Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Toshiba

Omezení reklamy v ČT zdraží zboží, hlásají reklamní agentury

  • 119
Chystané změny v zákoně o České televizi, které mají snížit množství reklamy ve veřejnoprávním médiu, prý poškodí spotřebitele. Zrušení reklamy na ČT1 a ČT24 zdeformuje reklamní prostředí a povede ke zvýšení cen reklamy i zboží a služeb pro občany, tvrdí Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace.

Prohlášení zaslala v pátek jako součást své tiskové zprávy agentura Media Master. Ta pro Českou televizi prodává reklamní prostor.

AČRA M. K. reaguje na senátní novelu zákona, kterou v současné době projednává Poslanecká sněmovna. Podle ní by měla reklama zůstat zachována pouze na ČT2 a ČT4, a to v rozsahu 0,5 procenta vysílacího času. Na ČT1 a ČT24 by se mohla objevit jen ve výjimečných případech. Původně přitom mělo vysílání reklamy skončit letos 11. listopadu v souvislosti s koncem digitalizace.

Podle AČRA M. K. se při snížení objemu televizní reklamy, kterou smí ČT vysílat, naruší konkurenčního prostředí. V současnosti je podle asociace 90 procent nabídky na trhu s reklamou koncentrováno v rukou dvou subjektů, Primy a Novy. "V případě ukončení vysílání reklamy na veřejnoprávní televizi by tento podíl vzrostl až na 95 procent a padly by již tak velmi slabé překážky bránící zneužití duopolní situace na televizním reklamním trhu," konstatuje asociace.

Ovládnutí celého trhu dvěma subjekty by mělo dopad na nárůst cen reklamy v médiích. Reklamní zadavatelé by tak byli nuceni přenést finanční zátěž do koncových cen produktů, zvýšení cen se tak logicky přenese na spotřebitele, dodává AČRA M. K.

,