Prvky z historie společnosti, včetně grafik odkazujících na historické výkresy,...

Prvky z historie společnosti, včetně grafik odkazujících na historické výkresy, jsou stěžejní součástí interiéru prodejny. | foto: Jindřich Vintr

České hodinky nosí i bývalý španělský král, chloubou je také prodejna

  • 6
Českému průmyslu se často vyčítá nízká přidaná hodnota. To však rozhodně neplatí o náramkových hodinkách se značkou Prim Manufacture 1949. Jejich design i kvalitu oceňují laici i odborníci. Důležitá je však také jejich prezentace. To platí i o prodejně v Ostravě.

Prodejnu v obchodním prostoru Nová Karolína Park navrhl Ing. Jindřich Vintr ze studia Beligi Design s ohledem na zajímavou historii značky. Vždyť po druhé světové válce, kdy se rozhodlo o výrobě tuzemských náramkových hodinek, zvládalo tuto výrobu jen osm států na světě! Nebyly stroje ani znalosti. Jenže Češi si dokázali poradit, využili například zkušenosti s moderními švýcarskými stroji, které se během války používaly na výrobu časových zapalovačů.

Rozhodnutí o výrobě náramkových hodinek v tuzemsku padlo v roce 1949. Do té doby zvládlo tuto výrobu jen osm států na světě. Autorem loga Prim je konstruktér Josef Žid.

„Prvky z historie společnosti, včetně grafik odkazujících na historické výkresy, jsou proto stěžejní součástí interiéru prodejny. Celý návrh interiéru se nese v elegantním dojmu, kdy byly použity černé lesklé plochy v kombinaci s krémovou barvou, která je i na podlaze,“ vysvětluje Jindřich Vintr. Ten měl vytvořit interiér nejen této konkrétní prodejny, ale jejím návrhem i celý nový koncept prodejen společnosti Prim Manufacture 1949.

I velká omezení lze vyřešit

Jednou z hlavních komplikací při řešení návrhu interiéru byl podhled. Dnes bývá běžné, že technické instalace bývají zabudované v podhledu, nebo jsou prostě přiznané. Někdy je pak pouze „potlačuje“ tmavý nátěr. V tomto případě však byl požadavek investora striktní: instalace nesmí být vidět, jenže v prostoru již byly umístěné a nesmělo se do nich už zasahovat.

„Celý prostor interiéru je proto opatřený propustným podhledem z materiálu Dibond. Nad ním jsou tak technické instalace obchodní jednotky, včetně vzduchotechniky, stabilního hasicího zařízení, čidel a podobně, jejich funkčnosti však podhled nebrání,“ vysvětluje architekt Vintr.

Prodejna v Ostravě se stala první „vlajkovou lodí“ značky Prim Manufacture 1949.

Na podlahu zvolil materiál na bázi polyuretanové pryskyřice Arturo, tato litá podlaha zajišťuje vysokou odolnost v komerčním prostoru a je bezespárová, což je velká výhoda, jak z funkčního, tak z estetického hlediska.

Prodejní prostor osadil Jindřich Vintr osvětlenými vitrínami a prodejním pultem s vitrínami a zabudovaným tabletem pro prezentaci novinek a aktualit. Součástí prodejního pultu je také stolek sloužící pro předvedení hodinek zákazníkům.

Mezonet pro tři chlapy a jednu kočku dostal promyšlený pánský styl

„V prostoru za dělící skleněnou zástěnou je místo pro hodináře, což byl jeden z požadavků klienta. V zadní části prodejního prostoru je lounge, sloužící pro firemní jednání a prezentaci hodinek klientům, dále pak zázemí pro zaměstnance s kuchyňkou, sezením, šatní skříní a toaletou s velkým umyvadlem a zrcadlem,“ doplňuje autor interiéru.

Hodinky se značkou Prim Manufacture 1949 si odpovídající interiér pro prezentaci určitě zaslouží. I proto, že je dnes vyhledává řada známých osobností a sportovců, dokonce je vlastní i bývalý španělský král Juan Carlos I., také exprezident Václav Klaus či expremiér Mirek Topolánek.

V interiéru byly použity černé lesklé plochy v kombinaci s krémovou barvou, která je i na podlaze.

O projektu

Autor interiéru: Ing. Jindřich Vintr, Beligi Design – studio interiérového designu

Prodejní plocha: 50,7 m2 + 13,4 m2 (zázemí) – celkem 64,1 m2

Subdodavatelé:

  • Atypický nábytek: Beneš nábytek
  • Svítidla: Rendl Lighting
  • litá podlaha Arturo: MM-Praha
  • podhled + grafické prvky a výloha: Robert Paul

Prvky z historie společnosti, včetně grafik odkazujících na historické výkresy, jsou stěžejní součástí interiéru prodejny.

O autorovi

Jindřich Vintr vystudoval design nábytku a interiéru na Střední uměleckoprůmyslové škole v Praze a poté absolvoval bakalářské a magisterské studium interiérového designu na Ústavu nábytku, designu a bydlení Mendelovy univerzity v Brně pod vedením doc. Ing. arch. Borise Hály, Ph.D.

Designem žije a je jeho vášní. Již při studiu na vysoké škole navrhoval interiéry pro významné zadavatele, například v té době velmi známé Kenvelo. V roce 2014 navrhuje nové prodejny pro společnost Specialized Europe BV v České republice a v Polsku a následně vytváří nový koncept designu prodejen pro společnost Prim Manufacture 1949. Za svůj profesní život navrhl již řadu rezidenčních i komerčních interiérů a v této tvorbě pokračuje i v současnosti.

„Zaměřujeme se na návrhy a realizace bytových a komerčních interiérů a dodávky nábytku, svítidel a interiérového vybavení. Našim klientům nabízíme služby pro komplexní řešení v oblasti navrhování interiérů. Při naší práci se setkáváme s mnoha výzvami a vždy se snažíme, aby byl výsledek přesně podle představ a přání investora. Spolupracujeme s mnoha kvalitními výrobci a dodavateli interiérového vybavení a s ověřenými realizačními firmami,“ říká Jindřich Vintr.