Za první pololetí letošního roku si lidé koupili na slevových serverech zájezdy v hodnotě 600 milionů korun. Největší hráč na trhu, Slevomat.cz, letos prodá zájezdy v hodnotě 400 milionů korun.
Využíváte k nákupu slevové portály?Nakupujte chytře přes VratnePenize.cz a vydělejte si stovky korun ročně. Desítky portálů jako např. Pepa.cz, Hyperslevy.cz, Nakupvakci.cz, Zapakatel.cz nabízí část peněz zpět z každého nákupu. Více ZDE |
Na slevovém portálu Raketa.cz nakupuje pobyty asi 30 procent uživatelů. "Největší poptávka nyní v sezoně je po dovolené u moře v Itálii a Chorvatsku. Hodně zájemců také vybírá pobyty v Česku a wellness pobyty, kterých je v nabídce slevových portálů stále nejvíce," uvedl Jaroslav Stuchlík, manažer vyhledávače slev Raketa.cz.
Odborníci ze slevových serverů se shodují, že pobyty v Česku vedou před zahraničními, ale že během sezony se prodej zahraničních pobytů rapidně zvyšuje. "Z tuzemských pobytů jsou pro zákazníky atraktivní jižní Čechy, pobyty v lázních nebo letní pobyty na horách," informoval ředitel vyhledávače slev Skrz.cz Petr Kováčik.
Slevové servery prodávají cestovkám volné kapacity
Ze zahraničních dovolených vedou na slevových serverech tradiční destinace ve Středomoří a také Bulharsko. "Za rozšířením last minute zájezdů stojí přístup cestovních kanceláří, které zjistily, že slevové servery efektivně pomáhají vyprodat volné kapacity," řekla marketingová manažerka Slevomatu Jana Zahradníčková s tím, že oproti loňskému roku vzrostla poptávka po dovolené na tomto portálu o 300 procent.
"Chvíle pro last-minute na slevových portálech ještě přijde. Zatím se prodává spíše Chorvatsko a jiné středomořské destinace bez last-minute nabídky," dodal marketingový ředitel serveru Zapakatel.cz Vladimír Hlaváček.
Cestovkám se nelíbí prodej kvality za nízkou cenu
Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) nemůže prodej zájezdů přes slevové servery nahradit autorizované prodejce. "Základní podmínkou pro zveřejňování zájezdů přes tyto portály je nabízet kvalitu za nízkou cenu, což je v cestovním ruchu v dnešní době velmi obtížné.
Naopak výhodou nabídky zájezdů přes slevové servery je pro cestovní kancelář cena za tento způsob reklamy, která je ve srovnání s ostatními formami daleko nižší," uvedla tajemnice asociace Kateřina Petříčková.
Loni čeští turisté koupili od cestovních kanceláří 2,227 milionu zájezdů a dalších služeb, slevové portály se podle odhadu AČCKA na tomto prodeji podílely dvěma až třemi procenty.