La Catedral de Justo | foto: Klára Pirochová

Sedlák chtěl vlastní katedrálu. Teď dílo přirovnávají k Sagradě Famílii

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Je to už víc než šedesát let, co si španělský sedlák Justo Gallego Martinez usmyslel, že v polích za Madridem vlastníma rukama postaví katedrálu. Sousedé si tehdy ťukali na čelo, ale on se svého snu nevzdal.
Příběh rozestavěné katedrály zaujal marketéry společnosti Coca-Cola a tehdy osmdesátiletého Justa si vybrali jako tvář reklamy.

Dvacetitisícové městečko Mejorada del Campo leží jen pár kilometrů východně od hranic španělské metropole, na dohled od mezinárodního letiště. Mají tu sice býčí arénu a za městem jsou dodnes patrné stopy po letecké katastrofě z osmdesátých let, ale nic z toho by na zápis do bedekrů nestačilo. Turisté z celého světa se sem sjíždí kvůli něčemu jinému – kvůli fascinujícímu železobetonovému kříženci hradu a vatikánského chrámu svatého Petra s všeříkajícím jménem La Catedral de Justo, Justova katedrála.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
, Metro.cz