Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Image hraje klíčovou roli v úspěchu firmy

  12:59
Společnost PPF je již druhým rokem generálním partnerem ocenění Rhodos. Nejedná se přitom o partnerství náhodné - PPF, která patří k nejvýznamnějším finančním skupinám v ČR, se rozvoji své korporátní identity a image sama dlouhodobě věnuje. „Uvědomujeme si, že image hraje v životě firmy a jejím úspěchu klíčovou roli a je nezbytné s ní neustále pracovat. I proto jsme se rozhodli podporovat ocenění Rhodos,“ tvrdí Ivan Lackovič, ředitel marketingu a komunikace PPF.

Od jakých faktorů se odvíjí dobrá image finančních institucí?

Image, tedy to, jak je společnost vnímána veřejností či jejími obchodními partnery, je pro její činnost a její úspěch velmi důležitá. Působí totiž na emocionální složku člověka a ta hraje, např. při rozhodování při výběru zboží či služeb, velkou roli. V případě spotřebního zboží, v němž se nabídky různých společností často přibližují, tak může přímo image rozhodovat o tom, jaký výrobek si zákazník vybere. U finančních institucí je samozřejmě situace trochu jiná – ovšem i tady může image podstatnou měrou ovlivnit, pro jaké produkty se zákazník rozhodne, image může být i důležitým faktorem odlišujícím danou společnost od její konkurence.

 

Image se může lehce pokazit, dá se ovšem i takto napravit?

Image se nedá změnit ze dne na den, jedná se o faktor, který je ovlivnitelný spíše dlouhodobě. Zatímco například korporátní identitu můžete zcela změnit relativně rychle, to, jak vás vnímá veřejnost či vaši partneři, můžete vědomě pozitivně ovlivnit jen tehdy, pokud k této změně přistoupíte systematicky, strategicky a pokud si uvědomujete, že tento proces vyžaduje svůj čas. Toto úsilí by mělo být zároveň v součinnosti s marketingovou strategií a cíli na trhu. Klienti i partneři jsou velice citliví na to, jak společnost vystupuje, neboť komunikace odráží podnikovou kulturu a postoj, který vůči nim firma zaujímá.

 

Komunikací přitom samozřejmě nelze chápat jen určitá vědomě distribuovaná sdělení – patří do ní i samotný vizuální styl firmy či její obchodní, ale např. i charitativní aktivity. Proto je velmi důležité, aby na ní společnosti dlouhodobě pracovaly, a i těmito komunikačními kanály poskytovaly o sobě informace – o svých strategiích, cílích, zaměření.

 

Na jakých pilířích buduje image vaše společnosti?

Naše společnost si uvědomuje, jaký význam image má, a tak se snaží rozvíjet aktivity, které se podílejí na jeho utváření. Například jsme se rozhodli změnit od počátku tohoto roku naši korporátní identitu, náš vizuální styl. Image ovšem samozřejmě ovlivňují i další aktivity, které společnosti vykonávají např. sponzoring kultury a nejrůznější charitativní či sociální projekty. To si uvědomuje i naše skupina. S úspěchem přichází i odpovědnost, a tak chceme být partnerem zajímavých a kvalitních kulturních projektů a pomáhat tam, kde je třeba.

 

Z oblasti kultury je přitom možné jmenovat např. dlouhodobou podporu Ateliéru Josefa Sudka, jehož rekonstrukci skupina PPF iniciovala,  podporu Letních Shakespearovských slavností, nebo podporu Divadla Járy Cimrmana. V oblasti charitativních projektů PPF podporuje školu Pipan pro neslyšící děti.

 

Co vás vedlo ke změně vaší korporátní identity?

Konec devadesátých let a počátek tohoto desetiletí se obecně staly obdobím, kdy došlo k velkým změnám v korporátní identitě mnoha společností. To mělo několik hlavních důvodů – například ten, že teprve v tomto období začal být význam image a korporátní identity doceňován odpovídajícím způsobem. U mnoha společností se podnětem ke změně designu stala změna vlastníka. To však nebyl náš případ. Ke změně vizuálního stylu jsme se rozhodli především proto, že jeho prostřednictvím chceme jasně a zřetelně demonstrovat změny, k nimž za jedenáct let došlo. Nyní jsme dále – oproti počátku devadesátých let máme jiné cíle, hodnoty i vizi. A to musí odrážet i naše korporátní identita.

 

Naše společnost nyní expanduje na další trhy střední a východní Evropy, a proto jsme chtěli, aby naše nové logo rovněž odpovídalo kritériím, která jsou kladena na loga významných mezinárodních finančních skupin. Chceme, aby naše nová korporátní identita prezentovala naši společnost před jejími klienty, obchodními partnery i širokou veřejností jako silnou, profesionální, dynamickou a úspěšnou finanční skupinu.

 

Proč jste se rozhodli podpořit ocenění Rhodos a co od něj očekáváte?

Ocenění Rhodos významnou měrou přispívá k tomu, že si společnosti výrazněji uvědomují význam image a jeho budování. Doufáme proto, že tato cena povede k další kultivaci v oblasti budování image společností působících na českém trhu.

Autor:

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už AI píše dopisy ministrům

  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Blackout? Máme na to podpůrné služby, vysvětluje šéf přenosové soustavy

29. dubna 2024

Premium „Blackout se sice nedá úplně vyloučit, ale pravděpodobnost, že k němu může dojít, je velice nízká,“...

Není práce, chybějí turisté. Na válku ekonomicky doplácí Izrael i Palestinci

29. dubna 2024

Důsledky více než šestiměsíční války na izraelskou a palestinskou ekonomiku jsou nedozírné. V Gaze...

Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky

28. dubna 2024

Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...

V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí

28. dubna 2024  17:07

Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...