Diskuze

Prodeje diskontních řetězců meziročně stoupají. Pomáhají privátní značky

Diskontním řetězcům v Česku za posledních dvanáct měsíců meziročně stoupl objem prodaného zboží o 4,3 procenta. Nárůst zaznamenaly i drogerie, a to o 9,8 procenta. Naopak hypermarketům objem prodaného zboží za posledních dvanáct měsíců klesl o 4,6 procenta, tradičnímu obchodu o čtyři procenta a supermarketům o 2,7 procenta. Na semináři k privátním značkám to řekl analytik společnosti NIQ Jakub Špika.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

M36a21r31e22k 19V24a11n40ě25k

19. 6. 2023 14:55

Do té doby, než začalo to zdražování, tedy zhruba 11/2021, jsem měl za to, že obchodníci se předháněli ve slevách a že jejich byznys byl postaven na tom, aby toho prodali hodně s malou marží.

Pak se začalo plošně zdražovat a přišlo mi, že obchodníci změnili byznys model. Z nízkých marží a velkých objemů přešli na vysoké marže a nízké prodeje.

Z toho mi tedy vyšlo, že zdejší oligopol obchodníků by potřeboval nějakou konkurenci.

Např. vstup Biedrony by mohl náš trh vrátit zpátky k nízkým cenám...

0 0
možnosti
MK

A proč myslíš, že by biedrona neprodávala také za draho a méně?

0 0
možnosti
JN

J55o94s81e12f 96N80o97v24á46k

19. 6. 2023 14:44

Diskont, neboli slevu nabízejí všechny řetěžce. Žádný "diskontní" řetězec neexistuje.

0 0
možnosti
MK

Je úplně jedno, co to je diskont ve skutečnosti, diskontní řetězce se u nás označují lidl, penny, norma a tak to podle mě chápe i většina veřejnosti

1 0
možnosti