Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Milenec ve spíži upoutal nejvíce diváků

  0:01
"Dobrá voda denně doma." Tento reklamní slogan a kampaň, která jej v televizi provází už druhý rok, loni upoutal největší počet televizních diváků. Alespoň podle průzkumu agentury Taylor Nielsen Sofres Factum. Když se agentura ptala lidí, který televizní spot se jim nejvíce líbí, nejčastěji si dotázaní vzpomněli právě na legrační příběhy rodinky, která má všude doma kartony s Dobrou vodou.

"Chtěl jsem něco vtipného, čím bychom zároveň dali najevo, že Dobrá voda je normální součást domácnosti," vzpomíná otec celého seriálu, marketingový ředitel společnosti HBSW (výrobce Dobré vody) Petr Lepša.

Uberte reklamy, volají Češi

Právě jemu se před dvěma lety když Dobrá voda měnila podobu etiket - v hlavně zjevil scénář jednoho z příběhů. "První byla máma s dcerou před zrcadlem, zbytek se pak nabaloval," dodává Lepša.

Od počáteční myšlenky ke konečnému provedení však byla dlouhá cesta. "Vymysleli jsme spolu se scenáristou a režisérem Filipem Renčem snad stovky návrhů, z nich pak zbyly čtyři, které jsme nakonec natočili do televize," uvádí Petr Šenfelder z reklamní agentury Dorland, která celou kampaň připravovala.

Sex chceme i v reklamě

Otrávenost z nadbytku reklamy v televizi, nesouhlas s reklamou na cigarety... v tom se Češi shodují se světem. Odlišnost se projevuje, když přijde řeč na téma sex a erotika.

"Češi jsou výjimečně tolerantní a proti této tematice v reklamě velká část populace nic nemá. To je v porovnání se západní Evropou zvláštní a dlouhodobě se to nijak nemění," uvádí autorka průzkumu agentury Taylor Nelson Sofres Factum Jitka Vysekalová.

Skoro sedmdesát procent z tisíce dotázaných respondentů nemá nic proti sexuálním a erotickým motivům v reklamě.

Čtrnácti procentům se líbí, 22 procent ji toleruje a plná třetina erotické prvky v reklamě přijímá, pokud mají nějaký vztah k výrobku. "Militantní postoj 'zakázat' zastává pouze devět procent populace," dodává Vysekalová.

"Nejoblíbenější je jednoznačně špajz," říká Šenfelder s odkazem na příběh, kdy otec nachytá svůdníka své dcery ve spíži plné kartonů s propagovaným nápojem. I když to možná někomu uniklo, i v tom má být sdělení: "Chtěli jsme zdůraznit lidem nabídku všech chutí," uvedl Lepša.

To se podle něho podařilo - prodej ochucených vod vzrostl o sedm procent. "To považuji za úspěch vzhledem k přesycenému trhu s vodami, kde je vůbec těžké prodej udržet," říká Lepša.

Náklady na výrobu kampaně byly podle Šenfeldera v řádu milionů. Za vysílací čas v televizi pak firma podle Lepši utratila přes 50 milionů korun - čili asi padesátník na jednu prodanou láhev. K úspěšné reklamě se už připravuje pokračování.

Jaké? To je zatím tajemství.  "Možnosti jsou dvě, pokračování seriálu, nebo něco jiného, ale určitě to bude dál o rodině a o vodě," uzavírá Šenfelder.

Podle průzkumu agentury TNS Factum se loni Čechům nejvíce líbila reklama na Dobrou vodu

Autoři:

Okamura se zacyklil, proto neuspěl. Teď jsou tu „noví sekáči“, říká politolog

  • Nejčtenější

Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil

12. června 2024  11:51,  aktualizováno  12:33

Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři...

Slunce komplikuje výkupy z fotovoltaik. Dodavatelé začínají upravovat ceny

11. června 2024

Premium Počet solárních elektráren v Česku stále roste. Ve slunečných dnech je přebytků z fotovoltaik...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Egypt sužují úmorná vedra. Pouštní země ukazuje, co čeká brzy i ostatní

12. června 2024

Ještě před několika desítkami let bylo v Egyptě v dubnu příjemné klima, lehce přes dvacet stupňů....

Airbus rakouských aerolinek prolétl krupobitím. Bezpečně přistál i bez čumáku

10. června 2024  10:29

Nedělní let společnosti Austrian Airlines těsně před přistáním těžce poškodilo krupobití. Asi po...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Číňané naletěli ruským podvodníkům. Zaplacené tisíce tun mědi nikdy neviděli

13. června 2024

Obří čínský státní obchodník s komoditami vyšetřuje ztrátu, kterou mu způsobili ruští podvodníci....

Cristiano Ronaldo už myslí na stáří. Investoval do portugalského porcelánu

17. června 2024

Portugalský fotbalový reprezentant Cristiano Ronaldo nemyslel před začátkem Eura jen na úvodní...

Emirates hledají letušky, lákají na nezdaněný plat i benefity. Jinde vyčkávají

17. června 2024

Letecká společnost Emirates během uplynulých dvanácti měsíců přijala 2 600 letušek. Podobný apetit...

Politici chtějí změny na ÚOHS, překopávají pravidla pro zakázky i soutěže

17. června 2024

Brněnský Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) nejspíš čekají velké změny. Stát představil...

Čína vyšetřuje dovoz vepřového z Evropské unie. Ta se důsledků neobává

17. června 2024  15:06

Čína zahájila vyšetřování možného dumpingu ze strany dovozců vepřového ze zemí Evropské unie,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Skandál kolem morbidně obézní Miss Alabama. Co se ztratilo mezi řádky

Sociální sítě počátkem června rozvášnila obézní plus size modelka Sara Millikenová oceněná titulem Miss Alabama 2024....

Do Itálie se nevrátím, tady vše funguje lépe, říká dcera Petra Hapky

Dcera slavného českého hudebníka Petra Hapky (†70) Petra (41) žila od 3 let s matkou v italském Římě. Ve 29 letech se...

Koupil byt i s nájemníkem a zdražil o sedm tisíc. Chce výnos 4,5 procenta

Seriál Našel jsem si nájemní byt, ve kterém bydlím několik měsíců. Platím 17 tisíc korun za nájem a k tomu měsíční poplatky za...

Jen ať mě kritizují, moje šperky vydělávají, říká zpěvačka Lucie Bílá

Zatím jí to pořád zpívá, ale i Lucie Bílá (58) si uvědomuje, že jednou její kariéra skončí. Hlava ji z toho ovšem...

Čekám na transplantaci, ale dám přednost mladým, říká herec Zdeněk Žák

Herec Zdeněk Žák (71) si nikdy moc nepřipouštěl své zdravotní problémy. Nemoci přecházel a k doktoru se nehnal, až...