Diskuse k článku

Města přitvrzují. Na neukázněné řidiče chystají úsekové měření

Uspěchané řidiče ve městech má zpomalit úsekové měření rychlosti. Ve velkém ho jako první zavádí Znojmo. Automatický systém, který donutí řidiče hlídat si tachometr například po celé délce ulice, už připravuje i Brno či Vyškov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R83o43b69e98r91t 68T44r71o56š60k41a 6149220128669

Takže zase vybírat prachy od řidičů. A hlavně to zabalit do řečí o zvýšení bezpečnosti.

+1/0
10.6.2018 20:31

P91e33t79r 84K88o84n12í65č69e85k 8714952735145

Zdejší odpůrci 50tek by si měli uvědomit, že jestli na jejich oblíbeném "přehledném" úseku, kde by podle nich mohlo být 70, začnou lidi jezdit ne 70, ale 90. Podas prst, prijdes o ruku.

+1/−2
10.6.2018 10:59

M32i10r98o23s95l76a10v 38S87u33c69h31y 5310489390600

Nedávno jeden redaktor Sueddeutsche Zeitung zkusil týden jezdit po Mnichově poctivě podle předpisů. Svou zkušenost komentoval tak, že úzkostlivé hlídání rychlosti ho stresovalo více, než kdyby se ulicemi řítil jako blázen. Stejně tak svou jízdou stresoval ostatní řidiče, kterým překážel. Občas trošku přidat, když je to v zájmu plynulosti provozu totiž není na škodu.

Znám pár silnic s úsekovým měřením - široká přehledná vozovka, minimálně 2 pruhy v každém směru, dělená travnatým či tramvajovým pásem, pohyb chodců minimální. Jedete 50 a ptáte se "proč?", jedete 50 a máte pocit, že jste šnek co brzdí provoz. Ne, nejsem proti dodržování předpisů. Jsem proti nesmyslným předpisům. Když měřit, tak tam, kde to je opravdu zapotřebí, a n tam, kde si zaručeně vydělám.

+7/0
10.6.2018 9:43

P18a67v43e88l 72N31o63v24á17k 7121137579809

A ja mam trochu jinej nazor. Vlastne je jedno, kde se meri, pokud jsou dobre nastavena pravidla.

Taky clovek musi vzit v potaz, ze se nikdy nezavdeci vsem.

+1/0
10.6.2018 10:47

T23o89m12á73š 84H83a63n66č10a88r 8128664788378

„Z mého pohledu lze tyto technologie nasadit tam, kde jsou dlouhé úseky komunikací bez křižovatek a napojení. Břeclav má natolik hustou síť křižovatek a napojení na pozemní komunikace, že použití této technologie v zastavěné části města je naprosto bezpředmětné,“ myslí si velitel Městské policie Břeclav Stanislav Hrdlička.

Zdroj: https://brno.idnes.cz/znojmo-usekove-mereni-ridici-dji-/brno-zpravy.aspx?c=A180607_407174_brno-zpravy_vh

Tady se v podstatě ke všemu přiznávají. A komu to nedochází, ten je součátí problému zvaného český silniční fašismus.

+4/0
10.6.2018 8:53

P13a84v59e96l 77N95o48v64á33k 7651237959649

Kazdej si stezuje, ze si mesta akorat plni kasu. Proc ale vlastne vsichni porusuji rychlost? Kolik tim usetrite casu? Minutu? Dve? Treba tunel v Brne v Kralove Poli. Je tam 60 a dost casto jsem jedinej, kdo tam kolem tech 60 jede. Vetsina si to frci 80.

Chapu nastvanost na znaceni. Chapu nastvanost mereni metr za ceduli vesnice. Chapu nastvanost na zacatek obce 300m pred prvnim barakem. Chapu nastvanost za pokutu kdyz prekrocite limit nejakej ten kilometr.

Ale jinak nechapu nastvanost platit za neco, co je zakazany a vy to porusite. Pokud se vam to nelibi, stezujte si na pravidla, na znaceni a podobne. Hlidat si +- 50 neni zase takovej problem ne? Pokud jezdim casto po meste, tak vetsinou tech 48-55 uhlidam i bez tachometru, citem, sluchem dle motoru a taky tim, jak jedou ostatni.

+9/−7
9.6.2018 18:54

M65a20r49e74k 22Š84e30v84č29í21k 2494178576376

Jezdím dost často po Brně, problém tunelu v Kr.Poli směr Pisárky je jednoduchý 3 pruhy se zužují do jednoho. S tou padesátkou máte pravdu. Když jedete šedesát do Bosonoh z Bohunic, tak se nejednou najde nějaký mladý pitomec tmavé barvy pleti ve vytuněném mercedesu (nejlépe co nejstarším), co vás ještě vybržďuje, že jedete pomalu a nepustíte to hovado před sebe. Ale nechápu úsekové měření a jeho výhody, kromě finančních. Stejně je nainstalují tam, kde četníci (státní či měšťáci) obden měří - např. dole na Lesné na Okružní, či na Trnkové u Zetoru.

+1/−1
9.6.2018 20:23

P85e33t82r 78B31á72č41a 8615566385745

Krasnej priklad tunelu v Kr. poli.

Tam je to omezeni na 60 jedno z nejhloupejsich v Brne co znam, tak mozna proto jste jediny co tam tech 60 jezdi.

Vlastni rozum > úřada.

+2/−3
9.6.2018 20:46

P10a72v30e25l 21N16o34v29á59k 7971537149349

Jen tvrdim, ze pokud tam nekoho chytnou jet 80 a pak si stezuje na pokutu, je to blbec.

Lepsi si zjistit, proc tam tech 60 je a zkusit s tim neco delat. Navic uspora casu je jaka? Na dvou kilometrech pri rozdilu 20km/h je to pul minuty.

A ses takovej odbornik abys dokazal urcit,kolik se tam ma jezdit, kdyz vis, ze 60 je blbe?

+4/0
9.6.2018 21:08

P45e56t38r 61B89á98č39a 8215576835985

Clovek nemusi mit 3 vysoky skoly aby vedel, ze na dlouhe rovince je 60 nesmysl, kor s dnesnimi auty a ten provoz tam taky neni kdo vi jakej, kdyz pulka aut sjizdi na Hradeckou.

A rozdil casu a uspora me nezajma, me proste nebavi jezdit jak snek, tam kde je to zbytecny a nesmyslny, jenom protoze to nejake chytrolin u pc tak urci.

To stejny ta 60 nahore nad tunelem, kterou uz nastesti oddelali, to bylo taky dilo na ktery jim kazdej kaslal z vysoka.

+2/−2
9.6.2018 21:37

P75a38v36e71l 80N85o87v75á43k 7601387919209

Takze prd vite, nechce se vam jezdit jak snek. Nastavil to podle vas chytrolin u pc, kterej o tom vi prd.

Dole mi pan Moravec aspon rekl, ze stavba neni zkolaudovana a proto je tam jen 60. Ja to uz taky nekolikrat slysel, ale vcera sem to nenasel a proto sem to nezminoval a radsi se zeptal, jestli vy neco vite.

Nevite, ale rozumujete. Ten chytrolin u PC nema jinou moznost, nez tam tu sedesatku dat a neporusovat tim zakon. Pak to muze korigovat tim, ze tam nemeri rychlost.

Ale ja se nebavim jen o tunelu. To byl jen priklad, kde lidi na znaceni naprosto kaslou. Me nevadi lidi, co to tam frci 80. Neprijde mi to nebezpecny a snazim se hned uhnout do pravyho pruhu a nezdrzovat. Mam proste nastaveny vetsinou dodrzovat rychlost a tak to delam.

Ale pokud tam nekoho chytnou, at si nestezuje. Pravidla jsou jasne dany, predem a lidi je vedome porusuji a pak si stezuji. Pokud nekomu prijde mereni nebo neco zbytecny, at si stezuje na doprave, zjisti si od policajtu nehodovost na danym useku a tak dal. Dneska je tolik zakonu a pravidel a faktoru, ktery se musi brat v uvahu, ze spousta veci nedava smysl.

+3/0
10.6.2018 7:46

P29e47t29r 90B45á30č60a 8135336805775

O kolaudaci samozrejme vim, ale cetl jsem to tak pred dvema lety, tak uz jsem si naivne myslel, ze je to passe, takze evidenntne neni, coz me ani neprekvapuje, kazdopadne je celkem fuk jeslti je tam ta 60 kvuli bande z RSD nebo nejakymu uradovi, proste je zbytecna.

Tunel je priklad, je to krasny priklad toho jak se zbytecne omezuje rychlost v mistech kde to neni potreba, tak se nesmi divit, ze jim to pak nikdo nedodrzuje.

Ja nemam problem zpomalit u skoly, zastavky MHD, prechodu apod., ale radary v tehle mistech nejsou, jsou vzdy na nejake rovince jenom aby vydelali a to me na tom desne stve, viz ten priklad z Breclavi, kde to ostatne sami priznali, nonstop ucpane mesto a radar jim daji na jedinou rovinku kdyz uz vyjizdite z mesta a panelaky jsou kilometr daleko od silnice, proste ubohost.

Pravidla dana jsou, mnohdy nesmyslne, ja s nejakym merenim atd. tezko neco zmenim, ja se proste radeji spoleham na vlastni usudek nez miliardu znacek u silnic.

Mimochodem jsem za 15 let dennodenniho jezdeni v CR nikdy neplatil zadnou pokutu za rychlost, ale vadi mi tenhle pristup a delani z lidi hlupaky.

+2/0
10.6.2018 9:09

P68a17v25e10l 98N22o19v73á90k 7141637329359

Takze 30 u skol vam nevadi? Plati i v sobotu a nedeli, o prazdninach a svatcich, plati i v noci. V tu dobu tam pravdepodobne nebude naval, jako v bezny den. Tedy je to zbytecne omezovani rychlosti. A takovych prikladu bude urcite vic.

Pokud nekdo jede v tunelu 80, nepovazuju ho za pirata. Pokud nekdo v 8 vecer projede kolem skole 50 misto 30, nepovazuju ho za pirata. Nicmene pravidlo porusil a mel by zaplatit (pokud je pristizen).

Klidne at si lidi porusuji pravidla, ale at za to nesou taky nasledky a neremcaj a nefnujak, jak maly decka. Nelibi se jim to, ale nic nedelaji, jen to porusuji a pak fnukaji. Tohle se mi nelibi.

O neco vic souhlasim s dodrzovanim a remcanim, nez nedodrzovanim a remcanim.

0/0
10.6.2018 10:38

P71e83t68r 26B41á52č58a 8675616285395

No casto tam byva dodatkova tabulka s casovym rozmezi zrovna u tech skol.

Nicmene jsem chtel poukazat na to, ze maji plnou pusu bezpecnosti a pak daji radar na uplne jina mnohem bezpecnejsi mista.

S definici pirata se shodnem :)

0/0
10.6.2018 10:58

P70a46v11e38l 45M78o65r39a17v74e67c 3572159202178

Víte, proč tam je 60, stejně jako v celé stavbě okolo (např. rampy u portálu v Žabinách)?

Protože tunel je celých 8 let provozován v předčasném/zkušebním režimu. Ano, OSM let. Rychlost dle nějakých norem na takové stavbě nemže být 80 ale jen 60.

Tunel je tak dlouho ve zkušeb.režimu, protože prý je moc hlučný - nedávno se přidaly další protihlukové stěny, měří se, za dloouho se teprve rozhodne zda je vše OK, a snad konečně bude moct být tunel norálně používán.

Takže za tu 60 může jen a pouze ŘSD, banda amatérů, diletantů a (autocenzurováno), kteří vybrali nejdražší variantu tunelů, ale ani tak nejsou schopni je tak dlouho zprovoznit řádně.

+1/0
9.6.2018 23:44

P35a44v37e91l 96N20o73v38á86k 7811977359419

Ho tomhle duvodu sem slysel, jen sem to nebyl vcera schoprn dohledat a tak sem to radsi nezminoval.

Nicmene stale si stojim za tim, ze pokud je tam 60 a nekoho chytnou jet 80,je to jeho blbost a pokud se mu to nelibi, ma tlacit na urady,at si pohnou a neco s tim udelaji. A nebo pokutu zaplatit bez remcani.

Jsoi to znama a jasne viditelna pravidla. Pokud je nekdo porusuje,protoze mu prijdou zbytecna, tak v tomhle pripade s tim nemam problem. Ale proc si pak lidi stezuji? Navic nejde jen o tunel, ale i o spoustu dalsich mist.

+1/0
10.6.2018 7:32

P48a21v61e37l 63M66o42r46a93v78e13c 3532139342858

A na ŘSD jste někdy zkusil tlačit? Vždyť ti bez mapy nenajdou ani svůj vlastní zadek..

0/0
10.6.2018 8:32

P56a16v54e61l 51N72o94v53á57k 7541917949429

Nezkousel. Obecne sem s urady nekomunikoval a jsem rad, ze jsem jeste nemusel. Iluze si nedelam. Ale od znamejch mam zkusenosti, ze kdyz urad neco rekne, nemusi to byt vubec pravda a je na vasi sikovnosti,jak to obejit a prinutit je uverit, ze prave vy mate pravdu. Ale vsechno si musite najit sam a nejlip jim to predlozit vse na zlatem taliri.

Ale stale to nemeni nic na tom,ze pokud porusim pravidlo a dostanu pokutu, je stezovani si a odpor blbost a nicemu to nepomuze.

0/0
10.6.2018 8:43

P53a13v27e71l 50M77o56r19a49v36e18c 3922579792718

Ano, když dostanu pokutu tak je většinou jednodušší ji zaplatit. Kromě případů, kdy byla pokuta udělena neoprávněně (např. existuje právní rozbor kdy úsekové měření dle zákona o pozem.komunikacích neprokazuje, že jste porušil max.rychlost, ale musíte si to vyhádat vy). Mně jen vaše argumentace přišla "tady je omezena rychlost, tak se tím řiďte", což rozporuji. Já nebudu dodržovat rychlost na přehledném úseku jen proto, že je někdo roky nekompetentní..

0/0
10.6.2018 9:34

P77a93v55e13l 40N69o83v82á56k 7221787349939

Muj nazor je, ze pokud je tam cedule, co neco prikazuje a ja to porusim a jsem chycen, mel bych to uznat a blbe neremcat na diskuzi.

Misto toho zkusit venovat cas a usili pro zjisteni, proc to tak je a jestli se s tim neda neco delat.

Osobne mam nastaveno dodrzovat rychlost, ale obcas to taky nedodrzim. Nekoukam porad na tachometr. Naprikla u Riviery je tusim 60 a na dvou mistech kvuli prechodu snizena na 50. Pro me to slouzi jako upozorneni, ze tam je prechod a proto snizena rychlost a vic se treba rozhlidnu.

Podobne mate 90 mimo obec a u urcite krizovatky je tam 70.Idealne jeste rozjezd do kopce. Logika mi rika, ze auto co jede z vedlejsi a rozjizdi se do kopce, tak ma mensi rychlost a ja ho v 90 snadno dojedu a muzu ho ohrozit. 70 je tam proto, abych mu dal vic casu na rozjezd a tim zajistil bezpecnejsi provoz. Kdyz vidim, ze je krizovatka prazdna a auto nikde, tak bud nebrzdim a nebo pokud uz sem pribrzdil, pridam.

Ale pokud me v obou pripadech zmeri, nemuzu rozporovat to, ze sem tam jel rychleji. Ty limity a pravidla jsou pro vsechny. Nemame pravidla pro dobre a spatne ridice. Dobrej muze jet 120, spatnej jen 90. Kolikrat ty limity jsou z duvodu, o kterejch nevime nebo jsou stupidni (treba tunel v krpoli - pro 80 staci jen razitko a zadna uprava). Nicmene pokud to vedome porusuju a chytnou me, mel bych to jako chlap uznat.

0/0
10.6.2018 10:21

J59a19n 63M67á23c83a 2914112831693

Sledujte rychlost tam kde to má smysl. Pochopím třeba 30 před školou, ale nepochopím 50 na čtyřproudovém přehledném obchvatu.

+9/0
9.6.2018 16:14

R10o98m17a24n 15P37o96l52á11č46e85k 5596989745

Nedávno jsem si to počítal... Při nějakých 300 autech denně a průměrné pokutě 300 Kč je tam vývar cca 20 mega za pár měsíců...

Aneb jak nám jde o bezpečnost :D

+6/0
9.6.2018 13:37

P29e27t47r 97Ř10i85h11á65k 9944986957708

Ty meste, ale nepatri tem urednikum. Ty je mají akorát spravovat a byt tu pro obcany. ja mam občas pocit, ze to není my jsme stat, my jsme obec, ale ze je to na jedne strane barikady stat, město a na druhé obcan který je neprijtelem.

+5/0
9.6.2018 12:49

J18o27s81e62f 84V27y80s66k31o11č98i30l 5228490429962

Ten kdo jede o deset míň, než je povoleno, je daleko nebezpečnější, než ten co jede o dvacet rychleji.

Ale měřit rychlost se dá automaticky, bez ohledu na okamžitou situaci. Pokladny to naplní spolehlivě. Tak proč se zamýšlet nad tím, že někde je rychlost omezena naprosto nesmyslně a k nehodě tam došlo naposled před patnácti lety.

+4/−2
9.6.2018 12:42

P55a40v44e71l 25M60o58r26a62v37e44c 3982399112818

Proč je nebezpečnější ten kdo jede pomaleji? Ona ta rychlost se jmenuje MAXIMÁLNÍ, ne "jediná možná".

Víte třeba, že u 60kmh je dvojnásobná brzdná dráha, než u 50kmh?

+2/−1
9.6.2018 23:47

P21a59v98e97l 14H26o35r39á97č31e10k 9344454298892

*Víte třeba, že u 60kmh je dvojnásobná brzdná dráha, než u 50kmh?*

A na to jste přišel jak? Vsadím se s Vámi o milion korun, že to tak není.

+1/0
10.6.2018 5:37

P77a81v83e29l 83M33o64r98a61v76e81c 3192469332678

OK, ne dvojnásobná, ale o polovinu delší (12 ku 18, zaokrouhleno). Pořád sakra rozdíl, ne?

0/0
10.6.2018 8:31

V64a13c93l66a10v 90B21u66r30e47š 3553428402559

Všeobecně platí, že toto je nejjednodušší způsob jak plnit obecní poklady.Návratnost investice pár měsíců, a potom jen bobtná konto.S bezpečnosti to nemá nic společné, daleko větší ohrožení je řidič, který jede sotva 40 km/hod v padesátce, nedává blinkry zmatkuje při změně pruhů na kruháči apod.

+8/0
9.6.2018 12:15

R89a30d59e93k 61H13o97d78a48ň 9336107361393

Na Sportovní ve směru do centra zvyšuje rychlost nehodovost? A že jsem tam nehodu neviděl ani nepamatuju. To překračování rychlosti asi taky ne, protože je tam nonstop kolona...

+11/0
9.6.2018 11:50

P24a73v48e26l 73M62o26r21a62v10e76c 3642859832248

Máte pravdu, na data.brno.cz je mimo jiné aplikace s dopr.nehodami. V této ulici je minimum nehod..

0/0
9.6.2018 23:50

P83e38t72r 65B43á61č15a 8435516635565

Samá uzavírka, nedostavěné obchvaty, zácpy na silnicích. To všechno způsobuje nervozitu řidičů, kteří – když už se konečně vymotají z kolon – dame jim tam radar a vse je vyreseno R^

+9/0
9.6.2018 11:20

P13e18t69r 51B89á67č31a 8515876665925

Nechte si ty zvasty o chodcich a bezpecnosti. Každej vi, ze jeden to zacal a ted se chce na radarech prizivit kazdy druhy mesto. Neskutrcna ubohost, nejvyssi cas aby vlada neco s timhle vydelkem mest zacala neco delat. Ty panaci co jsou zvoleni ve vedeni mest tam jsou pro lidi a ne aby všem jeste ztrpcovali zivot.

+11/−1
9.6.2018 11:13

L73i61b92o16r 90R15o19t54r96e45k27l 9986488830264

tato vláda? dobrej vtip

0/0
9.6.2018 21:11

T73o61m83á95š 15V62e60s81e83l87ý 2708916537609

Samý kecy, o prachy z pokut jde v první řadě.

+17/0
9.6.2018 10:57

Najdete na iDNES.cz