„Přímo v e-shopech, které spadají pod naši platformu, dosáhne obrat prodejů v listopadu a v prosinci přibližně 9,2 miliard korun. Při analýze dat za celou českou e-commerce potom vychází celkový objem prodejů v hlavní sezoně na zhruba 68 miliard korun,“ uvádí šéf Shoptetu Miroslav Uďan. Prodeje v internetových obchodech podle něj udržely stabilní tempo i po znovuotevření kamenných obchodů.
Boj řetězců zlevní štědrovečerní večeři. Poprvé po jedenácti letech |
České e-shopy podle analýzy Shoptetu v listopadu a prosinci odbavily celkem na 30 milionů objednávek. Nejsilnější provoz byl v tuzemských internetových obchodech ve středu 9. prosince, kdy zákazníci utratili 1,5 miliardy korun.
„Lidé letos začali nakupovat vánoční dárky dříve, stejně tak i vrchol předvánočních nákupů přišel o den dříve než loni. Hlavním důvodem byly obavy, aby dárky dorazily pod stromeček včas, vzhledem k přetíženým přepravním službám,“ dodává Uďan.
Online prodeje před Vánoci nezpomalilo ani opětovné otevření kamenných obchodů a vzhledem k opětovnému zpřísňování protipandemických opatření lze očekávat, že zákazníci budou na webu ve velkém nakupovat i nadále. E-shopy už proto připravují lákadla i na povánoční období.
Například Alza.cz zahájí podle své mluvčí Daniely Chovancové výprodej 25. prosince, potrvá do 31. ledna. Slevy se budou podle Chovancové týkat od elektroniky, hraček a sportovního vybavení až po drogerii.
„Letošní výprodeje u nás budou v duchu ‚druhých Vánoc‘. Slevy budou do výše až sedmdesáti procent a potrvají do konce ledna,“ říká mluvčí internetového prodejce Mall.cz Pavla Hobíková. Produkty ve slevách se podle ní budou průběžně měnit, největší zájem čeká o elektroniku.
Po Vánocích plánuje spustit slevy i řetězec s elektronikou Datart. Do akční nabídky budou podle mluvčí sítě Evy Kočicové zařazeny tisíce produktů napříč sortimentem. „Vzhledem k tomu, že se slevy budou týkat také nákupů přes internet, očekáváme, že se v případě zavřených prodejen nákupní proces přesune na online,“ řekla ČTK.