- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
A představte si, třiasedmdesátiletý řidič předjížděl a nic se mu nestalo.
(nic proti článku, ale ty nadpisy jsou čím dál uhozenější)
Jsi na ibulváru.
Předjíždět v takovém úseku, to je na Chocholouška. Tam nemohl mít dostatečný rozhled ani náhodou.
Můžete mi říct, kam pořád všichni spěchají? Do špitálu? Do hrobu? A umí nějak v životě využít ušetřené vteřiny?
V 71 letech už se nikam nespěchá. To vypadá na příliš mnoho testosteronu za volantem. Navzdory věku.
Clovek si rika: PROC?
Zjevně v tom klesání chtěl předjet náklaďák a proti Slunci přehlédl bílou fabii- schovala se mu v korunách stromů (nedělám si legraci, ta silnice se tam fakt vlní):
Podle fotek to nevypadá na zrovna ideální úsek na předjíždění. Úzká silnice plná zatáček, do toho stromy na krajnici.
No a co, v 73 letech je podle vlády ještě téměř v produktivním věku. Klidně řidič z povolání
A jak mám rád zeleň kolem silnic, vždycky jedním dechem dodávám, že nikdy by stromy a keře neměly být ve vnitřním oblouku zatáček. Právě z těch důvodů, že omezují rozhled. Tady by stačilo skácet ty čtyři přestárlé, částečně uschlé jasany - a najednou na té silnici uvidíte o 200 metrů dále...
Vůbec nic by to nevyřešilo.
Problém není v tom, že existuje možnost narazit do stromu, nebo že strom omezuje výhled. Problém je v řidičích, kteří jsou sobci a nezodpovědní. Ignorují riziko srážky a jezdí, kam nevidí.
Přitom té citroence nic moc není, zmačkala se naprosto předpisově pouze v deformační zóně a kabinová klec zůstala prakticky neporušená, A sloupek je pouze mírně prohnutý. Tu díru na místě dveří vytvořili záchranáři.
Odhaduji, že řidič nebyl připásaný, nebo že v tom velkou roli hrál neupevněný náklad. To rezervní kolo v kabině vypadá dost výmluvně. Já vím, proč vše dávám do kufru a proč pásem zacvaknu i tašku s notebookem na sedačce spolujezdce...
7O je logická konečná pro řízení, řídit i potom je hazard.
Jak kdo, znám 78 pána co je naprosto fit a řídí bezpečne. Ono je to hodně individuální, spíš to chce zpřísnit lékařské kontroly, většina doktorů to potvrdí každému, kdo aspoň trochu vidí