- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže zase vybírat prachy od řidičů. A hlavně to zabalit do řečí o zvýšení bezpečnosti.
Zdejší odpůrci 50tek by si měli uvědomit, že jestli na jejich oblíbeném "přehledném" úseku, kde by podle nich mohlo být 70, začnou lidi jezdit ne 70, ale 90. Podas prst, prijdes o ruku.
Nedávno jeden redaktor Sueddeutsche Zeitung zkusil týden jezdit po Mnichově poctivě podle předpisů. Svou zkušenost komentoval tak, že úzkostlivé hlídání rychlosti ho stresovalo více, než kdyby se ulicemi řítil jako blázen. Stejně tak svou jízdou stresoval ostatní řidiče, kterým překážel. Občas trošku přidat, když je to v zájmu plynulosti provozu totiž není na škodu.
Znám pár silnic s úsekovým měřením - široká přehledná vozovka, minimálně 2 pruhy v každém směru, dělená travnatým či tramvajovým pásem, pohyb chodců minimální. Jedete 50 a ptáte se "proč?", jedete 50 a máte pocit, že jste šnek co brzdí provoz. Ne, nejsem proti dodržování předpisů. Jsem proti nesmyslným předpisům. Když měřit, tak tam, kde to je opravdu zapotřebí, a n tam, kde si zaručeně vydělám.
„Z mého pohledu lze tyto technologie nasadit tam, kde jsou dlouhé úseky komunikací bez křižovatek a napojení. Břeclav má natolik hustou síť křižovatek a napojení na pozemní komunikace, že použití této technologie v zastavěné části města je naprosto bezpředmětné,“ myslí si velitel Městské policie Břeclav Stanislav Hrdlička.
Tady se v podstatě ke všemu přiznávají. A komu to nedochází, ten je součátí problému zvaného český silniční fašismus.
Jezdím dost často po Brně, problém tunelu v Kr.Poli směr Pisárky je jednoduchý 3 pruhy se zužují do jednoho. S tou padesátkou máte pravdu. Když jedete šedesát do Bosonoh z Bohunic, tak se nejednou najde nějaký mladý pitomec tmavé barvy pleti ve vytuněném mercedesu (nejlépe co nejstarším), co vás ještě vybržďuje, že jedete pomalu a nepustíte to hovado před sebe. Ale nechápu úsekové měření a jeho výhody, kromě finančních. Stejně je nainstalují tam, kde četníci (státní či měšťáci) obden měří - např. dole na Lesné na Okružní, či na Trnkové u Zetoru.
Sledujte rychlost tam kde to má smysl. Pochopím třeba 30 před školou, ale nepochopím 50 na čtyřproudovém přehledném obchvatu.
Nedávno jsem si to počítal... Při nějakých 300 autech denně a průměrné pokutě 300 Kč je tam vývar cca 20 mega za pár měsíců...
Aneb jak nám jde o bezpečnost :D
Ty meste, ale nepatri tem urednikum. Ty je mají akorát spravovat a byt tu pro obcany. ja mam občas pocit, ze to není my jsme stat, my jsme obec, ale ze je to na jedne strane barikady stat, město a na druhé obcan který je neprijtelem.
Ten kdo jede o deset míň, než je povoleno, je daleko nebezpečnější, než ten co jede o dvacet rychleji.
Ale měřit rychlost se dá automaticky, bez ohledu na okamžitou situaci. Pokladny to naplní spolehlivě. Tak proč se zamýšlet nad tím, že někde je rychlost omezena naprosto nesmyslně a k nehodě tam došlo naposled před patnácti lety.
Proč je nebezpečnější ten kdo jede pomaleji? Ona ta rychlost se jmenuje MAXIMÁLNÍ, ne "jediná možná".
Víte třeba, že u 60kmh je dvojnásobná brzdná dráha, než u 50kmh?
Všeobecně platí, že toto je nejjednodušší způsob jak plnit obecní poklady.Návratnost investice pár měsíců, a potom jen bobtná konto.S bezpečnosti to nemá nic společné, daleko větší ohrožení je řidič, který jede sotva 40 km/hod v padesátce, nedává blinkry zmatkuje při změně pruhů na kruháči apod.