Osm Pražanů z deseti má své nákupní centrum

  • 9
Osm Pražanů z deseti má alespoň jedno nákupní centrum, kam se rádi vracejí. To platí především o lidech starších šestapadesáti let. Naopak méně jsou centrům oddáni Pražané se základním vzděláním a nižšími příjmy. Nejoblíbenější je mezi Pražany Nový Smíchov a Centrum Černý Most.

Vyplývá to z posledního průzkumu agentury Factum Invenio.

Smíchov nebo Černý most navštívilo za poslední půlrok přes čtyřicet procent obyvatel Prahy. Na třetím a čtvrtém místě jsou Avion Park Zličín a Metropole Zličín, kam zavítala asi třetina Pražanů.

Starší lidé jsou svému centru věrní, protože tu jsou zvyklí, lépe se v něm vyznají a jejich mobilita je omezená.

Naopak "nákupní turisté", kam patří zejména lidé s nižšími příjmy, jsou zase víc citliví na různé slevové akce konkurenčních center, a nedělá jim proto problém obchod měnit.

Pragmatici versus konzervativci
Podle toho, kolik nákupních center navštívili během posledního půlroku, Factum Invenio rozděluje zákazníky do tří kategorií.

Nejpočetnější skupinou jsou tzv. "pragmatici". Ti si vybírají vždy to nákupní centrum, které jim momentálně vyhovuje nejvíc. Druhou skupinu tvoří "switcheři". Ti rádi zkouší novinky, jsou otevření změnám a souběžně navštěvují víc center.

Nejméně početní jsou "konzervativci". Ti nikdy své jediné nákupní centrum nezradí, vysvětluje Factum Invenio.

Podle agentury Factum Invenio má největší šanci na získaní nových zákazníků Centrum Černý Most.

"Relativně velký potenciál má též Nový Smíchov a Metropole Zličín," odhaduje agentura a dodává, že naopak Eden a Nové Butovice zatím příliš velké možnosti růstu nemají. Dvě pětiny Pražanů je totiž vůbec neznají.

,