Mluvčí České obchodní inspekce Denis Gaidoš

Mluvčí České obchodní inspekce Denis Gaidoš | foto: ČOI

Padělky jsou stále dokonalejší, popsal čtenářům iDNES.cz mluvčí ČOI

  • 43
Padělky známých značek, jako například Adidas či Diesel, se začaly objevovat také na pultech "solidních" obchodníků. Například v buticích v nákupních centrech. Jak je to možné? "Padělky a falza jsou stále dokonalejší," uvedl jako jeden z důvodů mluvčí ČOI Denis Gaidoš v on-line rozhovoru.

S rozeznáním originálu od padělku podle něj mají problém i zkušení prodejci.

"Mnohdy se spotřebitelé rozhodují jen na základě ceny zboží a to nepravé bývá levnější," uvádí jako další důvod prodeje padělků Gaidoš.

ON-LINE: Odpovědi čtěte zde

A co dělat, když dodatečně zjistíte, že jste koupili padělek? V první řadě se obraťte na prodejce s reklamací. "Pokud reklamace není vyřízena k vaší spokojenosti, můžete se domáhat případné škody občansko-právní cestou," radí mluvčí.

Seznam prodejců, u kterých se nepravé zboží našlo, zveřejní ČOI na svých stránkách v sekci "open data" poté, co s nimi ukončí správní řízení.

Na nepravé zboží lze narazit všude - u stánku, v kamenném obchodě i na internetu. Při nákupu v e-shopech má zákazník ze zákona právo na vrácení zboží do čtrnácti dnů bez udání důvodu.

Česká obchodní inspekce ve třetím čtvrtletí zjistila prohřešky u 72 procent z 335 provedených kontrol a zabavila 3 859 kusů padělků v hodnotě téměř sedm milionů korun. Mezi nejčastěji padělané značky patří PokemonWizards, Adida či Diesel (seznam nejpadělanějších značek najdete zde)

Denis Gaidoš (34)

Původním povoláním učitel. Pracoval jako reportér na TV Barrandov, moderátor Dobrého rána s ČT a jako šéfredaktor zpravodajství pražské TV Metropol. Mluvčím ČOI je od dubna 2013.