Jenže virová pandemie přiměla i jinak konzervativní našince rychle dospět. „V prvním pololetí roku 2020 vzrostl počet nakupujících potraviny online na 26 procent,“ dokládá čísly Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která průzkum prováděla, jak čeští zákazníci následují světový trend.
Znamená to však, že se mu přizpůsobili i online prodejci? A zvládají nápor za ztížených podmínek? Inu, dle výsledků aktuálního testu MF DNES na ně sedí heslo, s nímž přišel dramatik G. B. Shaw: „Kde je vůle, je i cesta.“
Obsah testu e-shopůEverli x iTesco.cz x Košík x Můj nákup Ostrava x Nákup pod nos x Nakuptesi.cz x Potraviny domů x Rohlík x Tomi Market x Z-Market |
Až ke dveřím, někdy i za ně
Výsledek tedy nemusí být pokaždé dokonalý, všude totiž pracují chybující a ne vždy dobře naladění lidé, objednaného zboží se však spolehlivě dočkáte, ať už nakupujete u velké firmy, nebo lokálního obchodníka. Jen se někdy čas doručení počítá v hodinách a jindy ve dnech.
Rozvoz potravin není pouze výsadou hlavního města. Nákup až do domu si mohou dopřávat i zákazníci z většiny regionů.
Abychom si tedy vyzkoušeli, jak kvalitní a vstřícné služby nabízí desítka e-supermarketů, přizvali jsme deset dobrovolnic. Maminky s malými dětmi i dámy v letech měly za úkol objednat sváteční nákup o jedenadvaceti položkách – samé mouky, cukry, oleje, mléka, brambory... prostě osmnáct kilogramů surovin na pořádné vánoční pečení a vaření.