- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
1) Není to žádné sdílení. Jsou to normální komerční (předražené) půjčovny kol, enesmyslů případně aut. 2) Je to využívané maximálně tak těmi, co jsou líní jít pěšky nebo jet MHD a mají dost peněz na utrácení za "sdílení", které vychází o dost dráž než MHD nebo někdy pomalu i taxík 3) Nikde to s ničím nepomohlo, naopak přibylo spousta problémů, zejména s "koloběžkami".
Z principu - lidi jezdí autem, když potřebují se někam dostat. Do práce, s dětmi do školy a podobně, tedy nikoliv proto, že by je to popojíždění v kolonách nějak rajcovalo, ale protože musí. A tyhle jejich potřeby jsou z logických důvodů ve stejnou dobu, protože školy začínají stejně, firmy většinou taky. Takže všichni potřebují to auto nebo kolo víceméně ve stejnou dobu. Ergo, tyhle "sdílené" vozidla, v podstatě normálně pronajaté, budou všichni chtít ve stejnou dobu a bude jich nedostatek, případně jich bude muset být dost pro všechny zájemce a pak zahltí komunikace úplně stejně, jako soukromá vozidla. Málokdo si může zvolit, že pojede do práce ve tři ráno, když všechno bude volné. Nevidím v tom žádnou výhodu proti soukromým vozidlům, naopak ve veřejném prostoru přibydou další vozy a kola, které musí někde zaparkovat, protože nemyslím, že by někdo prodal své auto a jezdil jen tím půjčeným.
Tak já, jako mimoměstský si půjčuji rekolo právě mimo špičku. Do ČB přijedu autobusem a protože v tu dobu jezdí MHD řídce a ne všude, tak si půjčuji kolo.