Soutěž Rhodos - ceny za image, si v roce 2009 dala pauzu. Letos pokračuje

Soutěž Rhodos - ceny za image, si v roce 2009 dala pauzu. Letos pokračuje čtrnáctým ročníkem. | foto: Rhodos, iDNES.cz

Manažeři vybírají v Česku firmy s nejlepší image

  • 12
Stovky českých manažerů letos počtrnácté vybírají firmy v tuzemsku s nejlepší pověstí. Vítězové v deseti kategoriích převezmou symbolické sošky a diplomy na podzim, hlavní hodnocení ale proběhne příští týden. Šanci na úspěch mají spíš společnosti s celostátní působností.

Soutěž "RHODOS - cena za image" je v nejdůležitější části. V pondělí začíná vlastní hodnocení firem na širokém expertním panelu tří set vrcholových manažerů z náhodně vybraných firem. Sítem mohou projít firmy s více než 11 zaměstnanci a ty, které v prvním kole jmenuje alespoň 30 ze tří set manažerů.

Firmy zahrnuté do výzkumu

- Pojišťovny
- Výrobci a dovozci automobilů
- Výrobci potravin
- Výrobci nápojů
- Výrobci spotřební elektroniky
- Výrobci bílé techniky
- Farmaceutické společnosti
- Obchodní řetězce
- Hobbymarkety / DYI
- Telekomunikační společnosti
- Internetové vyhledavače

Výzkum zajišťuje agentura Factum Invenio. Podle jejího ředitele Jana Herzmanna má úspěch firem v soutěži dvě roviny. "Je to pověst spolehlivé, slušně jednající firmy. Druhou oblastí je ekonomický úspěch firmy, které se daří i ve špatných časech a díky tomu má perspektivu," řekl.

K důležitým vlastnostem patří i tradice, logo a další atributy. Například oblast "corporate social responsibility" neboli společenské odpovědnosti firem. Ta nemusí mít podobu podpory sportu nebo kultury, ale třeba angažovanosti zaměstnanců firmy v sociálních službách.

Šanci na získání ceny, jež má spíš symbolický a prestižní charakter, přesto podle Herzmanna moc nemají malé firmy s lokální působností, které také mohou mít dobrou image.

"Firmy, které jsou vysloveně regionální, těžko mohou uspět, protože panel expertů je celostátní a pravděpodobně velká část expertů lokálně působící firmy vůbec znát nebude. Pokud ale nějaká malá firma nabízí produkty v rámci celé republiky, tak uspět může. Může to být malá firma z IT oblasti nebo malý pivovar," dodal Herzmann. Výsledky 14. ročníku soutěže organizátoři vyhlásí v září.