Užitkových vozů se totiž prodalo zhruba o čtvrtinu více. V součtu pak obě tyto kategorie loni vykázaly růst o 4,24 procenta na 173 478 kusů, uvedl Svaz dovozců automobilů.
Mezi novými osobními automobily byla loni nejprodávanější Škoda s 51 833 prodanými vozy, což je o 8,6 procenta méně než v roce 2005. V kategorii lehkých užitkových vozů si naopak Škoda polepšila o více než 51 procent na 11 835 prodaných automobilů.
Druhou nejprodávanější značkou osobních aut byl Renault, následovaný německým Volkswagenem a korejskou značkou Hyundai.
Dovoz ojetých osobních aut pak loni vzrostl o 30 procent na rekordních 183 143 vozů.
NEJSILNĚJŠÍ ZNAČKY V KATEGORII OSOBNÍCH AUT (nové prodeje) |
|
1. Škoda Auto | 51 833 |
2. Renault | 8 156 |
3. VW | 7 116 |
4. Hyundai | 6 028 |
5. Peugeot | 5 772 |
6. Ford | 5 414 |
7. Citroën | 5 348 |
8. Toyota | 4 506 |
9. Opel | 3 238 |
10. Fiat | 3 048 |
Zdroj: Sdružení automobilového průmyslu |