Češi kupují výrazně víc opalovacích krémů. Hitem je faktor 30

  14:18aktualizováno  14:18
Za opalovací kosmetiku utratili loni Češi v obchodech téměř 306 milionů korun. Meziročně je to skok o 16 procent. Prodejně nejsilnější je červen, kdy lidé pořídí až jednu třetinu nákupů. Hitem jsou silnější faktory.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: MAFRA

„Třicítka“ byla v posledních dvanácti měsících až do loňského dubna nejprodávanějším opalovacím faktorem. Kupuje je každý třetí. Pětina lidí sahá po faktorech 20 a šestnáct procent lidí hledá „padesátku“. Právě silné faktory rostou rychleji

Dalším trendem je také nárůst prodejů mimo hlavní sezónu. Ještě před dvěma lety se v listopadu a v prosinci prodalo 4,6 procenta celkového množství opalovacích krémů, v roce 2017 to bylo už 6,4 procenta. Svědčí to o nárůstu obliby cest do exotiky.

„Na jedné straně roste povědomí spotřebitelů o ochraně před slunečním zářením, na druhé straně však spotřebu do velké míry ovlivňuje zvyšující se počet zájezdů za sluncem k moři a do exotických krajin,“ uvedla ve zprávě analytická společnost Nielsen.

Útraty za dvanáct měsíců do března 2017 narostly z 264,4 na 305,6 milionů korun. Je to o 16 procent více. Naopak cena meziročně klesla o 7 procent.

Osm z deseti prodaných výrobků jsou přípravky na opalování. Čtrnáct procent tvoří přípravky po opalování - právě tato skupina však velmi rychle roste. Zbývajících pět procent tvoří přípravky po opalování.

Autor:

Nejčtenější

Letištní halu v Düsseldorfu zaplavily kufry, cestující museli odletět bez nich

Na letišti v německém Düsseldorfu zůstalo kvůli poruše přepravního systému 2...

Stovky cestujících, kteří odlétali ve středu ráno z letiště v německém Düsseldorfu, potkala nečekaná komplikace. Kvůli...

Zima přichází z Německa. Nepomáhá ani Trumpova obchodní válka

Německá kancléřka Angela Merkelová

Je to trochu schizofrenní situace. Zatímco poslední „tvrdá“ statistická data z klíčových evropských ekonomik nejsou...

Airbus představil nový koncept letadla, design křídel čerpá z přírody

Koncept Airbus Bird of Prey, představený v červenci ve Velké Británii

Největší evropský výrobce letadel Airbus před několika dny představil svůj nejnovější koncept. Jmenuje se Bird of Prey...

Mana chce expandovat se svým "jídlem budoucnosti", shání miliardu

Velký boom za sebou mají nápoje Mana, v kartonovém obalu se vyrábí v Německu.

Její majitelé začínali v garáži, dnes zaměstnávají přes sedm desítek lidí. Řeč je o společnosti Heaven Labs, která pod...

Bytovkám zdraží teplo. Vládní návrh budí emoce

Ilustrační snímek

Vláda ruší domovním kotelnám daňovou výjimku. Opatření může podle odhadů zdražit teplo desítkám tisíc domácností....

Další z rubriky

Nová dráha i terminál. Ruzyňské letiště se chce za dva roky rozšiřovat

Letiště Václava Havla, Praha

Letiště Václava Havla v Praze plánuje velké investice. Za několik desítek miliard chce vystavět nový parkovací dům,...

ČNB do pololetí zadržela 743 padělaných bankovek, o třetinu méně než loni

Padělaná eura.

Česká národní banka zadržela v prvním pololetí letošního roku 743 padělaných a pozměněných bankovek a mincí. To je o...

Home office nebo sdílená místa. Trh práce se mění a nabízí větší volnost

Ilustrační snímek

Trh práce prochází v posledních letech zásadní proměnou. S rozvojem IT technologií, sociálních sítí a změnou hodnot...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz