Strategické spojenectví obou firem je zaměřeno především na získání tržních podílů v deseti nových zemích EU včetně Česka. Nová desítka přidala k populaci EU 75 milionů obyvatel.
Společnosti neplánují fúzi ani jiné vlastnické propojení. Kooperovat hodlají v nákupu materiálů jako semen, lahví nebo korku. Firmy rovněž spojí zdroje s cílem ušetřit dopravní náklady.
Obě firmy přiznaly, že jejich krok je reakcí na expanzi mimoevropských producentů. "Základem dohody je vědomí, že australští, američtí a jihoafričtí producenti vina ukázali během posledních deseti let svou sílu a získali na světovém trhu významné pozice," uvedly firmy ve společném sdělení.
Kromě nových zemí EU se bude aliance zaměřovat na potenciálně růstové trhy jako Rusko, Indii a Čínu. "Provozní spolupráce umožní oběma skupinám vyrovnat se největším světovým producentům," uvádí sdělení podle agentury Reuters.
Caviro produkuje zejména stolní vína a disponuje nejprodávanější italskou značkou Tavernello. Tržby firemní divize vína dosáhly loni 151 milionů eur.
Val d'Orbieu, největší světový producent růžového vína, kontroluje například značku Listel. Loňský obrat firmy činil 350 milionů eur.
EU je díky Francii, Itálii a Španělsku největším producentem a konzumentem vína. V EU je 45 procent rozlohy světových vinic a světový podíl na výrobě a spotřebě dosahuje 60 procent.