Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hokej v reklamě vládne médiím

  0:01
Čtyři dny před začátkem hokejového mistrovství světa se české firmy předhánějí v tom, jak moc drží českým hokejistům palce, a televize pouštějí jeden nový reklamní spot za druhým.

Zatímco však anglická fotbalová hvězda David Beckham už teď točí reklamy na téma mistrovství Evropy ve fotbale, čeští hokejisté mají zatím klid.

Dokonce ani agentům největší hvězdy tuzemského týmu Jaromíra Jágra zatím nezazvonil telefon s dotazem: Kolik by stálo mít teď Jágra v reklamě.

"Zájem o účinkování českých hokejistů ze strany firem lze čekat ve chvíli, kdy se týmu bude dařit a bude postupovat ve vyřazovacích bojích," říká Petr Frydrych z agentury, která má práva na zastupování Jaromíra Jágra v tuzemsku.

"My jsme uvažovali o tom, že bychom některou z českých hvězd použili už teď, ale reklama je jednak dost drahá, ale hlavně, kdyby přišel propadák, tak se nevyplatí," říká zástupce jedné z firem, která je partnerem českého hokeje.

Místo lákání hvězd do svých spotů se tuzemské firmy soustředí na levnější formu propagace - většinou pouze oznamují, že fandí českým hokejistům. Taková reklama je většinou nic nestojí a nemusí být ani reklamním partnerem českých hokejistů (a platit jim mnohamilionové příspěvky ročně).

Navíc nemusí kupovat ještě dražší práva na samotné mistrovství nebo používání jeho oficiálních symbolů. Hokejového mistrovství využily ke speciálním marketingovým akcím zejména maloobchodní firmy.

V řetězci Kaufland se například sbírají za určitou hodnotu nákupu papírové puky a soutěží se o vstupenky na šampionát. Prodejce elektroniky Datart zase nabízí, že při zakoupení televizorů Panasonic s úhlopříčkou od 70 centimetrů dostanou zákazníci v případě vítězství českého týmu poukázku na nákup v hodnotě 2000 korun.

Reklamní experti přesto tvrdí, že české firmy neumějí takové akce, jako je mistrovství, dostatečně využít. Podle šéfa asociace reklamních agentur Jiřího Mikeše není mistrovství mimo reklamní bloky televize skoro vidět.

Zatímco při podobných akcích v zahraničí jsou obchody propagačními předměty doslova zaplaveny, v tuzemsku se puk s emblémem šampionátu skoro nedá sehnat.
Celkem firmy za reklamu ve spojitosti s mistrovstvím světa podle odhadů společnosti ARBOmedia vydají zhruba jednu miliardu korun.

Velkou část z toho by však utratily tak jako tak, zvýšení reklamních výdajů podpořené šampionátem lze očekávat v řádu jednotek procent. Čím delší bude pouť českých hokejistů na šampionátu, tím více budou firmy utrácet, říkají reklamní experti.

Jako první na očích budou ty společnosti, které mají reklamní práva na mistrovství, tedy například Škoda Auto nebo Henkel.

Autoři:

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už AI píše dopisy ministrům

  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Sonny Angel: Ďábelská moc andělské panenky, která plete hlavu generaci Z

28. dubna 2024

Premium Všichni uživatelé TikToku už pravděpodobně znají panenku Sonny Angel. Asi osm centimetrů vysoká...

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

Kapacita úložišť elektřiny se zvýšila, vznikají však pomalu, varuje agentura

27. dubna 2024

V loňském roce se celosvětově podařilo zdvojnásobit počet baterií sloužících k ukládání elektrické...

Dokonalost japonských knedlíčků kontroluje umělá inteligence. Pomáhá i jinde

27. dubna 2024

V zemi posedlé dokonalostí si žádný výrobce knedlíčků nemůže dovolit prodávat nehezké kusy. Na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...