To dobře funguje na jednokolejné trati. Na dvojkolejné trati by musela být umístěná clona i mezi kolejemi, čemuž se brání především údržba trati, protože by takové clony bránily přechodu z jedné koleje do druhé.
to je neuvěřitelné, kolik vyslovených nesmyslu je v článku i tady v diskuzi. Tak jen pár poznámek k tomu jaká je skutečnost.
1) PHS brání v rozhledu - nesmysl, nejde zkolaudovat a opakovaně jsem se setkal s dodatečnou úpravou hotové stěny, aby rozhledu nebránila
2) jsou překážkou při zásahu zásahu - v PHS jsou tzv. prostupná pole, většinou v místech, odkud jde provádět zásah.
3) snižují propustnost trati - PHS nemají žádný vliv na propustnost trati (jak by to asi měly zvládnout)
4) překážka při vykolejení - sloupky jsou dimenzovány na zatížení větrem - síla od vykolejeného vozidla je o dva řády vyšší.
1) tak si sedněte do spodního patra cityelefanta nebo do něčeho jiného nízkého.(teď sedím v Bdtn a přes ten nemytej hnus na novém spojení je vidět jen nahoře obloha) 4) samozřejmě že to vlak zbourá, ale taky se u toho vážně poškodí. Lehčí jednotky můžou mít problém.
A co teprve protihlukové stěny u silnic II a III tříd to bude byznys, prostě budeme bydlet za jednou velkou protihlukovou zdí, a co protihlukové stropy v paneláku?A hluk z letadel?super byznys, 500 metrová vysoká protihluková zeď, jen se divím, že jsme přežili hluk od komunistů, bakterie v houbičkách na nádobi atd.......
https://www.youtube.com/watch?v=aqq0gh7eLY8
Moc stěn tam není.
Kdyby se udělaly pořádně koleje, tak bude hluk poloviční. Jenomže, jak vtipně píše autor, čím dražší, tím lepší - pro projektanty i pro betonovou lobby.
Ne stát někdo konkrétní se pod toto darebáctví podepsal a musí být štědře odměnován.